Web Analytics Made Easy - Statcounter

یاسر قربانی در گفت و گو با همشهری آنلاین از تغییر رنگ بندی وضعیت کرونا در استان مرکزی خبر داد و گفت: بر اساس رنگ‌بندی که امروز اعلام شد، شهرستان دلیجان از وضعیت قرمز به وضعیت نارنجی و شهرستان ساوه از نارنجی به قرمز تبدیل شد.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اراک افزود: وضعیت رنگ بندی شهرستان‌های خمین و محلات هم همچنان قرمز است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی وضعیت شیوع ویروس کرونا از نوع دلتا را نگران کننده توصیف کرد و گفت: بیش از ۸۰ درصد از موارد مثبت در استان مرکزی مربوط به ویروس کرونا از نوع دلتا است.

قربانی با ابراز نگرانی از رعایت نکردن دستورالعمل‌های بهداشتی و عادی انگاری در این استان تاکید کرد: بیشترین نگرانی مسئولان، رعایت نکردن دستورالعمل‌های بهداشتی در واحدهای صنفی و مکان‌های عمومی و برقراربودن دورهمی‌ها است.

وی گفت: دولت برای کنترل و مهار ویروس کرونا وظایفی دارد که در حال انجام است اما متاسفانه بسیاری از مردم احساس نمی‌کنند که در قبال سلامتی خودشان و سایر همنوعان وظیفه دارند.

کد خبر 614414

منبع: همشهری آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۲۱۸۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین وضعیت سیل در استانهای جنوبی کشور/ برخی روستاها تخلیه شدند

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ بارش های سیل آسا که از روز گذشته در استانهای جنوبی کشور آغاز شد ۷ استان را درگیر کرده و با توجه به هشدارهای قرمز صادر شده توسط سازمان هواشناسی کشور این استانها از قبل وقوع این نوع بارش را پیش بینی می‌کردند.

برای کنترل سیلاب و جلوگیری از خسارات از روز گذشته جلسات مدیریت بحران در استان‌های تحت پوشش هشدار قرمز هواشناسی برگزار شده است.

سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور در همین رابطه گفته با توجه به صدور هشدار سطح قرمز سازمان هواشناسی در برخی از مناطق استان‌های جنوبی کشور در همین راستا ،آماده‌باش کامل به استان‌های مورد نظر داده شده و مرخصی اعضای ستاد مدیریت بحران این استان‌ها لغو شده است.

ظفری از ممنوعیت هرگونه فعالیت دریایی در بوشهر، هرمزگان و سیستان و بلوچستان تا اطلاع ثانوی خبر داد و گفت: مردم از نزدیک شدن به مسیل‌ها، دهانه پل‌ها و حاشیه سد جداً خودداری کنند.

وی با اشاره به سیلاب در سیستان و بلوچستان گفته متاسفانه در استان سیستان و بلوچستان، به دلیل جاری شدن سیلاب محلی، سه نفر جان خود را از دست دادند و سه نفر در عسلویه آسیب دیدند.

بارش ها در برخی نقاط کشور شدت بیشتری دارد به صورتی که بیشترین میزان بارندگی در ایستگاه باران سنجی لاوان با ۱۱۸ میلی متر و در ایستگاه باران سنجی قشم با ۸۹ میلی متر در سطح کشور ثبت شده است.

امید محترمی معاون سازمان مدیریت بحران کشور گفت: باتوجه به اینکه موقعیت روستای کروچان منطقه جازموریان و روستای پورشعبان منطقه منوجان در استان کرمان در مجاورت مسیل‌های غیردائمی قرار دارد، به منظور پیشگیری از حوادث احتمالی، عوامل مدیریت بحران، ۵۰ خانوار این روستا‌ها را تخلیه کردند.

وی درخصوص وضعیت سدهای مناطق جنوبی کشور گفته باتوجه به سیلابی که در برخی از شهر‌های نیمه جنوبی کشورمان در جریان است، ستاد بحران کشور پیش بینی کرد؛ سد‌های شی کلگ، ماشکید، پیشین و زیردان در استان سیستان و بلوچستان و سد درودزن در استان فارس ظرفیت آبی خوبی دارند و اگر بارش‌ها به همین شکل ادامه داشته باشد، این سد‌ها سرریز خواهند شد.

امدادرسانی در مناطق با حضور قرمز پوشان هلال احمر و همه دستگاه های امدادی ادامه دارند تا خانواده هایی که درگیر سیل شدند آسیب نبینند.

رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر هم با اشاره به وقوع سیل و آب‌گرفتگی در ۷ استان تحت تأثیر سامانه بارشی قرار گرفتند خبر داد و گفت: ۲۴ مورد عملیات امدادی انجام شد و امدادگران به ۲۰۸ نفر متأثر از سیل و آب‎گرفتگی امدادرسانی کردند.

با توجه ورود سامانه بارشی به جنوب کشور، سازمان هواشناسی برای پنج استان هرمزگان، جنوب فارس، جنوب غرب و غرب سیستان و بلوچستان، نیمه جنوبی کرمان و بوشهر نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان بارش شدید باران، رعدوبرق، وزش باد شدید، گردوخاک و تگرگ پیش بینی کرده است و این سامانه عصر امروز از کشور خارج می شود.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی حوادث و انتظامی

دیگر خبرها

  • بارش‌های پراکنده در منطقه
  • گوشت قرمز در وضعیت سفید | چرا قیمت گوشت قرمز کاهشی شد؟
  • وضعیت مطلوب دلیجان در حوزه فنی و حرفه‌ای و کار و دانش
  • ۳۲ میلیارد تومان نقدینگی حقیقی‌ها در روز سبز شاخص کل به بازار سهام تزریق شد
  • هشدار قرمز؛ تداوم بارش‌های سنگین در ۵ استان
  • آخرین وضعیت سیل در استانهای جنوبی کشور/ برخی روستاها تخلیه شدند
  • نگاه مثبت تشکلات کارگری و کارفرمایی به اقدامات دولت سیزدهم
  • تمدید محدودیت دامنه نوسان سهام
  • شاخص کیفی ۲۱ شهر سالم و پاک است / هوای قزوین و شهرکرد بر مدار قرمز و نارنجی
  • بازگشت دامنه نوسان بورس به حالت عادی از فردا