Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- شهردار منطقه 9 گفت: مجموعه مدیریتی شهرداری و شورا موجب شد تا شاهد رونق و توسعه روزافزون خاوران به عنوان اولین تجربه شهرک سازی شهرداری تبریز باشیم.

به گزارش خبرنگار ما در تبریز؛ بهرام نسیانی در آیین بهره برداری از پروژه های منطقه 9 گفت: سال 48 اولین طرح جامع کار شده 1200 هکتار از اراضی امند برای توسعه تبریز بار شده بود بعد از چند سال مدیران شهری متوجه می شوند که توسعه به سمت شرق است و حتی مهاجران هم شرق و جنوب شرق آمدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  بعد از گذشت 15 سال از تصویب طرح جامع، پیشنهادی مبنی بر حذف 1200 هکتار امند و اضافه شدن باغ یعقوب و باسمنج پیشنهاد می شود و به شهر تبریز الحاق می شود.

او افزود: منطقه خاوران سال 88 ایجاد می شود و اولین تجربه شهرک سازی شهرداری در خاوران بوده است.

نسیانی ادامه داد: چیزی که به عنوان شهرک مدرن می گوییم هیچ گذر زیر 12 متری نداریم هم از شمال و هم از جنوب می توانند حیاط ایجاد کنند.
او اظهار کرد: از 88 تا 96 میانگین 1.1 پروانه صادر کرده و نشان می دهد که رونق ساخت و ساز نبود و عمده درآمد شهرداری از فروش اراضی بود.

شهردار منطقه 9 خاطر نشان کرد: از سه ماه آخر 96 تا سه ماهه اول 1400 مجموعا 330 فقره پروانه صادر شده که افزایش چشمگیر بوده است. همچنین علاوه بر نرخ رشد کمی، به لحاظ کیفی و تغییر الگوی ساخت در بحث صنعت ساختمان نیز شاهد رشد هستیم.

نسیانی گفت: سهم الشرکه از 17 درصد به 55 درصد افزایش یافته است و تراکم فروشی صورت نگرفته و همچنین از ضوابط عدول نشده است و سهم سرانه های عمومی افزایش یافته است.

او اظهار کرد: برای اولین بار در بین شهرهای اسلامی الگوی نما و سیما و منظر شهری ایجاد شده است. بر این اساس همه شهرک خاوران به سه محله تقسیم می شود به لحاظ طیف رنگ و ... .
ایجاد باغ بام را پیش می بریم تا فضاهای پشت بام را به منظور فضای سبز استفاده کنیم.
همچنین به دنبال دیوارهای سبز هستیم و دیوارهای جانبی در مجتمع های آپارتمانی حذف می شود و برای معلولان نیز مناسب سازی می کنیم.

نسیانی در پایان یادآور شد: مهم ترین پروژه ای که در چند سال اخیر انجام شد، سامانه املاک بود که ما در شهرداری 9 توانستیم با ابطال، فسخ، اقاله و کشفیات به ارزش 1433 میلیارد و 655 میلیون تومان ساماندهی کنیم و تنها کد درآمدی اینجا صدور پروانه ساختمانی است.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: شهرداری تبریز شهردار تبریز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۲۳۹۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدیو) اولین تصاویر تبریز بعد از شنیده شدن صدای چند انفجار

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

منبع: ایسنا

tags # تبریز ، اخبار سیاسی سایر اخبار (تصاویر) عجیب‌ترین موجودات دریایی جهان؛ از شیطان دریایی تا ماهی خون‌آشام! حقایقی عجیب درباره اژد‌های کومودو؛ از بچه‌داری بدون جفت‌گیری تا شنیدن بوی خون از ۴ کیلومتری! چه کسی لباس را اختراع کرد؛ آیا انسان‌های اولیه همیشه لخت بودند؟ اولین قتل در جهان چگونه اتفاق افتاد؟!

دیگر خبرها

  • (ویدیو) اولین تصاویر تبریز بعد از شنیده شدن صدای چند انفجار
  • ببینید | اولین تصاویر از تبریز پس از ادعای حمله به تاسیسات انرژی
  • عملیات عمرانی سردرب بازار حرم‌خانه تبریز آغاز شد
  • توانمندسازی محلات شهر صرفا ایجاد اشتغال نیست
  • نگرانی ساکنان شهرک پرواز تبریز از جولان آزادانه سگ‌های ولگرد
  • با دروغ‌پردازیِ قتل یک دختر می‌خواهند اهمیت «وعده صادق» را به حاشیه برانند
  • تجربه‌ای موفق برای حل یک معضل ترافیکی در قم/ دوربین‌هایی که جان مردم را نجات می‌دهند
  • ۴۷کیلومتر راه‌سازی در منطقه ۲۲ | ۹۳ درصد بودجه شهرداری منطقه به طرح‌های عمرانی اختصاص یافت
  • نخستین شهرک تخصصی پخش کالا در همدان ایجاد می‌شود
  • توزیع ۱۰۰ هزار تن آسفالت در پهنه غرب و شمال‌غرب تبریز