Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، حمیدرضا مومنی روز چهارشنبه در جلسه‌ای با مسوولان و فعالان اقتصادی کردستان در مرزبین‌المللی باشماق مریوان اظهار داشت: علاوه بر میزان سرمایه‌گذاری انجام شده هم اکنون ۳۰۷ هزار میلیارد تومان پروژه هم در مناطق آزاد کشور در دست اجرا است که بالای ۲۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

وی با اعلام اینکه در این مدت برای بیش از ۱۰۰ هزار نفر اشتغال پایدار و مستقیم در این مناطق ایجاد شده است، اضافه کرد: در حوزه زیرساخت هم اقدامات اساسی انجام شده که در توسعه این مناطق بسیار تاثیرگذار بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور افزود: مناطق آزاد درعرصه اقتصادی توانستند جایگاه واقعی خود را پیدا کنند وعلی رغم مشکلات زیادی که در سر راه آنها وجود داشت طی سه سال اخیر تراز تجاری این مناطق مثبت شده است.

مومنی با بیان اینکه  فراز و نشیب‌های زیادی در نسل اول و دوم مناطق آزاد پشت سر گذاشتیم و شناخت کامل از نقاط قوت و ضعف این مناطق حاصل شده است، گفت: هفت منطقه آزادی که تازه مصوب شدند و از آنها به عنوان نسل سوم این مناطق نام برده می‌شود متفاوت از مناطق قدیمی ایجاد، اداره و مدیریت خواهند شد.

وی با اشاره به اینکه در مناطق آزد جدید دیگر اشتباهات و نقاط ضعف مناطق قدیمی تکرار نخواهد شد ، یادآور شد: همزمان با تصویب اساسنامه مناطق آزاد جدید طرح جامع آنها که متشکل از شناسنامه و نیاز اصلی زیرساخت ها و چشم انداز این مناطق است، تهیه و مصوب می شود.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور یکی از نقاط ضعف مناطق آزاد قدیمی را اداره آنها براساس سلیقه مدیران عامل آن دانست و اظهار داشت: در پنج منطقه آزاد کشور که به آب های آزاد دسترسی دارند هنوز زبان مشترکی در خصوص سهم آنها از اقتصاد دریا محور ایجاد نشده که این مهم به دلیل نبود سند و چشم انداز در این راستا است.

مومنی با بیان اینکه برای مناطق آزاد جدید در حال طراحی ساختار سازمانی هستیم، گفت: نهایت تعداد پرسنل در مناطق آزاد جدید حداکثر۲۵ نفر است و  دولت هم فقط ناظر و سیاست گذار بوده و اجرا برعهده بخش خصوصی است.

منطقه آزاد بانه و مریوان یکی از توانمندترین مناطق اقتصادی کشور است

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان هم در این جلسه اظهار داشت: منطقه آزاد بانه و مریوان به واسطه دارا بودن موقعیت مناسب اقتصادی و جغرافیایی یکی از توانمندترین مناطق اقتصادی کشور محسوب می شود.

خالد جعفری با اشاره به اینکه تصویب منطقه آزاد بانه و مریوان در شورایعالی مناطق آزاد کشور خبر خوشی برای تسریع روند توسعه پایدار استان خواهد بود، افزود: وجود منایع آبی و منابع طبیعی خدادادی و نیز نیروی انسانی توسعه محور موجب بوجود آمدن بستر لازم برای رشد و بالندگی اقتصادی استان کردستان شده است.

وی با بیان اینکه مردم استان برای ایجاد شرایط توسعه منطقه آزاد تجاری بانه و مریوان تلاش خواهند کرد، گفت: ایجاد شهرک صنعتی مشترک  با اقلیم کردستان عراق برای افزایش تعاملات اقتصادی و صنعتی از دیگر نیازهای ضروری در این منطقه است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان بر لزوم ارائه خدمات و زیرساخت‌های مورد نیاز و مشوقهای سرمایه گذاری دولت در این منطقه تاکید کرد.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور به همراه هیاتی صبح امروز از طریق فرودگاه سنندج وارد کردستان و سپس راهی شهرستان مریوان شدند بازدید از محدوده منطقه آزاد و جلسه در مرز باشماق، بازدید از واحد صنعتی ژینانوش، بازدید از منطقه ویژه اقتصادی بانه و محدوده منطقه آزاد و مرز سیرانبند و بازدید از شهرک صنعتی بانه و مجتمع‌های تجاری این شهرستان از برنامه‌های سفر این مقام مسوول است.

برچسب‌ها مرز باشماق مریوان کردستان سنندج منطقه ویژه اقتصادی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مرز باشماق مریوان کردستان مرز باشماق مریوان کردستان سنندج منطقه ویژه اقتصادی بانه و مریوان اقتصادی کشور ویژه اقتصادی منطقه آزاد مناطق آزاد آزاد کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۲۰۷۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت۲ وقف جدید در کردستان

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام محمد کاروند صبح چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران از ثبت دو وقف جدید در شهرستان مریوان خبر داد و اظهار کرد: واقف خیر اندیش ملأ محمد زبردست یک دانگ از شش دانگ یکباب مغازه واقع در ۴ راه اصلی مریوان با مساحت ۶ متر با نیت هزینه‌های مسجد ویس قرنی شهر مریوان وقف کرد که به عنوان اولین وقف سال ۱۴۰۳ شناخته می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین واقف خیر اندیش جبار فاتحی یک باب مغازه با حق سرقفلی واقع در شهر مریوان به مساحت ۷ متر مربع را با نیت مساجد شهر مریوان وقف کرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان با اعلام تعداد وقف‌های جدید سال ۱۴۰۲ گفت: در سال گذشته ۷۸ وقف جدید در استان کردستان به ثبت رسید که از این تعداد ۳۱ مورد مربوط به شهرستان سقز، ۱۹ مورد شهرستان مریوان، ۱۲ مورد شهرستان بیجار و چهار وقف نیز در شهرستان بانه به ثبت رسیده که بیش از ۹۰ درصد نیات وقف‌های ثبت شده برای مساجد استان بوده‌اند.

حجت‌الاسلام کاروند با اعلام آمار وقف‌های استان کردستان گفت: در کردستان ۲ هزار و ۵۲۹ موقوفه وجود دارد که ۲ هزار و ۴۰۲ وقف متصرفی و ۱۲۷ موقوفه غیر متصرفی است. همچنین ۲۰ هزار و ۹۵ رقبه متصرفی، ۲۰ هزار و ۷۹۷ رقبه غیرمتصرفی و ۱۲۲ رقبه اشتراک التولیه در کردستان وجود دارد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان ادامه داد: از آمار ۲ هزار و ۵۲۹ موقوفه کردستان ۷۴۶ موقوفه، یک‌هزار و ۶۵۳ مسجد ،۳۷ حسینیه، ۳ زینبیه، ۱۵ تکیه ،۷۱ آرامستان و یک دارالقرآن به چشم می‌خورد.

کد خبر 6087184

دیگر خبرها

  • ثبت دو وقف جدید کردستان
  • ثبت۲ وقف جدید در کردستان
  • رسیدگی به امور سرمایه‌گذاران از اولویت‌های کاری منطقه آزاد چابهار
  • تسهیل خدمات سرمایه‌گذاری از مسیر پنجره واحد الکترونیک در قشم| حجم صادرات و صادرات مجدد قشم به 505 میلیون دلار رسید
  • رسیدگی به امور سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی از اولویت‌های کاری منطقه آزاد چابهار است
  • شیلات و کشاورزی رکورددار افزایش سرمایه‌گذاری در قشم
  • تراز تجاری منطقه آزاد قشم به بیش از ۳۱۳ میلیون دلار رسید
  • ۵۰۵ میلیون دلارحجم صادرات و صادرات دوباره از قشم
  • بن‌بست اقتصادی رفسنجان با احداث خط ریلی حذف می شود
  • انقلاب صنعتی استان کرمان و آثار ملی آن/ حذف بن‌بست اقتصادی رفسنجان با احداث خط ریلی