Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-03-28@18:35:52 GMT

گروه هکری باج گیر در دارک وب ناپدید شد

تاریخ انتشار: ۲۳ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۵۱۹۸۲۴

گروه هکری باج گیر در دارک وب ناپدید شد

گروه باج افزاری روسی REvil ظاهرا از دارک وب که در آنجا چندین صفحه از جمله وبلاگ هپی فعالیتهای این گروه را مستندسازی کرده بود، ناپدید شده است.

هنوز معلوم نیست آیا این سایتها به صورت موقت غیرقابل دسترس شده اند یا خود این گروه هکری یا مقامات قانونی آنها را از دسترس خارج کرده اند.

آلن لیسکا، تحلیلگر ارشد تهدید در شرکت امنیت سایبری "رکوردِد فیوچر" در پیامی اعلام کرد هنوز زود است با اطمینان در این باره صحبت کنیم اما هرگز ندیده بودم زیرساخت آنها به این صورت غیرفعال شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نمی توانم هیچ بخشی از زیرساخت آنها را در فضای آنلاین پیدا کنم. صفحه اخاذی آنها غیرقابل دسترس شده و همه پرتالهای پرداخت آنها آفلاین شده است.

قطع ناگهانی سایتهای این گروه درست چند روز پس از اظهارات جو بایدن، رییس جمهور آمریکا روی داد. وی گفت: ولادیمیر پوتین، همتای روسی خود را برای اقدام علیه هکرهایی که از خاک روسیه حملات باج افزاری اخیر را هدایت کرده اند، تحت فشار قرار داده است.

بایدن به خبرنگاران گفته بود من برای پوتین کاملا روشن کردم که آمریکا انتظار دارد هنگامی که عملیات باج افزاری از خاک روسیه انجام می گیرد حتی اگر تحت حمایت دولت نباشد، انتظار داریم که دولت روسیه مداخله کند.

نمایندگان اف بی آی، سازمان امنیت سایبری و امنیت زیرساخت و کاخ سفید در این باره اظهارنظر نکردند. همچنین دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین هم درباره این قطعی ابراز بی اطلاعی کرد.

پسکوف روز دوشنبه گفته بود روسیه منتظر اطلاعات دقیقتر از سوی آمریکا درباره حملات سایبری است که از خاک روسیه انجام شده است. این در حالی است که کاخ سفید اعلام کرده که اطلاعات درباره هکرها را در اختیار دولت روسیه قرار داده است.

گروه هکری REvil که از سوی شرکتهای امنیت سایبری و دولت آمریکا مظنون به انجام عملیات از خاک روسیه است، متهم است عامل حمله به شرکت صنایع گوشتی جی بی اس است. این شرکت که در پی این حمله فعالیتهایش را در آمریکا متوقف کرده بود، مجبور شد ۱۱ میلیون دلار باج پرداخت کند.

این گروه این اواخر حمله باج افزاری گسترده ای را آغاز کرد که صدها شرکت در سراسر جهان را فلج کرد. این هکرها شرکت نرم افزاری کاسیا و مشتریانش را در این حمله هدف گرفتند.

بر اساس گزارش بلومبرگ، دولت بایدن در پی افزایش حملات باج افزاری، مبارزه با گروههای هکری خلافکار را یک اولویت امنیت ملی قرار داده است. گروه دارک ساید که گروه هکری روسی متهم به حمله باج افزاری علیه شرکت کلونیال پایپ لاین است، پس از این حمله صفحات دارک وب خود را بست. کارشناسان امنیت سایبری می گویند معلوم نیست این گروه از فعالیت کنار کشیده یا تحت نام دیگری فعالیت می کند.

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: امنیت سایبری خاک روسیه باج افزاری گروه هکری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۱۹۸۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله روسیه به ذخایر گاز اوکراین

حمله روسیه به ذخایر گاز اوکراین حمله روسیه به ذخایر گاز اوکراینجدیدترین موج حملات موشکی روسیه به تاسیسات برق اوکراین، یک پایگاه ذخایر زیرزمینی گاز در روز یکشنبه، هدف حمله قرار گرفت.

به گزارش انرژی پرس، شرکت انرژی دولتی «نفت گاز» اوکراین از حمله به پایگاه ذخایر گاز خبر داد اما افزود: در عرضه گاز به مصرف کنندگان، خللی وارد نشده است.

الکسی چرنیشوف، مدیرعامل «نفت گاز» گفت: تجهیزات آسیب دیده در این حمله، در دست تعمیر هستند. چرنیشوف در فیس بوک نوشت: این وضعیت، تاثیر مهمی بر فعالیت پایگاه ذخایر گاز نخواهد داشت زیرا گاز در اعماق زمین ذخیره می شود.

در این بین، ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین، اعلام کرد تلاشها برای بازگرداندن منابع برق در مناطق مختلف در حال انجام است و بیشترین دشواری در شهر خارکف است که دومین شهر بزرگ اوکراین است.

وزارت انرژی و توزیع کنندگان اوکراین اعلام کردند این کشور، واردات برق را افزایش داده و صادرات را پس از حملات اخیر روسیه که طی آن شرکت نیروی  DTEK ۵۰، حدود ۵۰ درصد از ظرفیت خود را از دست داد، متوقف کرده است.

ولودیمیر کودریتسکی، مدیر شرکت «اوکراِنرگو» که خطوط انتقال برق اوکراین را اداره می کند، گفت: موج اخیر حملات روسیه، حداقل ۹۰ میلیون یورو (۹۷ میلیون دلار) خسارت وارد کرده است.

بر اساس گزارش رویترز، روسیه روز جمعه به تاسیسات تولید و انتقال اوکراین حمله کرد که باعث خاموشی گسترده در بسیاری از مناطق این کشور شد و تاسیسات انرژی در سه منطقه اوکراین هم بامداد یکشنبه، هدف حمله قرار گرفتند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • داعش خراسان چه کسانی هستند و چرا به روسیه حمله کردند؟
  • دلایلی برای دست داشتن اوکراین در حمله به مسکو وجود دارد
  • روسیه: اوکراین پشت حمله تروریستی به کروکوس است
  • روسیه: اوکراین در حمله خونین به کنسرت مسکو نقش داشته است
  • شورای امنیت روسیه: اوکراین در حمله تروریستی مسکو دست دارد
  • هشدار آلمان به اسرائیل در خصوص حمله جدید | مردم نمی توانند به یکباره ناپدید شوند
  • حمله تروریستی دیگری در روسیه خنثی شد
  • روسیه به ذخایر گاز اوکراین حمله کرد
  • حمله روسیه به ذخایر گاز اوکراین
  • ولادیمیر پوتین: اوکراین هم‌دست تروریست‌هاست | ما می‌خواهیم بدانیم که دستور را چه کسی داده است