Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهردار تهران با اشاره به اینکه منطقه ۱۰ شهرداری تهران از حیث سرانه فضای سبز و زیرساخت های محلی جزو مناطق کم برخوردار محسوب می شود، گفت: زیرساختها و خدمات باید در مناطق و کل شهر عادلانه تقسیم شود.

به گزارش ایسنا، پیروز حناچی در آیین افتتاح باغ ایرانی حکیم- چهارشنبه ۲۳ تیر ۱۴۰۰- گفت: منطقه ۱۰ از مناطق قدیمی و باسابقه تهران است که شکل گیری آن به حدود سال ۱۳۰۴ برمی گردد و جزو اولین مناطق شکل گرفته در بیرون از حصار ناصری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این منطقه ۲۰ هکتار مساحت و ۳۵۰ هزار نفر جمعیت دارد که نشان می دهد تراکم نفر در هکتار در آن بالا است و باید با توسعه کمی و نوسازی بافت فرسوده خدمات مناسب با توسعه جمعیتی آن ارائه شود. 

حناچی با بیان اینکه باید خدمات محلی، فضای سبز و فضای عمومی به صورت عادلانه در شهر توزیع شود، ادامه داد: این منطقه به شدت از فقدان فضای عمومی رنج می برد . فضاهایی مانند باغ ایرانی در شرایط بحران نیز به شهر کمک خواهد کرد.

شهردار تهران افزود: در این دوره با پیگیری های انجام شده و سیاست گذاری شورا توسعه فضای سبز در مناطقی که سرانه فضای سبز پایین دارند، در دستور کار قرار گرفته و جرائم قطع درختان صرفا برای توسعه فضای سبز اختصاص داده شده تا در مناطقی که ظرفیت بالا و سرانه کمتری داشتند، سرانه فضای سبز ارتقاء پیدا کند.

وی ادامه داد: باغ حکیم نیز به عنوان ماموریت شهرداری از آموزش و پرورش و از همان محل اعتبار در نظر گرفته شده از سوی شورا، تملک شد.  

شهردار تهران با بیان اینکه در این منطقه چند باغ دیگر نیز تملک خواهد شد، عنوان کرد: سرانه این منطقه در حال حاضر ۲.۴۸ متر مربع است و با تمام تلاش‌ها و تملک و ایجاد باغها و بوستانهایی مانند نظر، استانبولی، رعیت و چند باغ دیگر به ۲.۷ متر می رسد که با این حال نیز تا حد استاندارد و قابل قبول فاصله زیادی دارد. 

حناچی افزود: مردم محله می توانند با احساس حس تعلق در نگهداری این باغ موثر باشند و تردد خانواده ها امنیت را برای آن به ارمغان می آورد. 

وی با بیان اینکه جنس این باغ از نوع باغ های محلی و پروژه آن از نوع پروژه های توسعه محلی است، یادآور شد: پروژه های محله ای از سال ۹۸ در دستور کار قرار گرفت و ۲ هزار میلیارد اعتبار برای آن در نظر گرفته شد که تاثیر زیادی در کیفیت زندگی در محلات خواهد داشت.امیدواریم در شورای بعد نیز به این نکته توجه کنند. 

شهردار تهران ضمن خیر مقدم به خانواده های شهدا که در مراسم حاضر بودند، گفت: بنده به این محله حس تعلق دارم و از کوچه های غفوری و عارف در کودکی خاطره داشتم.

بر اساس گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهر، حناچی ابراز امیدواری کرد که باغهای باقیمانده نیز از طریق ابزارهای قانونی و مذاکره با مالکین عمومی و خصوصی تملک شوند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: شهرداري تهران فضاي سبز سرانه های خدماتی شهردار تهران فضای سبز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۱۹۴۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهرداری تهران به دنبال ارائه کیفی خدمات در نمایشگاه کتاب است

شهردار به همراه جمعی از معاونین و مدیران منطقه ۷ و مدیر نمایشگاه بین‌المللی کتاب گرد هم آمدند تا با بررسی و رفع  مشکلات و معضلات احتمالی میزبانی شایسته‌ای از کتاب دوستان فراهم کنند. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، شهردار به همراه جمعی از معاونین و مدیران منطقه 7 و مدیر نمایشگاه بین‌المللی کتاب گرد هم آمدند تا با بررسی و رفع  مشکلات و معضلات احتمالی میزبانی شایسته‌ای از کتاب دوستان فراهم کنند.

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه 7، نظافت حین و قبل از برگزاری مراسم، مکاتبه با بهشت زهرا برای دریافت 10 دستگاه شاتل، زیباسازی، گل‌آرایی، جانمایی سرویس‌های بهداشتی، جانمایی پارکینگ  برای خودروهای شخصی، تاکسی‌ها و اتوبوس‌ها، تعبیه فضای مناسب برای کودکان و اسکان کارگری ... تنها بخشی از مواردی بود که مدیران شهری و نمایشگاه کتاب در خصوص آن به بحث و گفتگو پرداختند.

در ادامه نصراله آبادیان؛ شهردار منطقه 7 گفت: نمایشگاه کتاب یک رویداد بین‌المللی است پس باید خدماتی که در آن ارائه می‌شود نیز در بالاترین کیفیت ممکن باشد از همین رو از تمام همکارانم تقاضا دارم تا از تمام ظرفیت‌های خود استفاده کنند.

وی تاکید کرد: از چندین هفته قبل جلسات منظمی برای هماهنگی‌ها در مصلی امام خمینی(ره) در این منطقه برگزار و تقسیم وظایف انجام شده است.

نمایشگاه کتاب در سال آینده در "شهر آفتاب" برگزار خواهد شد

شهردار منطقه 7 یادآور شد: تمام مواردی که در جلسات مربوط به نمایشگاه بین‌المللی کتاب مطرح شده باید تا هفته آینده دسته‌بندی شده تا دستورات مربوط به آنها صادر شود.

در پایان حسین تیموری؛ مدیر کمیته اجرایی و پشتیبانی سی و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران به بیان اقدامات اجرا شده در نمایشگاه پرداخت و از عوامل اجرایی شهرداری منطقه 7 برای فراهم کردن شرایط پذیرایی از شهروندانی که در این رویداد حضور خواهند یافت، تشکر و قدردانی کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • شهرداری تهران به دنبال ارائه کیفی خدمات در نمایشگاه کتاب است
  • سرانه مصرف برنج به ازای هر ایرانی ۳۵ کیلو است
  • چالشی به نام سرانه مطالعه در ایلام/ کتاب همچنان مغفول است
  • رتقای سرانه مطالعه از مهم‌ترین راهکار‌های کاهش آسیب‌های اجتماعی
  • شهروندخبرنگار،عدم تکمیل زیرساختها در نقده
  • ایجاد توازن در ارائه خدمات عادلانه ،در دستور کار شورای شهر ارومیه
  • تبدیل دره مخوف تهران به بزرگترین مرکز تفریحی شهر | پاتوق معتادها به اکوپارک تبدیل می‌ شود
  • تقسیم صحیح و اصولی مسائل اساسی کشور یک ضرورت است
  • مختاری: سال گذشته ۶۰۰ میلیارد تومان برای توسعه فضای سبز مناطق کم برخوردار هزینه شد
  • خیز شهرداری برای ساختن ۴ هتل در بوستان‌های تهران