Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین نیوز

بر اساس درخواست سازمان بهزیستی کشور و موافقت رئیس سازمان برنامه و بودجه، بلیت سفرهای درون و بین‌شهری معلولان نیم‌بها می‌شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از سازمان برنامه و بودجه  هجدهمین جلسه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب‌سازی کشور با هدف مناسب‌سازی محیط، گشودن درهای جامعه به روی معلولان روز گذشته (سه شنبه)با حضور «محمد باقر نوبخت»، معاون رییس جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه کشور و «وحید قبادی دانا»، رئیس سازمان بهزیستی برگزار شد که در آن علاوه بر مشکلات مربوط به مناسب‌سازی جامعه برای معلولان به موضوع نیم‌بها شدن قیمت بلیط سفرهای درون و بین شهری معلولان نیز پرداخته شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس سازمان برنامه و بودجه کشور در این نشست به اهمیت رسیدگی به مشکلات معلولان بر اساس آموزه‌های دینی و اخلاقی اشاره کرد و گفت: ما در سال‌های قبل جلسات متعددی با معلولان در سازمان برنامه و بودجه داشتیم. حاصل و نتیجه این جلسات تصویب ۲ هزار میلیارد تومان برای اجرای قانون حمایت از معلولان بود.

«محمد باقر نوبخت» در پایان خاطرنشان کرد: با دو خواسته مطرح شده از سوی رییس سازمان بهزیستی کشور در راستای دسترس‌پذیر بودن و مناسب‌سازی برای معلولان موافقت می‌شود.

رییس سازمان بهزیستی نیز در این نشست گفت: در راستای دسترس‌پذیری مناسب‌سازی برای افراد دارای معلولیت دو خواسته از رئیس سازمان برنامه و بودجه داریم. یکی افزایش مناسب‌سازی منزل و خودروی شخصی برای سال ۱۴۰۰ از ۶ هزار به ۱۲ هزار و دیگری در ارتباط با سفرهای درون شهری و بین شهری است که طبق قانون قیمت بلیط برای افراد دارای معلولیت باید به صورت نیم بها باشد.

«وحید قبادی دانا» خاطر نشان کرد: با توجه به مشکلات دستگاه‌ها و شرکت‌های حمل و نقل و به دلیل اینکه بودجه به آنها اختصاص داده نشده در این زمینه دچار مشکل هستیم. سازمان بهزیستی برای سفر درون شهری ۵۰هزار نفر با سرانه ۵۰۰ هزارتومان در سال و برای سفر بین شهری ۱۵ هزار نفر با سرانه یک میلیون تومان در سال نیازمند تخصیص بودجه است.

وی به بیان کمبودها و مشکلات معلولان و اهمیت مناسب‌سازی جامعه برای این قشر از جامعه پرداخت و اظهار داشت: با سیاست‌های سازمان برنامه و بودجه، شاهد جهش خوب بودجه سازمان‌های حمایتی، از جمله «بهزیستی» و «کمیته امداد حضرت امام(ره)» بودیم. همچنین، جهش خوبی در بحث مستمری از سال ۱۳۹۲ تا سال ۱۳۹۹ صورت گرفت که باعث شد مستمری مددجویان بر اساس خانوار بین ۸ تا ۱۲ برابر افزایش پیدا کند.

وی ضمن اشاره به اینکه بر اساس ماده ۷۹ قانون برنامه ششم توسعه میزان مستمری باید به میزان  ۲۰ درصد حداقل حقوق و دستمزد باشد گفت: با همراهی دولت، مجلس شورای اسلامی و سازمان برنامه و بودجه امروز به طور میانگین شاهد ۱۹ درصد حداقل حقوق و دستمزد هستیم که برای مستمری خانواده‌ها تعیین شده است.

قبادی دانا ادامه داد: همچنین با دستور محمدباقر نوبخت تا پایان تیرماه افزایش ۷۰ درصدی یارانه مراکز نگهداری شبانه روزی معلولین، سالمندان و بیماران روانی انجام خواهد شد.

دبیر ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب‌سازی کشور با ذکر اینکه در ایران بیش از یک میلیون و ۵۵۰ هزار معلول وجود دارد، گفت: گرچه در دو سال اخیر شاهد افزایش حدود ۷ تا ۱۰ درصدی مناسب‌سازی بوده‌ایم و از ۲۰ به ۳۰ درصد رسیده است، اما  از نظر مناسب‌سازی ۷۰ درصد دچار مشکل هستیم و تا رسیدن به وضعیت مطلوب فاصله زیادی داریم که کاهش آن نیازمند همکاری همه دستگاه‌ها است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: سازمان بهزیستی کشور رئیس سازمان برنامه و بودجه سازمان بهزیستی کشور سازمان برنامه و بودجه سازمان بهزیستی سفرهای درون رییس سازمان مناسب سازی بین شهری نیم بها بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۲۱۳۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویب ۱۸۹۰ میلیارد تومان بودجه شهرداری بوشهر

رئیس شورای اسلامی بوشهر از تصویب لایحه بودجه شهرداری بوشهر به میزان یک‌هزار و ۸۹۰ میلیارد تومان خبر داد و گفت: ۶۳ درصد این بودجه در حوزه عمرانی و خدمات شهری است. - اخبار استانها -

وحید نیک روش در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بوشهر با بیان اینکه تحقق شعار امسال مبنی در جهش تولید با مشارکت مردم در دستور کار شورای شهر و شهرداری بوشهر قرار گرفته است، اظهار داشت: در این عرصه بر اساس ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری حمایت ویژه از فعالان بخش خصوصی در طرح‌های مختلف می‌شود.

وی ظرفیت‌های بندر بوشهر در عرصه‌های سرمایه‌گذاری را برشمرد و بیان کرد: شهر ساحلی یکی از نقاط مهم گردشگری در کشور معرفی شده که توسعه زیرساخت‌های این حوزه با مشارکت بخش خصوصی در اولویت برنامه‌ها قرار دارد.

رئیس شورای شهر بوشهر تقویت زیرساخت‌های عمران و خدمات شهری را مورد تأکید قرار داد و بیان کرد: در سال جاری با تدوین برنامه‌های ویژه ضمن تسریع در تکمیل طرح‌های نیمه تمام، برنامه خدمات شهری در راستای مطالبات مردم افزایش می‌یابد.

نیک‌روش به لایحه بودجه امسال شهرداری بوشهر پرداخت و افزود: اعتبارات شهرداری بوشهر امسال نسبت به سال قبل تحولات مهم دارد و در این راستا این لایحه تصویب و به شهرداری بوشهر ابلاغ شد.

وی لایحه بودجه شهرداری بوشهر را به میزان یک‌هزار و 890 میلیارد تومان اعلام و خاطرنشان کرد: 63 درصد این بودجه در حوزه عمرانی و خدمات شهری و 37 درصد جاری است.

رئیس شورای شهر بوشهر با تأکید بر لزوم تسریع در تکمیل پروژه‌های عمران شهری از مدیران مربوطه خواست تا با برنامه‌ریزی دقیق و هماهنگی لازم، اقدامات مؤثر برای بهبود وضعیت پروژه‌ها انجام دهند.

نیک روش توسعه سرمایه‌گذاری در طرح‌های عمرانی و تفریحی و گردشگری را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: در این راستا ساخت مراکز اقامتی از جمله هتل با مشارکت سرمایه‌گذار بخش خصوصی اجرایی می‌شود.

وی از تکمیل شدن شهربازی بوشهر خبر داد و توسعه زیرساخت‌های تفریحی در ساحل زیبای خلیج فارس بوشهر را از دیگر برنامه‌های مهم امسال اعلام کرد.

انتهای پیام/190

دیگر خبرها

  • ◄ تعیین و تکلیف اتوبوس های گاز سوز درون شهری قزوین پس از ۵ سال انتظار
  • اتوبوس های گازسوز درون شهری تعیین و تکلیف شد
  • تصویب ۱۸۹۰ میلیارد تومان بودجه شهرداری بوشهر
  • اتوبوس‌های گاز سوز درون شهری قزوین پس از ۵ سال انتظار تعیین و تکلیف شد
  • قالیباف: پیش از تصویب جداول تخصیص‌های بودجه‌ای علی‌الحساب است
  • واریز ۸۵۰ هزار تومان به حساب معلولان دهک سوم خراسان‌رضوی
  • رئیس پزشکی قانونی : حقوق بازنشستگانِ پزشکی قانونی، کفاف زندگی‌شان را نمی‌دهد
  • ۶۷ هزار نفر مستمری بگیر زیر پوشش بهزیستی آذربایجان‌غربی
  • نامناسب بودن معابر، مشکل آزار دهنده معلولان کردستانی
  • افزایش ۴۰ درصدی کرایه‌های حمل و نقل درون‌شهری در اردبیل