Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-04-25@01:31:47 GMT

این الماس 800 میلیون ساله چند می ارزد؟ (عکس)

تاریخ انتشار: ۲۳ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۵۱۷۵۹۷

این الماس 800 میلیون ساله چند می ارزد؟ (عکس)

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از دیلی میل، این الماس  به لطف شباهت آن به عروسک های سنتی ماتریوشکا روسی ، الماس ماتریوشکا لقب گرفته است یعنی مجموعه ای از عروسک های چوبی با اندازه کمتری که درون یکدیگر قرار گرفته اند.

کارشناسان هنوز در مورد چگونگی شکل گیری این گوهر عجیب ابهام ندارند اما معتقدند این اولین نوع از این نوع سنگ در تاریخ استخراج جهانی الماس است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اولگ کووالچوک ، معاون نوآوری در شرکت زمین شناسی تحقیق و توسعه آلروسا  گفت: «تا آنجا که ما می دانیم  چنین الماس هایی در تاریخ استخراج جهانی الماس وجود نداشته است.این واقعاً خلقت بی نظیر طبیعت است ، خصوصاً که طبیعت پوچی را دوست ندارد. معمولاً بعضی از مواد معدنی بدون ایجاد حفره با سایر مواد جایگزین می شوند.»

هنوز مشخص نیست که ارزش این الماس غیر معمول چقدر می تواند باشد.

این الماس در یاکوتیا در بخش استخراج و فرآوری نیروبا در آلروسا استخراج شد.

 

در حالی که ساختار بسیار پیچیده ای دارد ، وزن الماس بیرونی فقط 0.62 قیراط (0.124 گرم) است.

در همین حال ، حجم حفره داخلی آن فقط شش میلی متر مکعب و حجم کریستال داخلی آن نیز فقط 1.6 میلی متر مکعب است که وزن تخمینی آن 0.02 قیراط (0.004 گرم) تخمین زده می شود.

الماس داخلی دارای شکل جدول است و دارای ابعاد 1.9 × 2.1 × 0.6 میلی متر است.

این الماس تاریخی که عمر آن 800 میلیون سال تخمین زده شده در طی یک فرآیند مرتب سازی توسط متخصصان شرکت تجارت الماس یاکوتسک کشف شد ، اما اکنون به شرکت زمین شناسی تحقیق و توسعه آلروسا تحویل داده شده است.

کارشناسان با استفاده از چندین روش ، از جمله طیف سنجی مادون قرمز و میکروتوموگرافی اشعه X ، الماس غیرمعمول را مطالعه کرده اند.

برخی از کارشناسان می گویند این ممکن است گران ترین الماس تاریخ باشد. هر چند هنوز قیمت گذاری نشده است.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: الماس قیراط روسیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۱۷۵۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حل نیازهای صنایع به کمک فناوران داخلی در «ریورس‌ پیچ» اینوتکس

به گزارش خبرگزاری مهر، در رویدادهای ریورس پیچ، از یک طرف صنعت‌گران و شرکت‌های مختلف چالش‌ها و نیازمندی‌های خود را مطرح می‌کنند و از طرف دیگر شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان و کسانی که توانایی حل این نیازها را دارند، راه‌حل‌های خود را متناسب با نیاز مطرح شده ارائه خواهند داد.

در نخستین روز نمایشگاه اینوتکس در سالن سراج پارک فناوری پردیس شاهد برگزاری نخستین رویداد ریورس پیچ با عنوان رویداد ارائه نیازهای فناورانه هوشمندسازی صنعت گلخانه خواهیم بود.

در این رویداد که ساعت ۱۶ روز سه شنبه ۱۸ اردیبهشت برگزار می‌شود نیازهای فناورانه شرکت دانش بنیان فناوران کاشت زاگرس که در حوزه هوشمندسازی صنعت گلخانه فعال می‌باشد، مطرح می شود.

دومین روز نمایشگاه اینوتکس شاهد برگزاری رویداد ارائه نیازهای فناورانه صنعت فولاد هستیم. این رویداد چهارشنبه ۲۰ اردیبهشت ساعت ۱۰ صبح برگزار می شود و در آن نیازهای فناورانه شرکت فولاد مبارکه مطرح خواهد شد.

در ادامه چهارشنبه ۲۰ اردیبهشت رویداد ارائه نیازهای فناورانه شبکه‌سازی هدف‌گرا ساعت ۱۳:۳۰ برگزار می شود. در رویداد سوم واحد تحقیق و توسعه شرکت همراه اول در حوزه شبکه سازی هدف‌گرا نیازهای فناورانه‌شان را مطرح می کنند.

در دومین روز نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۴ همچنین رویداد ارائه نیازهای فناورانه صنایع شیمیایی ساعت ۱۵ برگزار می شود. در این رویداد شرکت سرمایه گذاری صنایع شیمیایی ایران با هدف رفع چالش های موجود، نیازهای فناورانه صنایع شیمیایی را مطرح می کند.

علاقه‌مندان برای حضور در رویداد و کسب اطلاعات بیشتر می توانند به آدرس reversepitch.inotex.com مراجعه کنند.

گفتنی است شبکه فن‌بازار ملی ایران با استفاده از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های بروکرهای خود، هر ساله رویدادهای نیازمحور نمایشگاه اینوتکس را برگزار می‌کند.

اینوتکس ۲۰۲۴ از ۱۸ تا ۲۱ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ در پارک فناوری پردیس برگزار می‌شود. این نمایشگاه میزبان بیش از ۴۰۰ شرکت نوآور و فناور در قالب غرفه‌دار، ۱۵۰ سرمایه‌گذار استارتاپی، ۴۰۰ جلسه بین کسب‌وکارها و ۲۰ رویداد و بخش جانبی‌ خواهد بود.

کد خبر 6085016 مهتاب چابوک

دیگر خبرها

  • ماینرهای قاچاق در نیکشهر کشف شد
  • حضور واحدهای تولیدی استان اردبیل در نمایشگاه ایران «اکسپو»
  • افزایش ۲۷ درصدی میزان بارندگی‌ها در استان یزد
  • افزایش ۲۷ درصدی میزان بارندگی‌های استان نسبت به متوسط دوره آماری بلند مدت
  • دانش ایرانی در خدمت امنیت حفاری
  • یک فروند بوئینگ ۷۳۷ برای پروازهای داخلی به ناوگان هما اضافه شد
  • عملیات حفاری تونل گردنه الماس سرعت می‌گیرد
  • برگزاری نمایشگاه تجاری افغانستان و قزاقستان در کابل
  • استخراج معدن نفرایت کابل واگذار شد
  • حل نیازهای صنایع به کمک فناوران داخلی در «ریورس‌ پیچ» اینوتکس