Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار تهران از تجهیز بیمارستان‌های استان تهران به دستگاه های اکسیژن ساز از محل مالیات‌های ارزش افزوده خبر داد.

به گزارش ایسنا، انوشیروان محسنی بندپی در جلسه مشترک با رئیس و معاونین اداره امور مالیاتی تهران گفت: کشورهای توسعه یافته در دنیا کشورهایی هستند که در زمینه وصول مالیات موفق عمل کردند و به همان میزان نیز به شهروندان خود سرویس ارائه دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در اسفند ۹۸ که کرونا وارد کشور شد، بیمارستان های استان فاقد دستگاه های اکسیژن ساز بودند و از محل مالیات های ارزش افزوده بیمارستان های شهر تهران را تا حدودی تجهیز کردیم.

وی افزود: سهم استان تهران از برگشت مالیات تنها ۲.۵ درصد است که امسال ۳ درصد شد و چنانچه سهم استان تهران از درآمدهای مالیاتی متناسب پرداخت می شد شاهد ساخت چندین بیمارستان مجهز و پیشرفته در شهر و استان تهران بودیم. اکثر بیمارستان های شهر تهران قدمتی بالای ۵۰ سال دارند و در بدو شیوع کرونا، ۱۸۰ میلیارد تومان برای تجهیز بیمارستان ها به دستگاه های اکسیژن ساز از محل مالیات های ارزش افزوده پرداخت شد و اگر این اقدام به موقع انجام نمی‌شد، شاهد فوتی های زیاد کرونایی در تهران بودیم.

استاندار تهران در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به اینکه در خصوص فرارهای مالیاتی مقاومت هایی از سوی برخی اقشار صورت گرفت اما با مقاومت مجموعه امور مالیاتی این امر محقق شد، افزود: درآمدهای مالیاتی تهران در سال ۹۹ تحقق ۱۱۰ درصدی داشت که از میانگین کشوری که ۱۰۷ درصد بود بالاتر است؛ همچنین از سال ۹۳ تا ۹۹ روند رو به رشد درآمدهای مالیاتی را در تهران شاهدیم و سهم مالیاتی تهران در سال ۹۹ حدود ۵۳ درصد از مالیات کشور بوده است.

وی ادامه داد: استان تهران باید متناسب با سهم مالیاتی خود در سبد مالیاتی کشور از بودجه سهم داشته باشد. در شرایط کرونایی شاهد رشد دو درصدی در وصول مالیاتی در تهران بودیم که جز با همراهی مردم تهران محقق نمی‌شد. درآمدهای مالیاتی شمال تهران به تنهایی از درآمدهای مالیاتی یکی از استان های مرکزی و صنعتی کشور بالاتر است و بر همین مبنا استان تهران باید متناسب با این حجم از درآمدهای مالیاتی در بودجه جاری کشور سهم داشته باشد.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: محل مالیات های ارزش افزوده دستگاه های اکسیژن ساز درآمدهای مالیاتی استان تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۱۴۴۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مالیات بر ارزش افزوده کالاهای اساسی، دارو و شیر خشک یک درصد شد

معاون اول رئیس جمهور کاهش مالیات بر ارزش افزوده و حقوق گمرکی واردات کالاهای اساسی، دارو، ملزومات پزشکی، شیر خشک و مواد اولیه تولید دارو به یک درصد را ابلاغ کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور تصویب نامه هیئت وزیران در خصوص تعیین نرخ مالیات بر ارزش افزوده و حقوق گمرکی واردات کالاهای اساسی، دارو، ملزومات پزشکی و مواد اولیه تولید دارو به یک درصد (در راستای اجرای جزو ۲ بند «الف» تبصره ۹ قانون بودجه ۱۴۰۳) را به وزارت خانه‌های اقتصاد، صمت، جهاد کشاورزی و بهداشت و سازمان برنامه و بودجه ابلاغ کرد.

بر این اساس حقوق گمرکی از ۴ درصد و مالیات بر ارزش افزوده (از ۱۰ درصد) کالاهای اساسی شامل گندم، برنج، شکر خام، روغن خام، دانه‌های روغنی، ذرت، کنجاله سویا، جو، حبوبات (شامل نخود، لوبیا و عدس) گوشت قرمز و گوشت مرغ به یک درصد کاهش می‌یابد.

این استثنا (کاهش حقوق گمرکی واردات و مالیات بر ارزش افزوده به یک درصد) به دارو و مواد اولیه تولید آن، نهاده‌های دامی و کشاورزی، ملزومات مصرفی پزشکی و شیرخشک اطفال نیز تسری داده شده است.

منبع: ایرنا کد خبر 747000

دیگر خبرها

  • ۲ هزار میلیارد ریال درآمد مالیاتی به سلامت گلستان اختصاص یافت
  • واریزی‌های مالیاتی به حساب شهرداری‌ها برای عمران شهری هزینه شود
  • افزایش ۷۴۰ درصدی درآمدهای مالیاتی دولت طی ۶ سال
  • آیا ارزش افزوده همان هیولایی است که از آن می‌ترسیم؟
  • مالیات بر ارزش افزوده کالاهای اساسی، دارو و شیر خشک یک درصد شد
  • کیفیت و پایداری درآمدهای مالیاتی و حفظ رضایت مردم، اولویت نظام مالیاتی است
  • پایداری درآمدهای مالیاتی و رضایت مردم اولویت نظام مالیاتی است
  • تمدید مهلت تکمیل اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده تا۱۲ اردیبهشت
  • تمدید ارسال اظهارنامه مالیات ارزش افزوده تا ۱۲ اردیبهشت
  • مهلت تسلیم اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده زمستان تمدید شد