Web Analytics Made Easy - Statcounter

آخرین آمار کرونا در ایران

بنابر اعلام مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، تا کنون ۵ میلیون و ۱۰۲ هزار و ۳۰۱ نفر دُز اول واکسن کرونا و دو میلیون و ۱۶۹ هزار و ۶۷ نفر نیز دُز دوم را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۷ میلیون و ۲۷۱ هزار و ۳۶۸ دُز رسید.

از دیروز تا امروز ۲۲ تیرماه ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۲۲ هزار و ۷۵۰ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که دو هزار و ۳۹۹ نفر از آنها بستری شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به سه میلیون و ۴۱۷ هزار و ۲۹ نفر رسید.

متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۶۶ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۸۶ هزار و ۲۰۷ نفر رسید.

واردات ۲ میلیون و ۹۰۰ هزار دوز واکسن در هفته آینده

علیرضا رئیسی سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان،  اظهار کرد: خوشبختانه با تامین واکسن ما تا دیروز ٨ میلیون و ٨٠٠ هزار دوز واکسن توزیع کرده‌ایم و ۴٧٠ هزار دوز واکسن برکت هم بین دانشگاه‌های علوم پزشکی توزیع خواهد شد و هفته آینده حدود ٢ میلیون و ۹۰۰ هزار دوز  واکسن به دستمان می رسد و پنج شنبه هم یک محموله واکسن وارد خواهد شد و در مجموع در این هفته و هفته آینده 7 میلیون دوز واکسن واردات خواهیم داشت.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا درباره اینکه چرا واکسن برکت به میزان کمی تحویل وزارت بهداشت شده است، گفت: قرار بود برکت به ما واکسن تحویل بدهد اما در خط تولید دچار مشکل شدند، از طرفی اکنون یک میلیون دوز واکسن تولید شده دارند اما از نظر فنی 16 روز باید از زمان ورود واکسن به ویال‌ها بگذرد و پس از آن در صورتی که واکسن ‌ها رسوب نکند، بتوانند میزان تولیدی را تحویل وزارت بهداشت بدهند و بر این اساس از هفته اول مرداد ماه دوستان برکت می‌توانند یک میلیون دوز واکسن  هفتگی به وزارت بهداشت تحویل بدهند.

بیشتر بخوانید:

رئیسی: کمبود واکسن برای واکسیناسیون افراد بالای ۶۰ سال نداریم

وزیر بهداشت در زاهدان: هیچ بیمار مبتلا به کووید۱۹ در سیستان و بلوچستان نباید هزینه بپردازد

 علت اختلاف عدد واردات و تزریق واکسن در کشور

***

انتقادات کیهان از گزارش نهایی ظریف درباره برجام

روزنامه کیهان با انتقاد از گزارش نهایی ظریف درباره برجام نوشت: «وزارت امور خارجه در گزارش مذکور این‌گونه القاء کرده که آمریکا و اروپا پذیرفته‌اند که تحریم‌ها را لغو کنند و اگر توافق در وین حاصل شود، لغو تحریم‌ها را در پی خواهد داشت. بزک و تطهیر طرف آمریکایی و اروپایی در گزارش مذکور در حالی است که مقامات دولت بایدن بارها در اظهارات گستاخانه صراحتا اعلام کرده‌اند که حتی اگر برجام احیا شود، صدها تحریم باقی خواهد ماند و تحریم‌ها به هیچ وجه لغو نخواهد شد...

در گزارش وزارت خارجه به توازن تعهدات ایران و 1+5 و از جمله آمریکا‌ اشاره شده است. این در حالی است که اتفاقا یکی از نقاط ضعف جدی و خسارت بار برجام، عدم توازن و عدم همزمانی تعهدات بود. دولت روحانی به‌صورت پیش دستانه و عجولانه و ظرف 2 ماه تمامی تعهدات ایران را انجام داد و این شتابزدگی و عجله تعجب رسانه‌های غربی را در پی داشت...

علت عدم سرمایه‌گذاری خارجی در پسابرجام نیز عهدشکنی آمریکا و اروپا و بی‌عملی دولت در اجرای 28 شرط ابلاغی بوده است، نه مخالفت‌های داخلی با برجام. نکته قابل تأمل اینجاست که در این گزارش بیش از 200 صفحه‌ای حتی یک کلمه راهبرد دقیق درخصوص مواجهه با تحریم‌ها‌ اشاره نشده است. موارد خلاف واقع این گزارش بسیار بیش از آنچه در این گزارش گفته شده، است و در نهایت خطاب به آقای ظریف و دیگر مدیران ارشد وزارت خارجه باید گفت که با دستاوردتراشی و تبرئه دشمن، نه برجام روسفید می‌شود و نه دولت.»

بیشتر بخوانید:

شرح ناکامی/ وین در چه مرحله‌ای است؟/ بررسی ابعاد مختلف آخرین گزارش ظریف به مجلس

آقای ظریف! با دستاوردتراشی و تبرئه دشمن نه برجام روسفید می‌شود نه دولت!

***

دستور اژه‌ای درباره محکومان امنیتی

غلامحسین اسماعیلی سخنگوی قوه قضائیه در نشست خبری در پاسخ به سوالی درباره رویکرد رئیس جدید قوه قضائیه در خصوص محکومان امنیتی و اصحاب رسانه گفت: رویکردی که ما در قوه قضائیه از رئیس جدید قوه قضائیه دیده‌ایم این است که در اجرای قانون فرقی میان محکوم امنیتی و غیر امنیتی قائل نیست و همه دادرسی‌ها باید مطابق با ضوابط قانونی باشد. در رویکرد جدید ارفاق‌های قانونی شامل محکومان امنیتی و رسانه هم خواهد شد که شامل برخورداری از ارفاق‌های قانونی دایر بر رفتار محکوم علیه، اظهار ندامت او و جبران گذشته است.

سخنگوی قوه قضائیه بیان کرد: در همین آغاز دوره جدید ریاست حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای، دستور داد تا لیست تمامی محکومان امنیتی با قید مجازات و نحوه رفتار آنها تهیه و بررسی شود و هر کدام از این محکومان که شایستگی و استحقاق برخورداری از ارفاق‌های قانونی را داشته باشند برای آنها اعمال خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

اعلام نتیجه کارشناسی حادثه اتوبوس خبرنگاران/ وصول بیش از ۵۶۰ پیشنهاد از طریق کانال ارتباطی

***

چالش‌های اصلاح‌طلبان پس از انتخابات 1400

شرق نوشت: «هنوز یک ماه از انتخابات ریاست‌جمهوری نمی‌گذرد که زمزمه‌های برچیده‌شدن نهاد اجماع‌ساز یا همان جبهه اصلاحات ایران شنیده می‌شود...

ازخاصیت‌افتادن نهاد اجماع‌ساز یک پیام روشن دارد؛ آنکه هیچ هدف بلندمدتی در تشکیل این تشکل وجود نداشته است و مانند همیشه اصلاح‌طلبان چند ماه پیش از انتخابات و صرفا برای رأی‌جمع‌کردن اقدام به تأسیس یک مجموعه و این‌بار با نام جبهه اصلاحات ایران کرده‌اند؛ تشکیلاتی که مشابهش در گذشته هم با نام شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان شناخته می‌شد و همه اینها در حالی است که اصلاح‌طلبان پیش از تأسیس نهاد اجماع‌ساز وعده می‌دادند که قرار این است نهاد بعد از انتخابات هم وظیفه هماهنگی اصلاح‌طلبان را داشته باشد؛ اما شاید ازکارافتادن چنین مجموعه‌هایی لزوما به‌دلیل اهمال اعضای آن نباشد بلکه مشخصا در مقطع کنونی ناشی از مشخص‌شدن یک نتیجه مهم است؛ آنکه دیگر سرمایه اجتماعی خاصی مانند آنچه در گذشته مشاهده می‌شد، همراه اصلاح‌طلبان نیست.

اما مشکل آنجایی به وجود می‌آید که نیروهای حاضر در نهاد اجماع‌ساز کارکرد این تشکیلات را منوط به بحث‌های انتخاباتی می‌دانند و حتی به نظر می‌رسد ذکر چنین هدفی که در آینده هم نهاد اجماع‌ساز می‌تواند نقش هماهنگی میان احزاب اصلاح‌طلب را داشته باشد، صرفا ناظر به تعیین راهبردهای انتخاباتی و اجماع برای نزدیک‌ترین انتخابات بوده است، نه بحث‌های نظری مانند ضرورت بازگشت به جامعه؛ موضوعی که از مدت‌ها پیش تحلیلگران مستقل و دلسوز اصلاحات آن را مطرح کردند اما با واکنش تند و شدید برخی طیف‌های جبهه اصلاحات مواجه می‌شد یا برخی دیگر که اصل موضوع را انکار نمی‌کردند آن را ارجاع به آینده می‌دادند...

به نظر می‌رسد اصلاح‌طلبان بیش از هر زمانی به بازسازی درونی نیاز دارند؛ اعم از بازسازی گفتمانی، ترمیم اعتماد سرمایه اجتماعی و البته بهبود سیاست‌ورزی برای به‌دست‌آوردن قدرتِ سیاسی و اگر چنین نشود، بسیار بعید است در سال‌های آتی نیز بتوانند بازهم نمایندگی اکثریت مردم را به دست بیاورند.»

***

توضیحات ربیعی درباره علت انفجار پارک ملت

علی ربیعی سخنگوی دولت در نشست خبری هفتگی در پاسخ به سوالی مبنی بر علت و عوامل صدای انفجار بامداد جمعه در پارک ملت گفت: بررسی ها نشان می‌دهد صدای انفجار شنیده شده، ناشی از ایجاد یک گودال در بخشی از پارک بوده که محموله‌ای از مخلوط بنزین و گازوئیل درون حفره‌ای جاسازی شده بود؛ تاکنون هم هیچ شواهدی درخصوص امنیتی بودن موضوع، ‌از طرف دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی ارائه نشده است؛ البته دستگاه های ذیربط برای شناسایی اقدام کنندگان، اقدامات لازم را پیگیری می‌کنند. طبق گزارش ارائه شده از سوی وزارت کشور، این حادثه به هیچ عنوان شبیه خرابکاری‌های اخیر نیست. با این حال، به محض دریافت اطلاعات جدید ، حتما به افکار عمومی توضیح داده خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

ربیعی: تمام تلاش خود را برای انتقال مطلوب دولت به کار گرفته ایم

***

10 گزینه شهرداری تهران تا دوشنبه مشخص می‌شود

به گزارش فارس، منتخبین ششمین دوره شورای اسلامی شهر تهران برای انتخاب شهردار آینده تهران جلسات متعددی برگزار کردند. شاخص‌های انتخاب شهردار نهایی شد و بعد از آن منتخبین 41 گزینه برای شهرداری تهران اعلام کردند. هر چند عده‌ای معتقد بودند تعداد گزینه‌ها زیاد است، اما منتخبین اعلام کردند که تعداد گزینه زیاد باعث می‌شود که دست منتخبین باز باشد.

قرار بود که مهدی چمران و پرویز سروری دو منتخب شورای ششم با گزینه‌های مطرح برای شهرداری صحبت کنند و شنیده شده که تعدادی از گزینه‌ها انصراف دادند. ناصر امانی منتخب ششمین دوره شورای شهر تهران در این باره به فارس گفت: عده‌ای داوطلب نبودند و زمانی که با آنها صحبت شد اعلام کردند که نمی‌خواهند در لیست حضور داشته باشند چرا که مسئولیت‌های دیگری دارند.

وی ادامه داد: مخبر، فتاح، سردار وحیدی، حاجی‌زاده، رهبر و محمد فروزنده و سردار سعید محمد از جمله افرادی بودند که گفتند داوطلب برای شهرداری نیستند و برنامه‌ای هم ندارند.

امانی ادامه داد: امروز تماس‌ها با 41 گزینه به اتمام می‌رسد و از فردا وارد تطبیق گزینه‌ها با معیارها می‌شویم و قطعا تا چهارشنبه اسامی اولیه قطعی می‌شود و از شنبه بررسی رزومه‌ها و نمره‌دهی براساس شاخص‌ها آغاز می‌شود و این موضوع تا دوشنبه ادامه داشته و 10 نفر قطعی برای شهرداری تهران مشخص می‌شوند. 

***

آینده سیاسی روحانی چگونه خواهد بود؟

جهان نيوز نوشت: «اواسط مرداد، حسن روحانی پاستور را ترک خواهد کرد  و گرچه بر اساس برخی اخبار منتشر شده او بازنشسته می‌شود ولی تلاشی در حال شکل گیری است که بر یکی از جایگاه‌های مهم کشور تکیه بزند.

دوستان روحانی قبل از این تلاش کردند که وی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام بشود و شبیه مرحوم هاشمی رفسنجانی پس از ریاست جمهوری، سیاست ورزی و نقش خاص ایفا کند. اما این فقط یک خیال بود و روحانی هیچگاه به وزن هاشمی در سپهر سیاسی کشور دست نیافت...

در سوابق روحانی حضور سالیان طولانی در شورای عالی امنیت ملی وجود دارد. بعد از ریاست تشخیص مصلحت نظام، شاید بالاترین مقام متصور برای وی، بازگشت به شورای عالی امنیت ملی باشد. دبیری شورای عالی امنیت ملی از طرف دولت رئیسی قطعا منتفی است و قرار گرفتنش در جایگاه نماینده رهبری که اینک در اختیار سعید جلیلی در این شورای مهم است نیز در شرایط فعلی و تغییر فضای سیاسی کشور، بسیار دور از ذهن است...

اما با همه این وجود در حال حاضر خط رسانه‌ای جدیدی برای رساندن حسن روحانی به مناصب بالای حاکمیتی توسط برخی رسانه‌های اصلاح طلب در حال پیگیری هست. طراحان این عملیات روانی، این گزاره را غیر مستقیم را در افکار عمومی القا می‌کنند، که روسای جمهور در جمهوری اسلامی عاقبت بخیر نمی‌شوند و یا این تصور است که تحمل سلیقه‌های مختلف در حاکمیت پایین آمده است و به همین دلیل باید حسن روحانی برای از بین رفتن این تصویر ایجاد شده و به خاطر مصلحت خود جمهوری اسلامی هم که شده، در یک جایگاه مهم قرار بگیرد! نکته قابل تامل نیز این است که جریانی در خارج از کشور نیز همزمان تمایل دارد، سطح تاثیر روحانی در روندهای حاکمیتی ایران با کاهش زیادی همراه نشود...

رهبر معظم انقلاب با عمل به مصالح درست، تاکنون تلاش کرده‌اند که مسئولین عالی رتبه و به خصوص روسای جمهور در جایگاهی قرار بگیرند که از تجربه هشت ساله آنها به عنوان یک دیدگاه و سلیقه استفاده شود. امری که کاملا عاقلانه و حکیمانه است. به همین دلیل تاکنون سیره این بوده است که روسای جمهور در کشور با هر نوع سلیقه سیاسی پس از پایان دولت، به مجمع تشخیص مصلحت می رفتند تا حداقل در حوزه های مشورتی کلان نظام همچنان موثر بوده و نظرات و سلایق شان را بیان کنند.

اما خود شخص روحانی سوابقی همچون ریاست بر مرکز مطالعات استراتژیک ریاست جمهوری را داشته و اگر مسئولیت دیگری برای او در نظر گرفته نشود، می‌تواند یک مرکز مطالعاتی از نوع علایق سیاسی خود در موضوعاتی همانند مذاکرات و دیپلماسی با آمریکا و غرب داشته باشد. گرچه نظریات وی در سیاست خارجه، دستاورد «هیچ» داشته ولی برای دورهمی جریان غرب گرا در کشور همانند بنیاد باران خاتمی که برای جمع‌شدن اصلاح طلبان مدعی جامعه مدنی و توسعه سیاسی دایر است، پاتوق سرگرم‌کننده‌ای خواهد بود.»

***

ممکن است اصلاح‌طلبان از دولت رئیسی حمایت کنند

اسماعیل گرامی‌مقدم، فعال سیاسی اصلاح‌طلب در پاسخ به این پرسش که آیا اصلاح‌طلبان در مواجهه با رئیسی، منقتد دولت خواهند بود مانند آنچه در دوران احمدی‌نژاد شاهد بودیم یا آنکه سعی دارند با دولت آینده در تعامل باشند، به نامه‌نیوز گفت: «اصلاح‌طلبی فقط با انتقاد تعریف نمی‌شود. ما اصلاح‌طلب هستیم برای آنکه منافع ملی را تأمین کنیم و اگر دولت آقای رئیسی بتواند اصلاحاتی مهم در کشور به وجود آورد و مشکلات را رفع کند، از آن حمایت می‌کنیم. مناسبات اصلاح‌طلبان با آقای احمدی‌نژاد فرق داشت زیرا همه می‌دانند که احمدی‌نژاد اصلا اصولگرا هم نبود و فقط از اصولگرایان استفاده کرد.

در دو دولت او همه ظرفیت‌‌های کشور در حال نابودی بود؛ از اقتصاد، سیاست داخلی، سیاست خارجی، فرهنگ و جامعه. لازم بود که در آن مقطع اصلاح‌طلبان هشدار دهند که کشور با این وضعیت به ویرانی می‌رود اما اگر ما مشاهده کنیم که آقای رئیسی کابینه‌ای معقول چیدمان می‌کند، افراد شایسته‌ای را به عنوان استانداران و فرمانداران منصوب می‌کند، به سمت تنش‌زدایی با جامعه بین‌المللی می‌رود و به حقوق آحاد مردم احترام می‌گذارد، حتما از او و دولتش حمایت می‌کنیم».

این فعال سیاسی ادامه داد: «البته فعلا برای قضاوت زود است. باید دید که چه‌قدر همه اینها محقق می‌شود. ممکن است عکس این حالت رخ دهد و افرادی در حوزه‌های مختلف کابینه حضور یابند که نگاهشان افراطی است یا دولت آقای رئیسی در جهت تقابل با جامعه بین‌المللی حرکت کند که معلوم است اگر چنین شود ما انتقاد می‌کنیم».

منبع: الف

کلیدواژه: محکومان امنیتی نهاد اجماع ساز بیشتر بخوانید وزارت بهداشت برای شهرداری اصلاح طلبان قوه قضائیه شورای عالی دوز واکسن اصلاح طلب تحریم ها خواهد شد گزینه ها هزار دوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۱۵۰۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقاد یک اصلاح‌طلب از مواضع صهیونیستی رادیکال‌ها

ناصر هادیان: در شرایط فعلی نباید به دعوای درست و نادرست بودن عملیات، کیفیت و زمان انجام آن و همچنین اصل پاسخ وارد شد!

سرویس سیاست مشرق- یک کارشناس حوزه بین الملل نزدیک به جریان اصلاحات با خطاب قرار دادن این جریان بر ضرورت ورود آنان به حاشیه سازی ها و لزوم حمایت آنان از عملیات وعده صادق تاکید کرد.

ناصر هادیان طی گفتگویی در رابطه با عملیات وعده صادق اظهار داشت: برداشت کلی من این است که مسلمان‌ها، عرب‌ها و مردم مستضعف جهان از این رویداد خشنود هستند. علت اصلی هم به این انگاره برمی‌گردد که طی سال‌ها اسرائیل به‌مثابه یک موجودیت قلدر و یاغی ظاهر شده و این‌که کشوری مانند ایران به‌مصاف این موجودیت رفته، باعث دلگرمی شده است.

وی در ادامه با خطاب قرار دادن اصلاح طلبان تاکید کرد: من اینجا بیشتر اصلاح‌طلبان را مخاطب قرار می‌دهم. آنچه من می‌دانم این است که در شرایط فعلی نباید به دعوای درست و نادرست بودن عملیات، کیفیت و زمان انجام آن و همچنین اصل پاسخ وارد شد. اگر ما می‌خواهیم عامل بازدارنده جنگ داشته باشیم باید صدای حمایت همه گروه‌ها را منعکس کنیم.

هادیان افزود: آنچه مسلم است این‌که هیچ‌کس در کشور مدافع گسترش جنگ نیست و عملیات صورت گرفته، عملیاتی در جهت دفاع مشروع بوده است و بس، این موضع متحد موجب بازدارندگی خواهد شد.

دیگر خبرها

  • احکام رتبه‌بندی ۱۰۰ هزار معلم بازنشسته اصلاح شد + فیلم
  • توضیحات زاکانی در خصوص نصب دوربین روی لباس حریم بانان
  • توضیحات زاکانی درخصوص نصب دوربین روی لباس حریم‌بانان
  • جنجال ایکس در هند
  • ایکس در هندوستان دردسر درست کرد
  • ایکس در هندوستان دردسر درست کرد/ نافرمانی از دستور کمیسیون انتخاب
  • انتقاد یک اصلاح‌طلب از مواضع صهیونیستی رادیکال‌ها
  • دستگیری ۸ محکوم متواری در شوش
  • رأی اعتراضی مردم این استان به اصولگرایان است یا اصلاح طلبان؟
  • نقوی حسینی: «پشم» مقدرات مجلس آینده را تعیین می‌کند!