Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهدی بیات منش کارشناس بورس کالا در گفت و گو با خبرنگار بورس گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در رابطه با توقف فعالیت صنعت فولاد با توجه به شرایط برقی کشور بیان کرد:بحث کاهش زمان فعالیت صنایع فولادی به دلایل محدویت‌های ایجاد شده به مراتب تاثیر خود را بر جنبه‌های مختلف خواهد گذاشت.

او افزود: امروز که معاملات فولادی‌ها را در بورس کالا داشتیم، تنها چند عرضه محدود بیشتر وجود نداشت که متعلق به ورق‌های گالوانیزه جی بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در بخش شمش فولادی امروز به طور کل عرضه‌ای وجود نداشت و این نکته قابل بیان است که در صنعت فولاد، شمش فولادی برای تولید، بیشترین برق را نیاز دارد.


این کارشناس بورس کالا گفت:بر اساس آماری از گروه محققان، تقریبا حدود ۲۳۷ میلیون دلار، زیانی است که قطعی برق به دلیل کاهش تولید شرکت های فولادی‌ بر این صنعت تحمیل کرده است.

بیات منش بیان کرد: یکی از دلایل عدم عرضه شمش فولادی‌ها امروز در بورس کالا، همین محدودیت‌های برقی موجود بوده است. شمش فولادی شرکت کاوه جنوب با ۹۰ درصد افت تولید هفتگی، فولاد چادرملو که عرضه کننده بیلت است با ۱۰۰ درصد و شمش فولاد سیرجان با ۱۰۰ درصد افت تولید هفتگی مواجه شده اند. این آمار و ارقام در مجموع نشان دهند تاثیر این محدودیت‌ها بر این صنعت بوده است.


این کارشناس بازاربورس کالا در ادامه اظهار کرد:فولاد جزو صنایع مادر محسوب می‌شود بنابراین بسیار واضح است که اگر صنایع مادر دچار مشکل شود صنایع دیگر را نیز تحت تاثیر قرار می‌دهد، اما شاید با یک تاخیر زمانی و با توجه به عواملی مانند ذخیره کالایی، ممکن است این تاثیر درجات مختلفی داشته باشد، اما بالاخره اثر خود را می گذارد.

بیشتر بخوانید

 کاهش کارمزد ثابت صندوق‌ها از ۲ به ۱/۵ درصد/ صندوق های بورسی با عملکرد بهتر کارمزد بیشتری دریافت می کنند


انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بورس ایران بورس کالا شمش فولادی بورس کالا شمش فولاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۱۴۴۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مارتینز اخراج شد، چون ۲۰ روز فولاد را تعطیل کرد!

به گزارش ورزش سه، باشگاه فولاد خوزستان که یکی از باشگاه‌های خاص و قدرتمند فوتبال ایران محسوب می‌شود، در این فصل از لیگ بیست و سوم هرگز وضعیت خوبی ندارد. آنها یکی از کاندیداهای سقوط به لیگ یک هستند و شرایط به گونه‌ای است که باعث شده فولادی‌ها در این فصل ۵ برد تجربه کرده‌اند و از طرفی با ۴ سرمربی متفاوت همکاری داشته‌اند که وضعیت عجیب این تیم  را نشان می‌دهد.

بهرام رضاییان به عنوان مدیرعامل باشگاه فولاد خوزستان که درباره این مسئله و برکناری ایگناسیو مارتینز اسپانیایی پاسخگو بود، توضیح داد: من نمی‌خواهم به گذشته برگردم که چه گذشته. فولاد خوزستان همیشه در اوج بوده و همیشه آن را بالا دیده‌ایم. منطقی است که وجود فولاد در این جایگاه خوشایند نباشد. من نسبت به آقای مارتینز عرض کنم که در بازی رفت با ذوب اهن به جمع فولادی‌ها اضافه شدم و آن بازی مساوی شد. بعد از آن در بازی با پیکان ۷-۸ ضربه به تیرک ما خورد و بعد از آن هم با نساجی بازی کردیم. بعد از نیم فصل آقای مارتینز ۲۰ روز تیم را تعطیل کرد و من با ایشان صحبت کردم که ۲۰ روز تعطیلی از لحاظ بدنسازی به تیم ضربه می‌زند. من به او گفتم که من برای تیم برنامه دارم. ما یک بازی تدارکاتی با هوادار برگزار کردیم، باختیم و بعد از آن مقابل چادرملو هم باختیم و حذف شدیم.  در هر صورت هییت مدیره به این نتیجه رسیدند که آقای مارتینز از ما جدا شود.

دیگر خبرها

  • دو اثر مهم عرضه در بورس کالا برای طلای سرخ
  • صادرات محصولات پتروشیمی یک میلیون تن افزایش یافت
  • مارتینز اخراج شد، چون ۲۰ روز فولاد را تعطیل کرد!
  • اولین عرضه خودرو در بورس کالا در سال ۱۴۰۳
  • تولید ۷۵ درصد پارچه موردنیاز کشور در داخل
  • جزئیات فروش شفاف زعفران در بورس کالا
  • ۳۰ دستگاه کامیون کشنده در بورس کالا عرضه می‌شود
  • تراز تجاری صنعت شوینده ایران ۱۸۰ میلیون دلار مثبت شد
  • تکمیل زنجیره ارزش، گلوگاه «جهش تولید» در صنعت پتروشیمی است
  • جلوگیری از تحمیل هزینه‌های بسیار زیاد به صنعت توزیع برق