Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/بوشهر مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر از افتتاح اسکله‌های شناور مسافری بنادر شمالی استان بوشهر خبر داد و گفت: اسکله شناور مسافری در بندر گناوه ۱۵ مردادماه و شناور مسافری بندر دیلم تا هفته دولت امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

سیاوش ارجمندزاده ظهر امروز در جریان بازدید مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی کشور از بنادر استان بوشهر با اشاره به توسعه اسکله‌های شناور در راستای تحقق برنامه‌های دریانوردی اظهار کرد: در این راستا در بنادر شمالی استان بوشهر اسکله‌های شناور در حال ساخت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از افتتاح اسکله‌های شناور مسافری بنادر شمالی استان بوشهر خبر داد و تصریح کرد: اسکله شناور مسافری در بندر گناوه ۱۵ مرداد ماه و شناور مسافری بندر دیلم تا هفته دولت امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر، مدت زمان اجرا این ۲ پروژه را پنج ماه و مبلغ اولیه این پیمان ۵۰ میلیارد ریال دانست و بیان کرد: عملیات اجرایی این پروژه‌ها شامل عملیات ساخت و نصب اسکله شناور، احداث پل دسترسی و متعلقات، تسطیح اراضی، استحصال زمین و اجرا سازه حفاظتی است.

ارجمندزاده از احداث ساختمان گارد و سر درب بندر گناوه خبر داد و ادامه داد: پروژه احداث ساختمان گارد و سر درب بندر گناوه نیز با ۹۰ میلیارد ریال اعتبار احداث می‌شود که تاکنون ۶۰ درصد اعتبار آن جذب شده و پیشرفت فیزیکی آن نیز ۷۱ درصد گزارش شده است.

وی این پروژه شامل را احداث ساختمان در دو طبقه و محوطه سازی اطراف ساختمان گارد با مساحت بیش از ۵ هزار متر مربع دانست و عنوان کرد: پروژه تعمیر اساسی ابنیه بنادر گناوه دیلم و لاور ساحلی از مرداد سال گذشته با ۵۱ میلیارد ریال اعتبار اجرایی شده و قرار شده ظرف ۱۸ ماه به اتمام برسد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: این پروژه شامل تعمیرات اساسی، برج کنترل و پایانه مسافربری بندر گناوه، دیلم و تعمیر اساسی برج کنترل و احداث آسانسور بندر لاور ساحلی است.

ارجمندزاده با بیان اینکه مهم‌ترین پروژه در بنادر شمالی استان بوشهر طرح جامع است تاکید کرد: اجرا آن فعالیت ناوگان تجاری منطقه را توسعه و به اشتغال و رونق اقتصادی این بنادر منجر می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: اسکله بنادر و دریانوردی اسکله های شناور شناور مسافری بندر گناوه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۱۴۳۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخلیه و بارگیری ۴۸۵ هزار و ۳۵۲ تن کالا در امیرآباد

مدیرکل بنادر دریانوردی و منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد گفت: در فروردین امسال ۴۸۵ هزار و ۳۵۲ تن تخلیه و بارگیری انواع کالا در بندر امیرآباد به ثبت رسید. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، محمد علی موسی‌پورگرجی با بیان اینکه در فروردین رکورد 485 هزار و 352 تن تخلیه و بارگیری انواع کالا ثبت شد اظهار داشت: میزان 24 هزار و 767 تن رکورد تخلیه و بارگیری روزانه است. شاهد رشد 48 درصدی تبادلات کالایی نسبت به فروردین سال قبل هستیم.

وی با مطلوب خواندن ظرفیت‌های موجود در بندر امیرآباد ابراز امیدواری کرد به ظرفیت اسمی بندر امیرآباد برسیم.

مدیر کل بنادر دریانوردی و منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد با اشاره به  ظرفیت‌های بندرامیرآباد در سال گذشته در بخش دریایی و بندری خاطرنشان کرد: فعالیت‌های هر بندر با  تخلیه و بارگیری کالا‌ها و تردد شناور‌ها مشخص می‌شود که بر اساس آمار عملکردی بندر امیرآباد با سهم 57 درصدی کالا از زیر ساخت‌ها و تجهیزات مدرن در تخلیه و بارگیری برخوردار است. با قرارگیری بر مدار توسعه با برنامه ریزی‌ انجام شده امیدواریم شاهد رشد و توسعه بندر امیرآباد باشیم.

وی گفت: با هدف گذاری مناسب در سال 1403 سرمایه گذاری‌ متنوعی در چارچوب قوانین و مقررات سازمان بنادر و دریانوردی انجام می‌شود که منجر به ایجاد اشتغال، تخلیه و بارگیری کالا در زمینه‌ صادرات و واردات، تردد شناورها و توسعه ترانزیت در این بندر است.

یادآور می‌شود، بندر امیرآباد با  اراضی وسیع 1060 هکتاری اولین بندر نسل سوم کشور بوده و بزرگترین بندر حاشیه دریای خزر است که  سرمایه‌گذاری‌های در زمینه کاغذ، MDF، فولاد و نگهداری کالا‌های اساسی خصوصا غلات و روغن خوراکی در این بندر شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • امدادرسانی به خدمه شناور تانزانیایی در آب‌های بوشهر انجام شد
  • امدادرسانی به خدمه کشتی تانزانیایی در خلیج‌ فارس
  • امدادرسانی به خدمه مصدوم شناور تانزانیایی در آب‌های بوشهر
  • اتمام تعمیر اسکله تاریخی بلوار بندرانزلی
  • امداد رسانی به ۴۲ شناور و نجات ۱۷۲ دریانورد در آب‌های استان بوشهر
  • امدادرسانی به ۴۲ شناور و نجات ۱۷۲ دریانورد در آب‌های استان بوشهر
  • امدادرسانی به ۴۲ شناور در آب‌های بوشهر انجام شد/نجات ۱۷۲ دریانورد
  • سفر حدود ۷ میلیون گردشگر با وسیله نقلیه شخصی به قشم
  • تخلیه و بارگیری ۴۸۵ هزار و ۳۵۲ تن کالا در امیرآباد
  • طرح نهضت ملی مسکن در بندر ریگ در حال اجرا است