Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، مسائل مالکیت و مدیریتی باشگاه گل‌ ریحان و اختلافاتی که بین مسئولان این باشگاه با مسئولان ورزشی استان البرز به وجود آمده دردسرهای زیادی را برای این تیم ایجاد کرده است. در جریان بازی مقابل شهرداری آستارا، محمد زارع فومنی یکی از مدیران گل ریحان که سلاح کمری همراه خود داشت بازداشت شد که پس از این اتفاق مشخص شد سلاح او قلابی بوده است اما ماجرا به همین مساله ختم نشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روز بعد از بازی با نامه مدیرعامل باشگاه، فومنی از کاربرکنار شد. اما فومنی در مصاحبه‌ای اعلام کرد که مدیرعاملی در کار نیست و او با حکم اداره ورزش و جوانان استان البرز به تیم کمک می‌کند:

«من در اصل مدیر تحت قرارداد اداره ورزش و جوانان استان البرز هستم. آن‌ها تیم را از مالک قبلی گرفتند و تحویل من دادند. ماهیت مدیریت تیم گل‌ریحان زیر سوال است و متاسفانه موارد کمیسیون ماده ۵ و … طی نشده، رضا رضایی از لحاظ قانونی مدیرعامل نیست. می‌توانید این مساله را از اداره ورزش و جوانان استان البرز استعلام کنید. تیم را با حکمیت اداره ورزش و جوانان، در اختیار من قرار داده‌اند و هیچ مشکلی ندارم. رضایی از لحاظ قانونی، در کمیسیون ماده ۵ مراحل را طی نکرده، از نظر قانونی این تیم مدیرعامل ندارد و به خاطر همین سازمان لیگ این تیم را تحویل اداره تربیت بدنی استان البرز داده است. ما هم در بحث هزینه‌ها کمک می‌کنیم. قرارداد من دو ساله است. تا سال آینده با این آقایان قرارداد داریم و طبق قراردادمان باید عمل کنیم.»

فومنی در حالی حضور مدیرعامل را غیرقانونی می‌داند که اظهارات رئیس هیات فوتبال استان البرز نشان می‌دهد او با حکم رضا رضایی در باشگاه گل‌ریحان مشغول به کار شده است و این انتصاب نیز حداقل از سوی هیات فوتبال پذیرفته شده است. نکته مهم دیگر این است که آیا سازمان لیگ می‌تواند یک تیم خصوصی را  بدون هماهنگی با باشگاه به اداره ورزش و جوانان تحویل بدهد؟ این سوالی است که قطعا مسئولان سازمان لیگ در مورد آن پاسخ روشنی خواهند داشت.

منصور بیک‌وردی رئیس هیأت فوتبال استان البرز در مورد بحث مالکیت باشگاه گل‌ریحان به خبرنگار ورزشی فارس، گفت: ما به مالکیت کاری نداریم و اطلاعی هم در این زمینه ندارم. طبق کمیسیون ماده ۵ اداره ورزش و جوانان حمید حمزه‌ لو  مدیرعامل این باشگاه بود که به دلیل مشکلاتی که برایش به وجود آمد نتوانست به کار ادامه دهد. به همین خاطر نامه‌ای به ما رسید که بر اساس آن که رضا رضایی به عنوان مدیرعامل جدید و جانشین حمزه‌لو معرفی شده بود. ما هیأت مدیره و مدیرعامل باشگاه را می‌شناسیم. کاری نداریم که مالک چه کسی است. برای حضور در مسابقات ثبت باشگاه را می‌ گیریم که در آن فقط اعضای هیأت مدیره و حدود اختیارات‌شان مشخص شده است.

بیک‌وردی در خصوص حضور محمد زارع فومنی درباشگاه گل‌ریحان عنوان کرد: اداره ورزش و جوانان کمیسیون ماده ۵ را به نام مدیرعامل باشگاه صادر می‌کند. در حال حاضر مدیرعامل باشگاه رضایی است و طبق تفاهم‌نامه‌ایی که بین او و محمد زارعی فومنی منعقد شده از هفته بیست و سوم تا پایان مسابقات فصل جاری فومنی تیم را مدیریت می‌کند. در واقع به عنوان قائم مقام اختیارات به او تفویض شده و اگر برای فصل بعد هم به توافق رسیدند ادامه کار با فومنی خواهد بود.

رئیس هیات فوتبال البرز در مورد بحث انتقال امتیاز باشگاه گل ریحان اظهار داشت: من با خروج هر امتیازی از استان البرز در هر رده‌ای مخالف هستم چه برسد به باشگاه گل ریحان، اصلاً صحبتی هم در این مورد نشده است. در کل درخواستی مبنی بر انتقال امتیاز باشگاه به صورت مکتوب به من نرسیده و اگر هم بیاید قطعاً مخالفت می‌کنم.

اختیارات مدیرعامل فقط در تیم بزرگسالان به فومنی تفویض شده

وی در خصوص اختلاف بین رضایی و فومنی و نقش اداره ورزش و جوانان در این بین اظهار داشت: بعد از ۵-۴ هفته اختلافی بین فومنی و رضایی به وجود آمد و از آنجایی که حَکَم بین این دو نفر اداره ورزش و جوانان استان البرز است، باشگاه با تفکرات حَکَم به فعالیت خودش تا پایان مسابقات فصل ادامه خواهد داد. کسی نمی‌تواند ادعای مالکیت داشته باشد. در تفاهم‌نامه بین فومنی و رضایی اختیارات مشخص شده و گفته شده که تا پایان فصل جاری اختیارات مدیرعامل باشگاه فقط در امور اجرایی رده بزرگسالان به او تفویض شده است. من طبق قانون مدارک را گرفتم و برمبنای آن اجازه فعالیت دادم. نمی‌گویم باشگاه مالکیت ندارد اما براساس اساسنامه‌ای که ثبت شرکت‌ها به ما داده حمزه‌ لو،   خشائی و یک نفر دیگر هیأت مدیره باشگاه هستند. مقدار سهام آن‌ها هم مشخص و مدیرعامل هم حمید حمزه‌ لو  معرفی شده است.

*صحبت‌های بیک وردی نشان می‌دهد که مدیرعاملی رضایی از نظر قانونی مشکلی ندارد و هیات فوتبال حتی حکم تفویض اختیار مدیرعامل به فومنی را هم می‌پذیرد. بنابراین حکم برکناری فومنی که دیروز صادر شد نیز از سوی متولی فوتبال البرز قابل قبول است. البته این حکم در حالی صادر شد که پیش از این نیز رضایی یکبار حکم برکناری فومنی را صادر کرده بود اما به هرحال همکاری او پس از تاریخ ۰۰/۳/۱۲ نیز ادامه پیدا کرد تا اتفاقات بازی با شهرداری آستارا رخ بدهد و مدیرعامل باشگاه در حکم جدید، شائبه تبانی و شرط بندی را هم متوجه عملکرد فومنی بداند و خواهان پرداخت خسارات وارد شده به باشگاه شود. (حکم جدید را اینجا ببینید)

اما بحث مالکیت باشگاه مساله‌ای بود که فقط مدیرعامل می‌توانست در مورد آن توضیح بدهد که باعث شد ابعاد جدیدی از مسائل پیرامون گل ریحان روشن شود.

خودم فومنی را مدیر کردم حالا اداره ورزش و جوانان اجازه نمی‌دهد او را برکنار کنم

رضا رضایی مدیرعامل باشگاه گل ریحان در گفت‌ وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس در مورد بحث مالکیت و مدیرعاملی این باشگاه عنوان کرد: مالک باشگاه تعیین می‌کند مدیرعامل چه کسی باشد. در حال حاضر مالک باشگاه حسین  خشائی  (رئیس هیأت مدیره) به همراه دو شریک خودش است. او من را به عنوان مدیرعامل منصوب کرده اما مسئولین ورزشی استان البرز تمام کارشکنی‌های لازم را برای اینکه تیم موفق نشود انجام دادند. اداره ورزش و جوانان از ما خواهش کرد مدیریت تیم و نه مدیرعاملی را به فومنی بدهیم. من در جلسه شرط کردم. طبق ماده ۵ قانون تجارت هم مشخص است که مدیرعامل می‌تواند به فرد دیگری تفویض اختیار کند اما به این معنی نیست که نتواند او را برکنار کند.

وی افزود: اداره ورزش و جوانان به من گفت که اجازه بده فومنی تیم را تا آخر فصل مدیریت کند و من هم قبول کردم اما کارشکنی این اداره مشخص است. فومنی را بر سر کار گذاشتم حالا که می‌خواهم او را بردارم اداره ورزش و جوانان می‌گوید این کار را انجام نده چون تیم دچار بحران می‌شود. استدلال آن‌ها هم درست نیست.

رضایی با اشاره به عدم همکاری اداره ورزش و جوانان البرز با خودش، گفت: خود هیأت فوتبال استان البرز تیم را در بازی با استقلال ملاثانی به اعتصاب کشاند. هیأت فوتبال درخواست کرد که مدیریت تیم را جبارپور برعهده بگیرد. او مربی شد و به بازیکنان گفت بر سر بازی نروید تا آبروی رضایی برود!  بر فرض که من مدیرعامل نیستم. اسناد مدیرعاملی فومنی کجا است؟ او سندی ندارد. من یک سال و اندی مدیرعامل باشگاه هستم. مجوز ماده ۵ برای من توسط اداره ورزش و جوانان صادر نشد اما فومنی که آمد اقدام به صدور این مجوز برای او کردند.

مدیرعامل گل‌ریحان افزود: فومنی با نامه من بخشی از اختیارات باشگاه را عهده‌دار شد. آیا مدیر یک بخش باشگاه در قانون تجارت حق امضا دارد؟ او در واقع مدیریت تیم فوتبال بزرگسالان آقایان را برعهده داشت. یعنی به اصطلاح فوتبالی‌ها سرپرست تیم است با یکسری اختیارات بالاتر مانند انتخاب سرمربی، حق امضا نمی‌تواند داشته باشد. جالب است که من را تهدید می‌کردند که تخلف می‌کنم اما اسناد و شواهد موجود است. همیشه علیه من حرف می‌زدند. اما گذر زمان و به خصوص اتفاقات امسال مشخص کرد که اداره ورزش و جوانان و هیأت فوتبال البرز تمام کارشکنی‌ها را انجام دادند تا این تیم سقوط کند.

رضایی گفت:‌ من اشتباه کردم، سایپا چرا از البرز رفت؟ یا تیم‌های شهدای رزکان و شهرداری چرا سقوط کردند؟ به استاندار نامه زدند که رضایی شایسته مدیرعاملی این تیم نیست. مگر این تیم بخش خصوصی نیست؟ اگر من شایسته نیستم پس چرا ۱۰ استان دیگر به من نامه زدند و گفتند طرح استعدادیابی خودت را در استان ما انجام بدهید؟  حتی اجازه ندادند علی جانملکی سرمربی شود و هیأت فوتبال قرارداد او را ثبت نکرد. شافعی هم که استعفا داده و رفته،‌ اگر به ما اجازه کار بدهند برنامه داریم که سال بعد با قدرت و قوت بیشتر تیم را به لیگ دسته اول برگردانیم.

به گزارش فارس، اختلافات مدیریتی که در گل‌ریحان موج می‌زند مشتی نمونه خروار در فوتبال ایران است که همیشه هواداران تیم‌ها و فوتبالدوستان کشورمان را آزار می‌دهد. این اختلافات همیشه دودی بوده که به چشم فوتبال ما رفته و حتی به صورت مکرر باعث نابودی تیم‌هایی شده که نقش سازندگی را برای فوتبال و ورزش کشورمان داشتند. با این تفاسیر باید دید که ماجرای تیم سقوط کرده گل‌ریحان سرانجام به کجا می‌رسد. آیا متولیان ورزش و فوتبال این استان برای بازگشت سهمیه از دست رفته به اختلاف سلیقه‌ها پایان می‌دهند تا دوباره چراغ امیدی برای فوتبالدوستان استان البرز که استعدادهای زیادی را به فوتبال و ورزش کشور معرفی کرده، روشن شود یا خیر…

انتهای پیام/

منبع: پارس فوتبال

کلیدواژه: اداره ورزش و جوانان استان البرز مدیرعامل باشگاه باشگاه گل ریحان کمیسیون ماده ۵ هیأت فوتبال هیات فوتبال هیأت مدیره مدیریت تیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت parsfootball.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس فوتبال» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۲۱۳۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدیریت آب ها در هرات

مسئولان حوزه‌ های دریایی عمومی و فرعی طالبان در دیدار با شیخ مولانا اسلام‌جار والی هرات برنامه های شان را در زمینه ی مدیریت آبها ابراز کردند.

انجینیران حوزههای دریایی در قسمت مدیریت آب‌ها پروژه‌های کاری شان را به شیخ مولانا نور احمد اسلام جار شریک ساخته و خواهان همکاری اداره ی محلی در زمینه اجرای آن شدند.

شیخ مولانا اسلام‌جار والی هرات ضمن تقدیر از تلاش‌های مسئولان حوزه دریایی برای مدیریت‌ آب‌ها، از همکاری اداره ی محلی در قسمت حل مشکلات موجود در اجرای برنامه‌های شان اطمینان داد.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • (ویدئو) ادعای جنجالی کارشناس ورزشی درباره قهرمانی هادی چوپان
  • یکی از مهم ترین تکالیف امسال تبدیل اسناد دفترچه ای به تک برگ است
  • مدیریت آب ها در هرات
  • استقبال از هفته کار و کارگر با مسابقات متنوع ورزشی در استان البرز
  • حکم ‏CAS‏ علیه اسپانیا: انتخابات را از نو برگزار کنید
  • کوتاهی مسئولان در حمایت از تنها شانس پاراالمپیکی ایران+فیلم
  • تازه‌ترین اخبار کتاب معرفی شد
  • هزینه‌های فوتبال پایه برای اولین بار در دولت سیزدهم رایگان شد
  • قرارگاه مهارت آموزی سربازان وظیفه در ندامتگاه فردیس راه اندازی شد
  • حمایت کم‌سابقه از ورزش بوشهر/ اماکن ورزشی استان تجهیز می‌شوند