Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، شامگاه سه‌شنبه ۲۲ تیرماه و در قسمت جدید «خندوانه» که با اجرای رامبد جوان از شبکه نسیم روی آنتن رفت، این برنامه با حال و هوایی تئاتری آغاز شد.

در ابتدای برنامه رامبد جوان به مناسبت ۲۲ تیر و سالگرد درگذشت حمید سمندریان از تأثیرگذارترین هنرمندان تئاتر معاصر ایران یادی از این هنرمند فقید تئاتر کرد و گفت: سالگرد درگذشت استاد بزرگ حمید سمندریان است، ایشان از بزرگان تئاتر مملکت ما است، روح شان شاد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه سخنان خود یادآور شد: به این مناسبت و به مناسبت کرونا باید بگویم که بچه‌های تئاتر طی یک سال و نیم گذشته خیلی خیلی زیاد آسیب دیدند. به دلیل تعطیلی تئاترها و تعطیلی کارشان که هیچ کار دیگری نمی‌توانند بکنند، خیلی‌های شان خانه نشین شدند و این آسیب بزرگی هم از نظر مالی و هم از نظر روحی است. اینکه یک پدر، یک مادر یا جوانی که برای خود برنامه ریزی کرده و خانواده خود را اداره می‌کند و یک دفعه شغل خود را از دست می‌دهد، خیلی خیلی جای تأسف دارد.

جوان سپس خطاب به مخاطبان تلویزیونی برنامه «خندوانه» گفت: از همه خواهش می‌کنم، خواهش می‌کنم و با تأکید خواهش می‌کنم که به محض باز شدن سالن‌های تئاتر حتماً از تئاترها استقبال کنید و حتماً تئاترها را ببینید زیرا بچه‌های تئاتر غیر از اینکه به حمایت نیاز دارند، مطمئناً شوری که شما برای شان هدیه می‌برید را با تمام جان شان دریافت می‌کنند و بدانید آنها هم با تمام قدرت و قوا و توانایی شان روی صحنه می آیند چون یک سال و نیم این انرژی جمع شده و می‌خواهند عالی باشند. مطمئناً بهترین میزبانی و پذیرایی را از شما خواهند کرد.

مجری برنامه «خندوانه» در ادامه خطاب به هنرمندان تئاتر، اظهار کرد: دوستان تئاتری من، عزیزان تئاتری، من هم به نوبه خودم به عنوان عضوی کوچک از جامعه تئاتر، سینما و تلویزیون عشق و درود خودم را نثارتان می‌کنم و امیدوارم تئاتر هر چه زودتر دوباره رونق بگیرد.

این هنرمند عرصه تئاتر، سینما و تلویزیون تأکید کرد: واقعاً تماشای تئاتر به عمر آدم اضافه می‌کند. من هر وقت به تماشای تئاتر نشسته‌ام تا مدت‌ها مزه آن تئاتر در خیال و جانم بوده و لذتش را برده‌ام. امیدوارم زودتر این مشکلات حل شود.

جوان در ادامه بخش ابتدایی برنامه شادی برنامه را به تئاتری‌ها و همچنین خبرنگاران محیط زیست تقدیم کرد و گفت: شادی برنامه را تقسیم بکنیم به همه تئاتری‌های عزیز ایران که واقعاً به شعور، فرهنگ و باورهای درست اجتماعی، خانوادگی و انسانی همه ما اضافه می‌کنند.

وی در پایان سخنان خود در این بخش از برنامه «خندوانه» تصریح کرد: تئاتر جای بسیار مقدس و فوق‌العاده ای است و امیدوارم صحنه‌اش همیشه پر رونق و چراغش روشن باشد و بچه‌های تئاتر بدرخشند و کیف کنند و ما هم به عنوان مخاطب شان همیشه تئاتر را ببینیم و لذت ببریم و برای شان ایستاده کف بزنیم.

کد خبر 5257838 فریبرز دارایی

منبع: مهر

کلیدواژه: رامبد جوان خندوانه حمید سمندریان هنرمندان تئاتر تئاتر ایران برنامه تلویزیونی ویروس کرونا فیلم کوتاه تئاتر ایران جشنواره فیلم کن کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان موسیقی ایرانی اصغر فرهادی حضور هنر ایران در جهان آلبوم موسیقی جشنواره تئاتر دانشگاهی ایران هنرمندان تئاتر فیلم سینمایی ویروس کرونا فراخوان تماشاخانه ایرانشهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۲۰۹۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این مستند تقدیم به همه کسانی که در پرونده خون‌های آلوده از حق خود گذشتند

آفتاب‌‌نیوز :

سعید الهی، تهیه‌کننده مستند «قوی‌دل»، همزمان با اکران این فیلم در سینما‌های گروه هنر و تجربه در ۲۴ سالن در تهران و برخی مراکز استان‌ها می‌گوید: با توجه به میزان علاقه‌مندی اقشار مختلف مردم به استفاده از دوربین و فیلمبرداری و تهیه ویدئو‌های کوتاه و خاطره‌انگیز از موقعیت‌های مختلف خانوادگی و دوستانه، شاید مستندسازی را بتوان راحت‌ترین بخش از مهارت‌های بشر در هنر سینما دانست. وی در ادامه توضیح می‌دهد:، اما بی‌شک ورود به عرصه حرفه‌ای مستلزم شناخت کافی از ارکان و عناصر مستند و کسب تجربه و تقویت نگاه زیبایی‌شناختی در هر فرد است و مجموع این موارد می‌تواند یک اثر تصویری را به فیلم مستند تبدیل کند.

این کارشناس فرهنگی با اشاره به ضرورت آسیب‌شناسی فرایند تهیه و تولید آثار مستند به‌ویژه در بخش اجتماعی و نقش تهیه‌کننده در این مسیر یادآور می‌شود: تعیین راهبرد و طراحی هدفمند از نقطه آغازین تا پایانی یک مستند مبتنی بر طرح اولیه فیلمساز و در کنار آن نظارت دقیق برای حفظ و اجرای راهبرد تعیین‌شده با استفاده از تکنیک‌ها و روش‌های اجرایی مورد نظر کارگردان ازجمله وظایف مالک اصلی فیلم است که گهگاه نادیده گرفته می‌شود.

تهیه‌کننده فیلم سینمایی «میرو» توضیح می‌دهد: بخش دوم کار انتخاب نویسنده و کارگردان همسو و هم‌نظر و البته منعطف و مشورت‌پذیر است که می‌بایست فراتر از دایره ذهنی خود، استعداد تبدیل پژوهش‌های صورت‌گرفته مربوط به سوژه را به موقعیت‌های نمایشی و بصری و به تعبیری واضح‌تر، روایت جذاب و پرکشش داشته باشد.

الهی به حضور «احمد قویدل» به‌عنوان شخصیت اصلی فیلم مستند خود تصریح می‌کند: بی‌تردید توانمندی ایشان در بیان اتفاقات و همکاری‌شان با کارگردان و گروه سازندگان «قوی‌دل» بر کسی پوشیده نیست، اما نکته مهم‌تر شیوه روایت کارگردان است که توانسته بازخوانی یک پرونده تلخ را در وجوه طنز و جدی برای مخاطب باورپذیر کند.

وی می‌گوید: با تکیه بر این ۳ عنصر می‌توان ادعا کرد درخشش «قوی‌دل» در جشنواره‌ها و در بین مردم و داوران و فیلمسازان خیلی هم دور از ذهن نبود و از ابتدا می‌توانستیم پیش‌بینی کنیم که اگر در همین چارچوب جلو برویم، با استقبال تماشاگران و کارشناسان هنری روبه‌رو خواهیم شد.

الهی با تأکید بر اینکه توجه به برخی الگو‌ها می‌تواند سینمای داستانی کشور را از برخی انفعالات و کم‌رمقی‌ها خارج کند اضافه می‌کند: رویکرد سازندگان «قوی‌دل» از ابتدا نزدیک شدن به سینمای ملی و دلخواه عموم مردم بود، نه فقط جماعتی محدود از علاقه‌مندان به حوزه مستند.

این مدرس دانشگاه و تهیه‌کننده فیلم سینمایی «میرو» که سال گذشته در بخش مسابقه جشنواره بین‌المللی فیلم فجر نیز شرکت داشت، مستند تحسین‌شده «قوی‌دل» را به همه کسانی تقدیم کرد که با پیگیری و سماجت و با پوشیدن کفش آهنین، حق خود را در پرونده قضایی خون‌های آلوده از مقصرین حادثه گرفتند. وی با تأکید می‌گوید: همه ما موظفیم که به نسل آتی خود بیاموزیم که ایران با همه کاستی‌ها و نقصان‌ها وطن ماست و هر آنچه هست باید از طریق خودمان به سرانجام و اصلاح برسد.

منبع: همشهری آنلاین

دیگر خبرها

  • موضوع نشاط در برنامه‌های دهه کرامت لحاظ شود
  • (ویدیو) ضرغامی: هر دولتی مردم را شاد کند موفق است
  • ضرغامی: هر دولتی بتواند مردم را بیشتر شاد کند موفق‌تر است / آمار‌ها نشان دهنده افزایش گردشگری است + فیلم
  • آخرین آمار حکایت از رشد قابل توجه گردشگری است
  • این مستند تقدیم به همه کسانی که در پرونده خون‌های آلوده از حق خود گذشتند
  • مطالبات اهالی منطقه ۱۲ از شهردار اصفهان چه بود؟
  • امروزه به الگوی شادی متناسب با مبانی خود رسیده‌ایم/ با تصویب شورا، سازمان گردشگری شهرداری تهران تشکیل خواهد شد
  • معرفی جزییات برنامه های هفته فرهنگی اصفهان
  • تقدیم لایحه تشکیل سازمان گردشگری در شهرداری تهران به شورای شهر
  • دهه کرامت، فرصت مناسبی برای نمایش الگوی شادی حلال