Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- تولیت آستان قدس رضوی روایت شیرینی از توصیه امام راحل خطاب به جوانان پس از جاری کردن خطبه عقد آنها ارائه کرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهدمقدس، در مراسم بیست و چهارمین دوره ازدواج دانشجویی که در قالب طرح ملی «همسفر تا بهشت» و با حضور حجت‌الاسلام مصطفی رستمی رئیس نهاد رهبری در دانشگاه‌ها در حرم مطهر امام رضا (ع) برگزار شد، تفاهم‌نامه اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه ارزان قیمت امضا و مقرر شد به کلیه زوجین حاضر در این دوره از ازدواج دانشجویی تسهیلات 30 میلیون تومانی خرید کالای ایرانی با نرخ 4 درصد و بازپرداخت 18 ماهه اعطا شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این مراسم که همزمان با سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(س) برگزار شد، حجت الاسلام والمسلمین احمد مروی؛ تولیت آستان قدس رضوی تصریح کرد: توجه به معنویت و آموزه‌های الهی یک رکن اساسی در تحقق زندگی موفق زوجین است و از همین رو توسل به ائمه اطهار(ع)، رعایت بایدها و نبایدهای الهی، معنویت و عبودیت پروردگار به زندگی انسان معنا می‌بخشد.

تولیت آستان قدس رضوی، نشاط و معنویت را از اصول ضروری برای زندگی مشترک دانست و خاطرنشان کرد: اگر به این اصول در زندگی مشترک آسیب برسد، در پی آن مشکلات دیگری هم در زندگی به وجود می‌آید، بسیاری از مشکلات زندگی مشترک در پی آسیب رسیدن به نشاط و معنویت زندگی ایجاد می‌شود.

شما ازدواج کنید؛ مراسم عروسی با خیران هم‌نمک+ تصاویرنرخ ازدواج در استان کردستان 1.33 درصد افزایش یافت‌تاکید معاون سیما بر ترویج فرهنگ ازدواج و فرزندآوری

مروی با اشاره به دوران جوانی خود گفت: بنده این توفیق را داشتم که خطبه عقدم را حضرت امام خمینی(ره) جاری کنند و ایشان همیشه پس از جاری کردن خطبه عقد جمله‌ کوتاهی خطاب به زوج‌ها می‌گفتند که «بروید با هم بسازید.» این جمله ساده بسیار معانی عمیقی دارد و در آغاز زندگی جوانان می‌تواند درس بزرگی برای آنها باشد. 

تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به اهمیت سازش در زندگی جوانان تأکید کرد: از هرچیزی که با این «ساختن» منافات دارد باید پرهیز شود، چون یکی از لوازم مهم در زندگی مشترک انعطاف پذیری است، انعطاف پذیری آنچنان تأثیری مهمی دارد که بدون آن زندگی مشترک ناممکن است.

وی زوج‌های جوان را به فرزند‌آوری و تعدد اولاد توصیه کرد و خطاب به آنها گفت: برای زندگی مشترک خود اصولی را قرار دهید و از هرچیزی که به آن اصول آسیب می‌رساند پرهیز کنید و نگذارید چیزهایی که به زندگی مشترک شما آسیب وارد می‌کند به زندگی‌تان وارد شود.

انتهای پیام/281/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: تولیت آستان قدس رضوی زندگی مشترک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۱۳۴۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

43 هزار نفر در نوروز 1403 از موزه های آستان قدس رضوی بازدید کردند

عبدالحسین ملک جعفریان، این آمار را اختصاص به بازه زمانی 29 اسفند 1402 تا 12 فروردین 1403 عنوان کرد و گفت: از این تعداد قریب به 38 هزار و 808 نفر از موزه مرکزی و فرش بازدید داشته اند. 
وی، موزه قرآن و هدایای مقام معظم رهبری با 3هزار و 800 و موزه مردم شناسی با 505 نفر بازدید کننده در رتبه های بعدی بازدید قرار داد. 
ملک جعفریان تصریح کرد:  طی این مدت 110 گردشگر خارجی از کشورهای پاکستان، عراق، هند، لبنان، افغانستان، ترکیه نیز برای بازدید به موزه های حرم مطهر رضوی آمدند. 
رئیس اداره گنجینه های موزه آستان قدس رضوی روز پنج‌شنبه دوم فروردین‌ماه با تعداد 5 هزار و 655 نفر بازدید کننده را پربازدیدترین روز سال برشمرد و اظهار کرد: با توجه به همزمانی عید نوروز و ماه مبارک رمضان، آمار بازدید کنندگان نسبت به سال گذشته با کاهش رو به رو بوده است.

منبع: آستان نیوز

دیگر خبرها

  • امام جمعه بوشهر: پرداخت تسهیلات ازدواج و فرزندآوری تسریع شود
  • ترویج معارف قرآنی، دلیلی بر کاهش آسیب‌های اجتماعی
  • برنامه‌های متنوع دهه کرامت در استان بوشهر برگزار می‌شود
  • باید به همه لحظات عمر خود رنگ خدایی ببخشیم
  • ۴۳ هزار نفر در نوروز ۱۴۰۳ از موزه های آستان قدس رضوی بازدید کردند
  • 43 هزار نفر در نوروز 1403 از موزه های آستان قدس رضوی بازدید کردند
  • برگزاری تور ماه عسل وصال شیرین
  • اجرای ۲۷ برنامه فرهنگی همزمان با سالروز رحلت حضرت عبدالعظیم
  • برگزاری مراسم گرامیداشت ایام رحلت حضرت عبدالعظیم با شعار «جهاد و شهادت»
  • برگزاری تور ماه عسل «وصال شیرین» استان قم در مشهد مقدس