Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-23@17:01:22 GMT

وقوع ۲۳۶۲ فقره تصادف درون‌شهری در خراسان‌جنوبی

تاریخ انتشار: ۲۳ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۵۲۲۱۶۸

وقوع ۲۳۶۲ فقره تصادف درون‌شهری در خراسان‌جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، علیرضا عباسی ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران، به تشریح تصادفات درون‌شهری پرداخت و اظهار داشت: از ابتدای امسال تاکنون ۲ هزار و ۳۶۲ فقره تصادفات درون‌شهری در معابر شهری استان رخ داد که این رقم در مدت مشابه پارسال یک هزار و ۹۹۹ فقره بوده است.

وی متوسط تصادفات روزانه را ۲۰ فقره اعلام و بیان داشت: از ابتدای امسال تاکنون ۱۲ نفر در تصادفات درون‌شهری استان جان باختند که این رقم درمدت مشابه پارسال ۸ نفر بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه ۳۰ درصد متوفیان و ۱۲ درصد مجروحان تصادفات کودکان هستند، اعلام کرد: طی این مدت ۹۵ کودک در تصادفات درون‌شهری مجروح شدند و در مجموع  ۵۰۰ نفر از مجروحان تا ۳۵ سال سن دارند.

عباسی از افزایش ۱۸ درصدی تصادفات درون شهری(جرحی، فوتی و خسارتی) در استان خبر داد و گفت: عدم رعایت حق تقدم عدم توجه به جلو، استفاده از تلفن همراه، صحبت کردن راننده با سرنشینان، عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه، خوردن و آشامیدن توسط راننده و همراه داشتن کودک پشت فرمان از مهم‌ترین دلایل حوادث درون‌شهری است.

وی همچنین از جریمه ۱۲ هزار و ۹۶۵ خودرو در طرح ممنوعیت تردد شبانه در استان خبر داد و گفت: در حال حاضر ممنوعیت تردد در سطح شهر از ساعت ۲۲ تا ۳ بامداد است و رانندگانی که در این ساعات در سطح شهر تردد داشته باشند جریمه خواهند شد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی خراسان‌جنوبی با اعلام اینکه از آغاز  طرح ممنوعیت تردد شبانه (از سال گذشته تاکنون)  ۲۵هزار و ۲۳۳ خودرو در استان جریمه شده‌اند، افزود: بیشتر جریمه‌ها ۲٠٠ هزار تومانی است و فقط تعداد بسیار کمی از جریمه‌ها مبلغ ۵٠٠ هزار تومانی بوده است.

انتهای پیام/۳۴۰۳/ح

منبع: فارس

کلیدواژه: خبرگزاری فارس خراسان جنوبی بیرجند تصادف حوادث رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی خراسان جنوبی علیرضا عباسی تصادف درون شهری فوت کودک تصادفات درون شهری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۲۲۱۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخورد مرگبار جرثقیل نیسان با عابر پیاده

به گزارش خبرآنلاین، رییس اداره تصادفات پلیس پایتخت از فوت عابر پیاده بر اثر بی توجهی راننده جرثقیل نیسان در بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی خبر داد.

سرهنگ رابعه جوانبخت رئیس اداره تصادفات پلیس پایتخت در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص فوت عابر بر اثر بی توجهی راننده نیسان اظهار داشت: در ساعت ۰۲:۳۰ شب گذشته در مسیر بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی به شرق قبل از پل فرهنگ یک دستگاه جرثقیل نیسان که در این مسیر در حال تردد بوده به علت عدم توجه به جلو به شدت با یک نفر عابر پیاده برخورد می‌کند.

رئیس اداره تصادفات پلیس پایتخت با بیان اینکه سرعت زیاد نیز در این حادثه مزید بر علت عدم توانایی راننده در کنترل خودرو بوده گفت: سرعت زیاد این جرثقیل نیسان باعث شد راننده دیگر نتواند وسیله خود را کنترل کند و در مواجه با عابر دیگر کاری از دستش برنیامده و چون زمانی برای ترمز کردن و ایست کامل نداشته با عابر پیاده به شدت برخورد می‌کند.

وی افزود: متأسفانه در اثر شدت ضربه عابر پیاده در محل حادثه فوت می‌کند.

سرهنگ جوانبخت گفت: بلافاصله پس از دریافت این خبر تیم کارشناسی پلیس راهور پایتخت، در محل حادثه حاضر شدند و با ایمن سازی محدوده تصادف برای جلوگیری از تکرار حوادث ناگوار به بررسی علل و عوامل این تصادف پرداختند.

وی بیان داشت: به همین علت، در این محدوده شاهد بار ترافیکی به علت توقف خودروها برای دیدن حادثه تصادف بودیم که با تلاش همکاران و خارج کردن این وسیله از موقعیت تصادف بار ترافیکی کاهش یافت و به وضعیت قبل بازگشت.

رئیس اداره تصادفات پلیس راهور فاتب توصیه کرد: تمام حواس راننده حین رانندگی می‌بایست معطوف به رانندگی کردن باشد و طبق قوانین خوردن و آشامیدن، سیگار کشیدن صحبت با تلفن همراه ممنوع می‌باشد و رانندگان گرامی کاملاً باید به جلو توجه کافی داشته باشند تا بتوانند رانندگی ایمن و بدون حادثه‌ای داشته باشند.

در انتها سرهنگ جوانبخت اظهار داشت: امیدواریم با رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی توسط کلیه کاربران ترافیک شاهد وقوع چنین حوادث تلخی در سطح معابر شهر تهران نباشیم.

۴۷۲۳۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898552

دیگر خبرها

  • بعد از تصادف، تا رسیدن کارشناس چه باید کرد؟
  • توقیف ۱۱۵ دستگاه خودرو حادثه‌ ساز در خراسان رضوی
  • مرگ ۱۰۹ نفر در تصادفات درون شهری کرمانشاه
  • شتر عامل مصدوم شدن ۸ نفر در تصادف زنجیره‌ای
  • برخورد مرگبار جرثقیل نیسان با عابر پیاده
  • ۸ مصدوم در تصادف دو خودرو با شتر در محور طبس
  • امدادرسانی ۵ ساعته به حادثه تصادف در جاده طبس/۸ نفر مصدوم شدند
  • اهدا ۳۹۰ بسته لبخند مادری در خراسان جنوبی
  • هدفگذاری برای کاهش سالانه ۱۰ درصدی فوتی‌های تصادفات
  • بزرگراه‌های خطرناک تهران کدامند؟