Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی کمیسیون اصل نود قانون اساسی در مجلس شورای اسلامی از آغاز روند رسیدگی به پرونده شکایت سهامداران بانک‌های ادغام شده در بانک سپه و تلاش برای احقاق حقوق آنها خبر داد.

‎علی خضریان در گفت و گو با خبرنگار ایمنا در تشریح نشست امروز کمیسیون اصل ۹۰ قانون اساسی که با حضور وزیر اقتصاد، معاونان وزارت اقتصاد، مدیرعامل بانک سپه، مسئولان مرتبط در ستاد کل نیروهای مسلح، سپاه پاسداران و سازمان بسیج به همراه نمایندگانی از سهامداران حقیقی درباره شکایات واصله از نحوه ادغام مؤسسات مالی در بانک سپه برگزار شد، اظهار کرد: شکایات مردمی متعددی از سوی سهامداران بانک‌های ادغام شده در بانک سپه همچون بانک مهر اقتصاد، بانک حکمت و بانک انصار واصل شده بود که در این جلسه مورد بررسی قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به محور نخست شکایت، افزود: سهامداران این بانک‌ها معتقدند که ارزش‌گذاری سهام آنها به درستی صورت نگرفته و به همین جهت در تسویه حساب با آنها حق و حقوقشان تضییع شده چرا که ارزش سهام آنها بیش از آن چیزی بوده که زمان فرایند ادغام در نظر گرفته شده است.

سخنگوی کمیسیون اصل نود قانون اساسی در مجلس شورای اسلامی در خصوص محور دوم شکایت، تصریح کرد: کارکنانی که از این بانک‌ها به بانک سپه رفته و مشغول فعالیت شدند، معتقد بودند که از ظرفیت آنها به درستی استفاده نشده و علاوه بر تضییع حقوق، مزایای آنها نیز به درستی پرداخت نشده است.

‎وی با اشاره به حضور طرفین موضوع در کمیسیون اصل نود، اظهار کرد: در این جلسه موضوع نخست یعنی نحوه ارزش‌گذاری سهام بررسی شد و با توجه اینکه ۱۸۰ هزار نفر در بانک‌های ادغام شده سهامدار هستند، در این جلسه ابتدا به موضوع شکایات سهامداران حقیقی که حقوق آنها ضایع شده، پرداخته شد و ضمن تاکید بر مخدوش بودن نحوه قیمت‌گذاری سهام ایشان، جهت رفع مشکل پیشنهاداتی مطرح شد.

خضریان خاطرنشان کرد: در جلسه امروز مقرر شد این موضوع تنها ظرف یک هفته برطرف شده و جلسه‌ای روز پنجشنبه هفته جاری با حضور اعضای کمیسیون اصل نود، نماینده وزیر، مدیرعامل بانک سپه و سایر مسئولان برگزار و پس از بررسی کارشناسانه پیشنهادات، در همین دولت تصمیم‌گیری شود.

کد خبر 507077

منبع: ایمنا

کلیدواژه: کمیسیون اصل۹۰ کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی مجلس شورای اسلامی نماینده مجلس شورای اسلامی نمایندگان مجلس شورای اسلامی بانک سپه شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق کمیسیون اصل نود بانک سپه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۱۵۱۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جلسه علنی مجلس آغاز شد/ بررسی جزئیات طرح تشکیل «سپند» وزارت دفاع

دقایقی پیش جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی آغاز شد و بررسی طرح تشکیل سازمان پژوهش و نوآوری دفاعی (سپند) وزارت دفاع در دستورکار قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، دقایقی پیش جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی به ریاست محمدباقر قالیباف آغاز شد. دستورکار این جلسه به شرح زیر است:

- گزارش کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی درباره طرح تقویت و توسعه علوم پژوهش و نوآوری دفاعی (طرح تشکیل سازمان پژوهش و نوآوری دفاعی (سپند) وزارت دفاع)

- گزارش کمیسیون اقتصادی درباره طرح مالیات بر سوداگری و سفته بازی (اعاده شده از شورای نگهبان)

- گزارش کمیسیون اجتماعی درباره لایحه یک فوریتی پیشگیری از آسیب دیدگی زنان و ارتقای امنیت آنان در برابر سوءرفتار

- گزارش کمیسیون انرژی درباره لایحه ارجاع اختلاف شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران با شرکت بازرگانی دولتی هند به داوری

- گزارش کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها درباره طرح اصلاح جدول حوزه‌های انتخابیه مجلس شورای اسلامی و تعداد نمایندگان آن

- گزارش کمیسیون اجتماعی درباره طرح یک فوریتی استفساریه ماده ۴۸ قانون تنظیم بخشی از مقررات دولتی ۱

- گزارش کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست درباره طرح استفساریه بند الف ماده ۲ قانون مالیات بر ارزش افزوده مصوب ۱۴۰۰

- بررسی تقاضای عده‌ای از نمایندگان مجلس درباره رسیدگی به طرح نظام قانونگذاری، تعیین حدود اختیارت و صلاحیت مراجع وضع قوانین و مقررات طبق اصل ۸۵ قانون اساسی

- بررسی تقاضای دو فوریت درباره طرح اجماع برخی از احکام مالیاتی جهت تسهیل فعالیت‌های اقتصادی کشور در سال جهش تولید با مشارکت مردم

کد خبر 746817

دیگر خبرها

  • بررسی روند عملیات اجرایی و میزان پیشرفت پروژه‌های امور آب و فاضلاب سلماس
  • برگزاری نخستین جلسه کمیته سرمایه‌گذاری بانک دی در سال جاری
  • اتمام بررسی جداول لایحه بودجه ۱۴۰۳ در کمیسیون تلفیق
  • برنامه جامع مشارکت مردم در اقتصاد امروز نهایی می‌شود
  • بررسی کمبود و گرانی دارو در مجلس/اسامی متاخران جلسه
  • نماینده اردبیل: معلوم نیست بانک مرکزی چه کار می‌کند!
  • گزارش جلسه ارزی مجلس و دولت هفته آینده در صحن قرائت می‌شود
  • قالیباف: گزارش جلسه ارزی مجلس و دولت هفته آینده در صحن ارائه می‌شود
  • گزارش جلسه ارزی مجلس و دولت هفته آینده در صحن ارائه می‌شود
  • جلسه علنی مجلس آغاز شد/ بررسی جزئیات طرح تشکیل «سپند» وزارت دفاع