Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسین دهقان‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد، در خصوص افزایش آمار قتل‌های اخیر با سلاح گرم و اسلحه‌های شکاری اظهار کرد: آن دسته از افرادی که برای نگهداری سلاح شکاری مجوز دارند، باید بدانند تنها مجاز به استفاده از این سلاح در مکانی هستند که استفاده از اسلحه مجاز است.

فرمانده نیروی انتظامی مشهد افزود: سلاح شکاری را چه نیروی انتظامی و چه سپاه پاسداران و ارتش و هر ارگان دیگری که مجاز به صدور مجوز حمل اسلحه است،  مجوز نگه‌داری از اسلحه و استفاده از آن را تنها برای شکار آن هم فقط در مکان‌ها و در زمان‌های خاص که اعلام می‌شود، صادر می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی تاکید کرد: به هیچ عنوان قرار نیست افراد دارنده اسلحه با سلاحی که مجوز استفاده از آن را اخذ کرده‌اند، قتل انجام دهد و حتی اگر این سلاح در دست فرد دیگری باشد و شکار حیوانات مجاز را انجام دهد باز هم در حکم قاچاق محسوب می‌شود و نباید افرادی غیر از دارنده مجوز حمل اسلحه آن هم جهت استفاده در مکان‌های مجاز به کار گرفته شود.

دهقان‌پور عنوان کرد: اگر افرادی غیر از دارنده مجوز حمل اسلحه اقدام به استفاده از آن برای شکار کنند حتما با این افراد برخورد انتظامی و قضایی انجام می‌شود.

فرمانده نیروی انتظامی مشهد با اینکه جمع‌آوری سلاح و مهمات از وظایف و تکالیف نیروی‌های انتظامی و امنیتی است، عنوان کرد: در بازه‌های زمانی مختلف قطعا طرح‌های امنیت اجتماعی اجرایی می‌شود و آن دسته از افرادی که دارای سلاح غیر مجاز هستند از قبل شناسایی می‌شوند و در راستای طرح تامین امنیت اجتماعی و مبارزه با اراذل و اوباش و کشف و ضبط سلاح و مهمات غیر‌مجاز اجرا می‌شود.

وی گفت: پلیس برای شناسایی افراد مجرم و کسانی که سلاح و مهمات با خود حمل می‌کنند نیاز به کمک و یاری مردم دارد و از شهروندان تقاضا داریم مکان‌هایی که سلاح در آنجا نگه‌داری می‌شود و یا خبر نگهداری هرگونه مهمات و سلاح گرم و سرد در نقطه‌ای از شهر به گوش‌شان می‌رسد  را با پلیس در میان بگذارند و قطعا مطمئن باشند تمامی اطلاعات آن‌ها در نزد پلیس محفوظ می‌ماند و یقینا پلیس به سراغ افراد مجرمی که نگهدارنده سلاح غیرمجاز هستند، می‌رود.

دهقان‌پور در خصوص ایجاد مزاحمت‌های خیابانی توسط افراد اراذل و اوباش و زورگیری جهت سرقت تلفن‌ همراه و کالاهای باارزش مردم در مشهد، عنوان کرد: متاسفانه این وضعیت در نقاط مختلف شهر مشهد به پلیس گزارش شده است و روزانه تعدادی موبایل‌قاپی‌ و زورگیری در سطح شهر داریم و در بیشتر این سرقت‌ها بانوان طعمه افراد شرور قرار می‌گیرند.

فرمانده نیروی انتظامی مشهد با بیان اینکه افراد زورگیر و اراذل و اوباش معمولا طعمه خود را در مسیرهای کم تردد و خلوت شناسایی می‌کنند، اظهار کرد: پلیس برخوردهای خود با این افراد را شروع کرده است و عملیات‌های مختلف در این راستا انجام شده و طی ۱۰ روز گذشته تعداد افراد بسیاری دستگیر شده‌اند و به سرقت تعداد زیادی دستگاه گوشی‌ همراه اعتراف کرده‌اند، به طوری که طی روز گذشته تنها یک نفر سارق گوشی همراه به تعداد بیش از ۵۰ فقره سرقت در این خصوص اعتراف کرده است.

وی با بیان اینکه پیگیری و برخورد پلیس با افراد سارق و شرور کماکان ادامه دارد، از رسانه‌ها تقاضا کرد: رسانه‌های مختلف فعالیت‌های پلیس در راستای ایجاد امنیت اجتماعی را به مردم گزارش و انعکاس دهند تا باعث دلگرمی آن‌ها شود، زیرا مردم اخبار موبایل قاپی‌ و انواع سرقت‌ها و زورگیری‌ها را می‌شنوند اما از تلاش‌های پلیس و عملیات‌هایی که واحد‌های مختلف نیروی انتظامی پلیس در راستای دستگیری سارقین و مجرمین و تامین امنیت اجتماعی مردم انجام می‌دهد را آگاه نمی‌شوند بنابراین از رسانه‌ها انتظار داریم پوشش خبری مناسب از فعالیت‌ها و دستاوردهای پلیس در این رابطه را داشته باشند تا احساس امنیت در مردم شکل گیرد و یقین بدانند اگر هرگونه جرمی اتفاق بیفتند، پلیس برخورد مقتضی را در آن رابطه انجام می‌دهد.

دهقان‌پور در خصوص  رابطه بین قطع برق و افزایش سرقت‌ها گفت: دقیق در این مورد نمی‌شود مطلبی اظهار کرد زیرا ممکن است بین زمانی که سرقت اتفاق افتاده و هنگامی که این اتفاق به پلیس گزارش شده فاصله افتاده باشد و ثبت گزارش در سامانه پلیس در مواقعی غیر از زمان قطع جریان برق صورت گرفته باشد اما تخلفات راهنمایی و رانندگی و تصادفات سر تقاطع‌ها به واسطه قطع جریان برق افزایش یافته و نکته حائز اهمیت دیگر اینکه حتما فروشندگان طلا در هنگام قطع جریان برق جهت جلوگیری از سرقت‌های احتمالی درب واحد طلافروشی خود را ببندند.

فرمانده نیروی انتظامی مشهد افزود: درصدد هستیم برای تأمین جا و مکان نگهداری معتادان متجاهر و کارتن خواب مکانی را در نظر بگیریم، با وجود اینکه ۱۵ کمپ ماده ۱۵ هم‌اکنون دایر شده و در حال تامین نیرو و تجهیز این اماکن هستیم، قطعا اگر این افراد از سطح خیابان‌های شهر جمع‌آوری شوند آمار سرقت‌های خرد ما به حداقل می‌رسد.

وی افزود: ضمن اینکه تا هنگامی که این افراد در خیابان‌ها حضور داشته باشند و جا و مکانی برای نگهداری این افراد مهیا نباشد و همچنین در خصوص زندانیان بی‌سرپناهی که از زندان آزاد می‌شوند و سرپناه و شغلی فراهم نباشد، قطعا این دو مورد در افزایش آمار سرقت‌ها بی‌تاثیر نیست.

انتهای پیام/ ۷۰۰۶۸

منبع: فارس

کلیدواژه: فرمانده انتظامی مشهد حسین دهقان پور اسلحه شکاری فرمانده نیروی انتظامی مشهد امنیت اجتماعی دهقان پور مکان ها سرقت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۱۴۷۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انهدام باند سارقان در بیرجند

سرهنگ کارگر فرمانده انتظامی شهرستان بیرجند گفت: در پی وقوع چندین فقره سرقت محتویات داخل خودرو در سطح شهرستان بیرجند، بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار مأموران انتظامی این فرماندهی قرار گرفت. 

او افزود: مأموران کلانتری ۱۳ شهرستان بیرجند با انجام اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات گسترده پلیسی، ۳ سارق را در این خصوص شناسایی و تحت تعقیب قرار دادند و پس از هماهنگی با مقام قضائی در عملیاتی غافلگیرانه آن‌ها را دستگیر کردند. 

سرهنگ کارگر بیان کرد: متهمان دستگیر شده ابتدا در اظهارات خود منکر هرگونه جرم و اتهامی شدند، اما با رو به رو شدن با شواهد موجود و ارائه مستندات به ناچار لب به اعتراف گشوده و به ۱۰ فقره سرقت اعتراف کردند. 

فرمانده انتظامی شهرستان بیرجند با بیان اینکه متهمان دستگیر شده به همراه پرونده به مراجع قضائی معرفی شدند تصریح کرد: شهروندان در صورت مشاهده هر گونه فعالیت غیر قانونی توسط افراد مشکوک مراتب را در اسرع وقت از طریق تلفن فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اعلام کنند، تا نسبت به دستگیری مجرمان و متخلفان اقدام شود.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • برادرکُشی با اسلحه شکاری!
  • دستگیری سارق باغ‌های جهرم با ۱۵ فقره سرقت
  • انهدام باند سارقان در بیرجند
  • تجمع تجلیل از فرماندهی انتظامی استان مرکزی
  • پلیس مانع ربایش دختر ۱۵ ساله شیرازی شد
  • آدم ربایی نافرجام باحضور به موقع کارآگاهان پلیس فارس
  • دستگیری سارقان حرفه‌ای منازل در خرم‌آباد
  • دستگیری معتاد متهم به ۴۰ فقره سرقت در مشهد
  •  کشف خودروهای ۱۵۰ میلیاردی قاچاق در البرز
  • کشف ۲۵ فقره سرقت در مشهد