Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، معاون مؤسسه تحقیقات ثبت و گواهی بذر و نهال گفت: در سال زراعی جاری برای تولید ۴۹ هزار و ۵۶۶ تن بذر جو آبی و ۲۰ هزار و ۶۴۹ تن بذر جو دیم برنامه ریزی کرده ایم.

صمد مبصر افزود: تا ۱۹ تیر ماه نزدیک به ۲۷ هزار و ۸۳۰ تن بذر جو آبی و دیم توسط شرکت‌های متولی بذر از کشاورزان خریداری شده که ۴۰ درصد برنامه مصوب است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: از این میزان خرید، ۲۱ هزار و ۴۳۲ تن بذر جو آبی و ۶ هزار و ۳۹۹ تن بذر جو دیم است.

مبصر با بیان این که عمده میانگین تحقق تولید بذر جو کشور معمولاً کمتر از ۵۰ درصد برنامه است، گفت: این مساله بیشتر ریشه اقتصادی دارد و امسال نیز ما پیش بینی می‌کنیم با وجود شرایط خاص اقلیمی و گرما، بالای ۵۰ درصد برنامه مصوب، بذر جو تولید شود.

وی اضافه کرد: اکنون در مرحله یک سوم انتهای برنامه خرید بذر جو هستیم و خرید در مناطق سردسیر تا ۲۰ مرداد معمولاً ادامه خواهد داشت.

معاون مؤسسه تحقیقات ثبت و گواهی بذر و نهال اظهار داشت: استان‌های خراسان رضوی، لرستان، همدان و اصفهان بیشترین برنامه مصوب کشت بذر جو را دارند.

وی ادامه داد: بیشترین میزان خرید بذر جو تاکنون از استان‌های کرمانشاه و خراسان رضوی هر یک با ۴۶۰۰ تن و اصفهان ۳۲۰۰ تن صورت گرفته است.

مبصر با اشاره به نوسانات شدید در قیمت جو گفت: با توجه به نوسانات قیمت جو، وقتی کشاورزان می‌بینند قیمت جو در بازار گران‌تر از بذر جو است، بنابراین بذر خود را در اختیار دامداران و تأمین کنندگان علوفه قرار می‌دهند تا درآمد بیشتری کسب کنند.

وی اذعان داشت: با تدابیری که وزارت جهاد کشاورزی اندیشید، قبل از شروع فصل کشت به همه استان‌ها اعلام کرد خرید بذر بر مبنای قیمت جو در بازار به صورت توافقی انجام شود و از این طریق وزارتخانه توانست بخش قابل توجهی از بذر جو را از خطر تبدیل شدن به علوفه نجات دهد. کد خبر 5257253

منبع: مهر

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی گندم و جو خشکسالی قیمت دلار وزارت نیرو شاخص کل بورس قطعی برق بانک مرکزی ایران وزارت راه و شهرسازی قطع برق طرح ملی مسکن بورس تهران وزارت جهاد کشاورزی نیروگاه برق کالاهای اساسی وزارت صنعت معدن و تجارت نهاده های دامی تن بذر جو قیمت جو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۱۳۱۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد بیش ‌از یک‌درصدی تولید انرژی ‌الکتریکی در نیروگاه شهیدرجایی

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ جواد دوستی، معاون مهندسی و برنامه ریزی نیروگاه در تشریح این خبر گفت: در اولین ماه امسال، به میزان ۸۳۵میلیون و ۷۰۵هزار کیلووات ساعت انرژی خالص در واحدهای سیزده گانه این نیروگاه، تولید و به شبکه سراسری تحویل شده است.

معاون مهندسی و برنامه ریزی نیروگاه در ادامه بیان کرد: از این میزان انرژی تولیدی، ۴۴۲میلیون و ۵۷۸هزار کیلووات ساعت انرژی در ۹واحد گازی و بخاری نیروگاه سیکل ترکیبی و ۳۹۳میلیون و ۱۲۷هزار کیلووات ساعت انرژی در چهار واحد ۲۵۰مگاواتی این نیروگاه تولید شده است که با این میزان، تولید انرژی‌الکتریکی در نیروگاه شهید رجایی ۱.۴درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد داشته است.

نیروگاه شهیدرجایی به‌عنوان سومین نیروگاه بزرگ کشور، با دارا بودن ۱۳واحد بخاری وسیکل ترکیبی، سالانه حدود ۱۲میلیارد کیلووات ساعت انرژی تولید می‌کند.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899102

دیگر خبرها

  • تدوین ۱۱ برنامه کشاورزی برای تحقق شعار سال در قزوین
  • رشد بیش ‌از یک‌درصدی تولید انرژی ‌الکتریکی در نیروگاه شهیدرجایی
  • واگذاری روابط حاکم بر اقتصاد به مردم شرط تحقق مشارکت مردمی در تولید
  • پیشگامی آذربایجان شرقی برای تحقق شعار سال
  • آب شیرین‌کُن شناور راهکاری فناورانه برای مبارزه با خشکسالی
  • ماجرای دنباله دار افزایش ۵۰ درصدی قیمت پژو پارس؛ وزیر صمت و شورای رقابت چه می گویند؟ | قیمت های جدید را ببینید
  • تحقق ۱۳۱ درصدی سهم اشتغالزایی در آذربایجان شرقی
  • تحقق ۱۰۳ درصدی تولید در پتروشیمی ایلام
  • تحقق جهش تولید با جهش مهارت در کشور
  • پرداخت یارانه به کشت پنبه راهکاری برای تحقق خودکفایی