Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسین ذوالفقاری معاون امنیتی وزیر کشور و رئیس کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی مدیریت بیماری کرونا با تاکید بر اهمیت رعایت حداکثری پروتکل‌های بهداشتی در کشور گفت: تا روند کامل واکسیناسیون در کشور، مسیری جزء اعمال محدودیت‌های هوشمند و رعایت اصول بهداشتی برای مهار بیماری وجود ندارد و ضرورت دارد با اقدام رسانه ای، همراهی مردم را در این عرصه بیشتر کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خبرگزاری میزان -بنا به اعلام پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، حسین ذوالفقاری معاون امنیتی وزیر کشور و رئیس کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی مدیریت بیماری کرونا در هفتاد و چهارمین جلسه این کمیته که با حضور ایرج حریرچی معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور و نمایندگان دستگاه‌ها در محل وزارت کشور برگزار شد با اشاره به اینکه باید روند کنترل بیماری در کشور با حساسیت و دقت بالا استمرار یابد؛ تصریح کرد: غفلت از رعایت پروتکل‌های بهداشتی و بی توجهی به محدودیت‌های اعمال شده می‌تواند زمینه گسترش بیماری را در کشور فراهم سازد.

معاون امنیتی وزیر کشور با اشاره به اینکه همه محدودیت‌ها از جمله محدودیت‌های طرح شبانه که از ساعت ۱۰ شب تا ۳ صبح اعمال می‌شود همگی با هدف کنترل زنجیره بیماری است؛ گفت: باید تا روند کامل واکسیناسیون در کشور، با رعایت حداکثری پروتکل‌های بهداشتی اجازه شیوع بیشتر بیماری را در کشور ندهیم.

رئیس کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی مدیریت بیماری کرونا با تاکید بر اینکه ناجا باید اطلاع رسانی‌های مستمر و مناسب درخصوص محدودیت‌های شبانه داشته باشد؛ گفت: واقعیت امر این است که با تداوم محدودیت‌ها و مقررات، نوعی عادی انگاری و بی تفاوتی در میان مردم نسبت به طرح مورد نظر ایجاد می‌شود باید با اطلاع رسانی و اقدام رسانه‌ای مانع از این عادی انگاری در جامعه نسبت به محدودیت‌های کرونایی شویم.

ذوالفقاری در بخش دیگری از صحبت هایش به موضوع مهم بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها اشاره کرد و گفت: در خصوص ضرورت باز شدن مدارس بنا به دلایل مختلف آموزشی، اجتماعی جای تردید و ابهام وجود ندارد.

وی در این خصوص گفت: همگان بر ضرورت و اهمیت آموزش حضوری اذعان و اتفاق نظر دارند و برای همین تلاش بر این است که با کاهش بیماری در کشور و افزایش روند واکسیناسیون، مدارس در کشور بازگشایی شود.

ذوالفقاری تصریح کرد: پیشنهاد بازگشایی مدارس همراه با الزامات و شرایط خاص اش به ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا ارائه می‌شود.

وی درخصوص بازگشایی دانشگاه‌ها هم گفت: دانشگاه‌ها با توجه به محیط خوابگاه و مکان غداخوری وضعیتی متفاوت‌تر از مدارس دارند و در این خصوص مقرر شد که وزارت علوم برنامه جامع و کامل اش را در خصوص بازگشایی دانشگاه‌ها ارائه دهد و تصمیمات لازم با نظر ستاد ملی کرونا گرفته می‌شود.

معاون وزیر کشور در پایان خاطرنشان کرد: روند واکسیناسیون در کشور در حال انجام است و امید داریم با افزایش سرعت در این امر، بتوانیم گروه‌های پرخطر بیشتری را واکسینه کنیم و اجازه شیوع بیماری را در کشور ندهیم.

بیشتر بخوانید: ذوالفقاری: حدود ۲۲ درصد کل بیماران کرونایی نقض قرنطینه داشته‌اند

انتهای پیام/

برچسب ها: وزارت کشور کرونا در ایران

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: وزارت کشور کرونا در ایران مدیریت بیماری کرونا محدودیت ها دانشگاه ها وزیر کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۱۵۸۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عکس هایی جالب از شباهت همه گیری آنفلوآنزای اسپانیایی و کرونا / تاریخ تکرار شد!

عصر ایران - در شرایطی که تاریخ به طور دقیق خود را تکرار نمی کند، اما موارد مشابه را می توان در آن مشاهده کرد. به عنوان نمونه، بار دیگر شاهد یک همه گیری مرگبار جهانی به واسطه ویروس کرونا بوده ایم که آن را با همه گیری مرگبار آنفلوآنزا اسپانیایی مقایسه می کنند.

در سه موج از مارس 1918 تا بهار 1919، آنفلوآنزا اسپانیایی به سرعت در سراسر جهان گسترش یافت. این بیماری همه گیر مرگبار حدود یک سوم از جمعیت جهان را مبتلا کرد و حداقل جان 50 میلیون نفر را گرفت. این آنفلوآنزای جدید و کشنده بسیار عجیب عمل می کرد. به نظر می رسید ویروس افراد جوان و سالم را هدف قرار می دهد و به ویژه برای افراد در بازه سنی 20 تا 35 سال کشنده بود.

نخستین مورد ثبت شده آنفلوآنزا اسپانیایی در مارس 1918 در ایالت کانزاس، آمریکا بود و موارد بیشتر در ماه آوریل در فرانسه، آلمان و بریتانیا ثبت شدند.

در آن زمان، واکسن ها هنوز ساخته نشده بودند، از این رو، تنها روش های مبارزه با همه گیری آنفلوآنزا اسپانیایی شامل استفاده از ماسک پزشکی، قرنطینه، رعایت بهداشت خوب، استفاده از ضد عفونی کننده ها و محدودیت تجمعات عمومی می شد.

در عکس، سربازان آمریکایی مبتلا به بیماری آنفلوانزا اسپانیایی بستری در یک بیمارستان صحرایی در کمپ فانستون دیده می شوند.

همه گیری اخیر بیماری کرونا اگرچه به واسطه ویروسی متفاوت شکل گرفت، اما ما را به روش هایی مشابه تحت تاثیر قرار داد.

محل بستری و قرنطینه بیماران کرونایی در چین

محل بستری و قرنطینه بیماران کرونایی در آمریکا

 

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: آنفلوآنزا اسپانیایی ؛ زمانی که ماسک را زنانه می دانستند! (+عکس)

دیگر خبرها

  • ۲ هزار کلاس درس در استان اردبیل احداث می‌شود
  • فعالیت ۵ مرکز درمان بیماران مبتلا به کرونا در نوروز
  • احداث ۲۰۰۰ کلاس درس در اردبیل پیش بینی شده است
  • افزایش میزان استفاده از فضای مجازی در نوروز و ضرورت حفظ امنیت کودکان
  • کسب رتبه اول پروژه و تحویل کلاس درس سیستان و بلوچستان در کشور
  • ابلاغ آیین نامه استقرار مدارس و مراکز غیر دولتی در مناطق، نواحی و محلات مختلف کشور
  • ابهام در واگذاری پرسپولیس؛ سازمان بورس به بانک ملت نامه زد + عکس
  • (تصاویر) تکرار تاریخ؛ شباهت همه گیری آنفلوآنزای اسپانیایی و کرونا
  • عکس هایی جالب از شباهت همه گیری آنفلوآنزای اسپانیایی و کرونا / تاریخ تکرار شد!
  • تسریع روند توسعه کشور با سپردن امور مختلف به مردم