Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، محمدعلی طالبی روز چهارشنبه در نشست اقتصاد مقاومتی با قدردانی از تمامی اقدامات در ارتباط با ایجاد اشتغال و رونق تولید از بنیاد برکت و ستاد اجرایی فرمان امام (ره) به عنوان یک فرصت یاد کرد و افزود: این بنیاد تاکنون در خصوص کارآفرینی در مناطق محروم فعالیت‌های خوبی را انجام داده است.

وی با اشاره به اینکه باید همچنان با برنامه‌ریزی و اقدامات موثر گسترده بین‌بخشی از تمام ظرفیت‌ها برای تولید و اشتغال بر اساس اقتصاد مقاومتی استفاده کرد ادامه داد: طرح‌های دانش‌بنیان  قرار است توسط بنیاد برکت حمایت شود که نقش مهمی در رفع مشکل اقتصادی استان دارد .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مسوول با بیان اینکه ایجاد اشتغال موضوع سختی نیست و باید برای اشتغالزایی فارغ‌التحصیلان دانشگاهی بیش از گذشته اقدام لازم صورت گیرد اظهار کرد: ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) و بنیاد برکت از ظرفیت بسیار خوبی در این حوزه برخوردار است که باید استفاده شود.

طالبی با اشاره به اینکه  طی سال‌های گذشته از ظرفیت ستاد اجرایی و بنیاد برکت کامل استفاده نشده است یادآور شد: این عنایت و همکاری با جلساتی که با مدیران رده‌های گوناگون و سایر نهادهای مالی بزرگ در دوره مدیریت خود صورت گرفت پای بنیاد برکت برای مشارکت و انجام برنامه‌های مورد نیاز به استان باز شد.

وی در خصوص مسایل مربوط به ماشین‌سازی و تولید قطعات در یزد گفت: طی گذشت حدود سه دهه با وجود چشم‌انداز توسعه این صنعت هنوز شاهد راه‌اندازی آن در استان نیستیم و یکی از علل آن نیاز یزد به ورق است که با وجود تولید کنستانتره و سنگ‌آهن هنوز موفق به داشتن این صنعت نشده‌ایم.

طالبی به تولید ورق در استان به عنوان حلقه گمشده فولاد اشاره کرد و ادامه داد: در حوزه قطعه‌سازی و ماشین‌سازی از گذشته حمایتی صورت گرفته و در زمینه تامین زمین برای ایجاد این واحد صنعتی مشکلی با ایجاد شهرکی مستقل یا شهرک تخصصی غیردولتی وجود ندارد و آماده همکاری هستیم. 

همچنین محمدرضا محمدپناه مدیرکل ستاد فرمان اجرایی امام (ره) یزد، آمادگی این مجموعه و بنیاد برکت را برای اجرای طرح‌های مورد نیاز اشتغالزایی با همکاری سایر بخش‌ها برای تولید و خدمت به مردم و مجموعه استان در راستای اهداف اقتصاد مقاومتی اعلام کرد.

در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی پس از بررسی نیازمندی‌های انجمن ماشین‌سازی،  خانه صنعت و معدن با ایجاد شهرک صنعتی ویژه این انجمن در استان موافقت کرد. 

برچسب‌ها ستاد اجرایی فرمان حضرت امام جهش تولید یزد اقتصاد مقاومتی اشتغال زایی محمدعلی طالبی بنیاد برکت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ستاد اجرایی فرمان حضرت امام جهش تولید یزد ستاد اجرایی فرمان حضرت امام جهش تولید یزد اقتصاد مقاومتی اشتغال زایی محمدعلی طالبی بنیاد برکت اقتصاد مقاومتی ستاد اجرایی بنیاد برکت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۲۵۶۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایشگاه دستاوردهای وقف؛ روایتی از نشانه های رشد اقتصاد دانش بنیان در ایران

به گزارش حوزه فرهنگ و هنر خبرگزاری تقریب، سخن از دستاوردهای انقلاب که به میان می آید، نگاه ها در حوزه اقتصاد به شاخص های معمول دوخته می شود.

اشتغال، رشد اقتصادی، ارزش پول ملی، نابرابری های اقتصادی و ...  شاخص هایی هستند که بهبود آن ها در سال های اخیر، به رغم منابع فراوان اقتصادی کشور، زیر منگنه تحریم قرار گرفته اند. اما این، تمام واقعیت های موجود نیست و هنوز امیدواری های زیادی برای رشد اقتصادی ایران زنده است. این را نه از سر شعارزدگی، بلکه با نگاهی ژرف تر به تمام لایه های رشد اقتصادی موجود می توان بیان کرد. اقتصاد دانش بنیان؛ جایی که چشمه های پرشماری از ظرفیت های بالقوه همچنان با قوت در حال جوشیدن هستند.

اما ارتباط این پیشرفتها با سازمان اوقاف و امور خیریه در این است که سازمان اوقاف در زمینه تخصیص وام و مکان به شرکتهای دانش بنیان، بسیار خوب عمل کرده؛ البته که این کار به نفع این سازمان نیز هست؛ چراکه اگر این کار را انجام ندهد، زمینی که در اختیار دارد، از بین می‌رود و برای اینکه این داشته‌ها احیا شود، باید به تحقیقات مرز دانش و شرکت‌های دانش‌بنیان گره بخورد که این سازمان اهمیت این جریان را درک کرده و در زمینه استانی و ملی خوب عمل کرده است.

در گام بعدی سازمان اوقاف و امور خیریه در نظر دارد نمایشگاهی برای معرفی و ارائه تولیدات و آثار این مجموعه های دانش بنیان برگزار کند. 

در همین راستا چهارمین دوره نمایشگاه دستاوردهای وقف با حضور 39 شرکت دانش بنیان از 5 تا 9 اردیبهشت در هتل ارم برگزار می شود.


انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آیت الله خامنه ای : برخی توصیه می‌کنند یک خواسته آمریکا را قبول کنید تا مشکل حل شود / تحریم‌ها موجب شکوفایی استعداد‌ها شده
  • رونمایی از کتاب «آب، حیات‌بخش مقدس» در کاشان
  • بررسی مشکلات صنایع شهرستان ساوه در سه سطح
  • اجرای طرح ملی زراعت چوب با مشارکت بنیاد برکت در لالی +فیلم
  • نمایشگاه دستاوردهای وقف؛ روایتی از نشانه های رشد اقتصاد دانش بنیان در ایران
  • شناسایی و توسعه فناوری شرکت‌های دانش‌بنیان در سطوح علمی و اقتصادی 
  • شناسایی و توسعه فناوری شرکت‌های دانش‌بنیان در سطوح علمی و اقتصادی
  • بررسی مشکلات یک هزار و ۱۶۳ واحد تولیدی استان همدان
  • تردید‌های تداوم رشد
  • گام مردم در کشاورزی هوشمند/ راه میان‌بر مردمی‌سازی فناوری باز شد