Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-23@21:03:44 GMT

مشکل مرغ در اصفهان تا دو هفته آینده حل می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۳ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۵۲۰۵۸۷

مشکل مرغ در اصفهان تا دو هفته آینده حل می‌شود

معاون استاندار اصفهان با بیان اینکه اکنون به دلیل سرکوب قیمت مرغ توسط دولت، مرغداران تولید را کاهش داده‌اند، گفت: مشکل مرغ در اصفهان تا دو هفته آینده حل می‌شود.

حسن قاضی عسگر در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: حوزه کالاهای تنظیم بازار مدیریت استان اصفهان توانست سیستم هوشمند توزیع را راه اندازی کند که شامل روغن، برنج، آرد، شکر و سایر کالاهای اساسی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: هوشمندسازی در حوزه مرغ کار بسیار پیچیده‌ای بود که بیش از یکسال طول کشید، اکنون یک هفته است که سیستم رهتاب برای مرغ کاملاً راه اندازی شده و خروجی آن نیز بسته شده است، به طوری که مصرف کنندگان فقط با اصفهان کارت و یا کارت رهتاب مرغ دریافت کرده و سیستم کاملاً نشان می‌دهد چه کسی و چه مقدار مرغ خریداری کرده است.

مشکل کنونی حوزه مرغ کشوری است

معاون استاندار اصفهان با بیان اینکه مشکل کنونی حوزه مرغ کشوری بوده و صرفاً به مدیریت استان مربوط نیست، افزود: برای مدیریت مرغ در کشور با توجه به تصمیمی که مبنی بر ارزان کردن مرغ گرفته شده، قیمت مرغ را سرکوب کرده‌اند، اکنون بر اساس ادعای مرغداران و تأیید کارشناسان لازم است قیمت مرغ زنده حداقل هزار تومان افزایش یابد تا تولید کننده برای تولید مرغ انگیزه کافی داشته باشد.

تولید مرغ در کشور کاهش یافته است

قاضی عسگر ادامه داد: از طرف دیگر در شرایط کنونی، تولید کنندگان، تولید مرغ را کاهش داده‌اند، به عنوان نمونه در سه روز گذشته باید حداقل هزار و ۷۰۰ تن مرغ در اصفهان تولید و عرضه می‌شد که متأسفانه فقط در حدود هزار و ۲۰۰ تن مرغ در استان توزیع شده است. در سیستم هوشمند میزان تولید مرغ، تحویل آن به پایانه مرغ زنده و از آنجا به کشتارگاه و تحویل به حدود هزار و ۴۰۰ مرغ فروش اصفهان کاملاً قابل مشاهده است. این سامانه بسیار مدرن بوده و در خاورمیانه بی نظیر است.

هزینه‌های مرغ فروشی‌ها تأمین نشده است

وی گفت: مشکل کنونی این است که با این میزان تولید، هر فروشنده به طور متوسط ۱۵۰ تا ۲۰۰ کیلوگرم مرغ دریافت می‌کند، این میزان نمی‌تواند هزینه‌های مرغ فروش را تأمین کند، بنابراین مسائل حوزه تولید، باید ارزیابی شده و حتی پیشنهاد شده گوشت شتر مرغ و بوقلمون نیز در سامانه رهتاب عرضه شده تا مرغ فروشان با فروش این محصولات بتوانند بخشی از هزینه‌هایشان را تأمین کنند.

حذف دلالان با راه اندازی سامانه هوشمند تولید و توزیع مرغ در اصفهان

معاون استاندار اصفهان تاکید کرد: پیش از این برخی افراد با عنوان" کارمزدی کُش" که همان دلالان حوزه مرغ بودند، مرغ را از مرغدار خریداری کرده و با قیمت چند برابری در اختیار کشتارگاه قرار می‌دادند که منجر به افزایش چند برابری قیمت مرغ می‌شد، اما اکنون مرغ از مرغداری مستقیماً به تعاونی مرغداران و از آنجا به پایانه مرغ زنده ارائه می‌شود.

قاضی عسگر ادامه داد: پیش از این سه ماه طول می‌کشید پول مرغداران پرداخت شود و در این بین مصرف کننده ضرر می‌کرد، اکنون در کمتر از سه روز پول مرغدار نقد شده و می‌تواند برای تولید اقدام کند. این سیستم نیز همچون همه سیستم‌های جدید ایراداتی دارد که در پی رفع آن هستیم، اما باید سیاست‌هایی نیز برای افزایش تولید به کار گرفته شود.

بخش خصوصی می‌تواند مرغ را با قیمت هر کیلو ۳۷ هزار تومان تولید کند

وی گفت: از یک طرف دولت در تأمین نهاده با مشکل رو به رو بوده و همزمان می‌خواهد مرغ ارزان به دست مردم برساند و از طرف دیگر اجازه ورود بخش خصوصی به این حوزه را نیز نمی‌دهد، به دنبال آن هستیم که در اصفهان بخش خصوصی نیز به تولید و توزیع مرغ ورود کند، اگر این مهم انجام شود قیمت مرغ آزاد هر کیلو ۳۷ هزار تومان خواهد شد که برخی از افراد جامعه توان خرید آن را دارند، مرغ یارانه‌ای نیز به افراد دهک‌های پایین‌تر ارائه می‌شود، حتی می‌توان یارانه مرغ را به صورت نقدی به دست مردم رساند.

معاون استاندار اصفهان تاکید کرد: امید است مشکل مرغ در استان اصفهان تا دو هفته آینده بر طرف شود.

کد خبر 507146

منبع: ایمنا

کلیدواژه: قیمت مرغ کاهش قیمت مرغ افزایش قیمت مرغ قیمت مرغ گرم دليل افزايش قيمت مرغ متعادل شدن قیمت مرغ قیمت مرغ منجمد قیمت مرغ زنده قیمت مرغ امروز اصفهان قیمت مرغ زنده اصفهان افزایش قیمت مرغ در ماه رمضان قیمت مرغ اصفهان زنجیره تولید مرغ شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق معاون استاندار اصفهان مرغ در اصفهان تولید مرغ قیمت مرغ حوزه مرغ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۲۰۵۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طولانی شدن زمان تخصیص ارز مشکل عمده پرونده‌های میز گمرک است

به گزارش خبرگزاری مهر، رسول کوهستانی پزوه در اولین میز خدمت سال ۱۴۰۳ در اتاق بازرگانی اصفهان، گزارشی از برگزاری ۱۱ میز خدمت گمرک در سال گذشته در محل اتاق بازرگانی را ارائه کرد و اظهار داشت: میز گمرک به پیشنهاد گمرک اصفهان و از سال گذشته با هدف بررسی مشکلات فعالان اقتصادی در اتاق بازرگانی آغاز شد و در پایان هر ماه ملاقات مردمی به صورت رودررو با فعالان اقتصادی برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه ۹۰ درصد مشکل مراجعه کنندگان طولانی بودن زمان تخصیص ارز بوده است، تصریح کرد: اهم سایر مشکلات در خصوص تمدید مهلت ثبت سفارش، اخذ مجوزهای قانونی و مقرراتی و اعمال محدودیت‌ها، ممنوعیت‌ها و بخشنامه‌های خلع الساعه بوده است.

مدیرکل گمرکات استان اصفهان گفت: ما منتظر مردم جهت رفع مشکلات در اداره نمی‌مانیم و برای حل مشکلات فعالان اقتصادی در پارلمان بخش خصوصی حضور پیدا می‌کنیم و روند کاهشی مراجعه کنندگان نشان دهنده افزایش رضایت مردم است.

کد خبر 6085018

دیگر خبرها

  • مشکل عجیب یونایتد برای اخراج تن‌هاخ: مربی نیست!
  • خاندوزی چند هفته قبل از وزیر شدن: شش ماهه مشکل گرانی‌ها حل می‌شود
  • استفانو پیولی: آینده من؟ اینزاگی 14 ماه پیش مشکل داشت و ببینید اکنون چه دستاوردی دارد
  • به‌زودی، قیمت‌گذاری شوینده‌ها حذف می‌شود
  • قالیباف: تا هفته آینده گزارش جمع‌بندی موضوع ارز را به صحن می‌آوریم
  • مشارکت کارگر، جهش تولید و ایران قوی، شعار هفته کار و کارگر
  • آقای رئیسی! قرار نبود مشکل بورس و دلار یک هفته ای حل شود؟/مقاومت در برابر تغییر وزرای اقتصادی دولت به قیمت بدترشدن معیشت مردم
  • طولانی شدن زمان تخصیص ارز مشکل عمده پرونده‌های میز گمرک است
  • سایت پسماند سراوان، درد بی درمان گیلان/ از جمع آوری سطل‌های زباله تا بحران زباله در آینده نزدیک + فیلم
  • مشکل اساسی بشر خودفراموشی است / جنایات غزه ثمره جاهلیت مدرن