Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران؛  داشتن یک رژیم غذایی مغذی و مفید همواره دغدغه انسان‌ها بوده است. متخصصان تغذیه می‌گویند زمانی که افراد طول شب را به استراحت سپری کرده اند، بدن در زمان بیدار شدن به مواد مغذی و سبک نیازمند است.

به گزارش ایندین اکسپرس، توصیه می‌شود روز خود را با آب ولرم و یا یک تنقلات کم حجم و پرانرژی آغاز کنید تا متابولیسم (سوخت و ساز بدن) شروع شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دو گزینه جذاب در این زمینه بادام خیس شده و خرماست. مصرف این دو ماده غذایی در ابتدای صبح به دلیل خواص زیادی که دارند باعث افزایش متابولیسم بدن می‌شود.

بادام خیس شده می‌تواند نیاز بدن به ویتامین‌ها و مواد معدنی را در ابتدای صبح تامین کند. در حقیقت خیساندن بادام در طول شب باعث افزایش خاصیت آن می‌شود. توصیه می‌شود پس از بیدار شدن از خواب ۵ تا ۱۰ عدد بادام خیسانده شده میل کنید. این موضوع باعث رسیدن مواد مغذی به بدن، تضمین سلامتی و احساس سیری در طول روز می‌شود.

دلیل آنکه متخصصان تغذیه همواره بر عدم مصرف پوست بادام تاکید دارند، این است که پوست قهوه‌ای بادام دارای تانین است که مانع از جذب مناسب مواد مغذی آن می‌شود. زمانی که بادام را در طول شب خیس می‌کنید، به راحتی در زمان مصرف پوست قهوه‌ای آن جدا شده و روند جذب مواد مغذی آن در معده با سهولت انجام می‌شود.

خرما یکی از مواد غذایی بسیار مناسب است که انرژی آنی مورد نیاز بدن در ابتدای صبح را تامین می‌کند. همچنین خرما دارای دسته‌ای از فیبر‌های محلول است. این موضوع باعث ورود حجم آب بیشتری به روده‌ها شده و باعث سلامت دستگاه گوارش می‌شود.

مصرف خرما به درمان یبوست و مشکلات سوء هاضمه کمک می‌کند. همچنین به دلیل آنکه خرما دارای سطح قابل توجهی از پتاسیم است می‌تواند به درمان ناراحتی‌های گوارشی و اسهال کمک کند.

توصیه می‌شود از شب قبل بادام‌هایی که می‌خواهید مصرف کنید را در آب خیس کنید. خرما و بادام خیس خورده بهترین مواد مغذی هستند که می‌توانید در ابتدای صبح به عنوان تنقلات مصرف کنید. مصرف این دو ماده با افزایش متابولیسم، انرژی مورد نیاز بدن در ساعات ابتدایی روز را تامین می‌کنند.

پربیننده ترین چرا باید هنگام پیاده‌ روی آدامس جوید؟ چرا صدای غذا خوردن دیگران آزار دهنده است؟ ۸ نکته برای مدیریت فشار خون بالا ۷ دلیلی که ضرورت ورزش‌ های قدرتی را نشان می دهد از فشار تا قندخون تحت تاثیر یک قرص

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: آجیل متابولیسم ابتدای صبح مواد مغذی بادام خیس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۲۵۴۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع بیش از ۷۰ میلیون لیتر  مواد سوختی در روستا‌های کرمانشاه

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کرمانشاه، مدیر تعاونی روستایی استان گفت:  این مواد سوختی شامل گازوئیل، بنزین، نفت سفید و گاز مایع است که بیشترین درصد توزیع را گازوئیل برای تامین سوخت ماشین آلات کشاورزی به خود اختصاص داده است.
مدیر تعاون روستایی استان افزود: توزیع انواع مواد سوختی در بین روستاییان و تولیدکنندگان روستایی یکی از مهم‌ترین وظایف شبکه تعاون روستایی است.
صفایی گفت: توزیع سوخت با هدف حمایت از تولیدکننده و ماندگاری روستاییان در روستا‌ها و کاهش مهاجرت آنان صورت می‌گیرد.

دیگر خبرها

  • خواص میوه خشک برای کودکان
  • اگر یبوست دارید این ماده مغذی را بیشتر مصرف کنید
  • آلرژی و حساسیت فصلی رو به این میوه کوچک و خوشمزه بسپارید
  • مصرف این مواد غذایی به جلوگیری و متوقف کردن ریزش مو کمک می‌کند
  • چغاله بادام پلو با مرغ یک غذای متفاوت برای فصل بهار
  • یک دسر خوشمزه و سه سوته با چهار قلم مواد
  • نقش فندق در کاهش ریسک ابتلا به سرطان
  • غذا‌هایی که ما را نابود می‌کنند
  • توزیع بیش از ۷۰ میلیون لیتر  مواد سوختی در روستا‌های کرمانشاه
  • گیاهی از خانوادۀ «آناناس» که ممکن است «پرنده و گوسفند» بخورد! (+عکس)