Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-23@21:02:02 GMT

قطعی برق در صنایع استان قزوین نوبتی می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۳ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۵۲۶۹۱۵

قطعی برق در صنایع استان قزوین نوبتی می‌شود

گروه استان‌ها- مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین گفت: قطعی برق در صنایع استان قزوین نوبتی می‌شود و به این ترتیب برخی از واحدهای صنعتی در ۳ روز اول هفته و بعضی دیگر در ۳ روز بعدی فعالیت خواهند کرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، جلسه هماهنگی مدیریت مصرف آب و برق استان قزوین عصر امروز با حضور مدیرکل مدیریت بحران، مدیران عامل شرکت توزیع نیروی برق و شرکت آب و فاضلاب و سایر مدیران عضو ستاد بحران استان در سالن جلسات باقرالعلوم(ع) ساختمان مدیریت بحران استانداری قزوین برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین در این دیدار با اشاره به مصوبه هیئت دولت برای مستثنی شدن واحدهای صنعتی مستقر در شهرک‌های صنعتی از قطعی و خاموشی برق اظهار داشت: با توجه به اینکه عمده واحدهای تولیدی و صنعتی ما در شهرک‌های صنعتی استقرار یافته‌اند، اگر این مصوبه را اجرا کنیم، مجبور می‌شویم میزان خاموشی در بخش خانگی را افزایش دهیم که بالطبع برای مردم اصلاً جالب نیست.

قدرت‌الله مهدیخانی اضافه کرد: بنابراین قطعی برق در صنایع استان قزوین نوبتی می‌شود و به این ترتیب برخی از واحدهای صنعتی در 3 روز ابتدای هفته و بعضی دیگر در 3 روز بعدی فعالیت خواهند کرد و البته تحقق کامل مدیریت مصرف برق در تابستان تنها با صرفه‌جویی 10 درصدی هم‌استانی‌ها در ساعات اوج بار اتفاق خواهد افتاد.

ادارات چاه‌های اضطراری خود را وارد شبکه آب شهری کنند

جانشین ستاد مدیریت بحران استان قزوین در بخش دیگری از سخنانش به معضلات تأمین آب شرب در بخشی از نقاط استان اشاره کرد و گفت: بعضی از دستگاه‌های دولتی و سازمان‌ها مانند شرکت سهامی آب منطقه‌ای چاه‌های مجاز دارند که بنا به مصوبه شورای حفاظت از منابع آبی این چاه‌ها را برای تامین موقت نیاز تابستانه وارد مدار مصرف می‌شوند.

مهدیخانی با اشاره به تخصیص یک چاه اداری به اهالی شهرک کوثر قزوین افزود: بقیه ادارات و دستگاه‌های اجرایی هم وظیفه دارند که چاه‌های اضطراری خود را وارد مدار مصرف روزانه مردم کمک کنند تا بتوانیم طی یک ماه آتی از بحران آب در سطح شهر قزوین عبور کنیم.

لزوم صرفه‌جویی 50 درصدی در مصرف برق صنایع استان قزوین

همچنین معاون بهره‌برداری شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین هم در ادامه این جلسه میزان اوج مصرف برق در استان قزوین را 870 مگاوات دانست و گفت: با این حال وزارت نیرو در بحران تولید برق فعلی سهمیه استان قزوین را 710 مگاوات تعیین کرده و بنابراین با یک کمبود 160 مگاواتی در حوزه تأمین و توزیع برق روبه‌رو هستیم.

یوسف اینانلو با تاکید بر اینکه بحران قطعی برق فقط با همکاری همه مشترگان خانگی و صنعتی استان قزوین مدیریت می‌شود، اضافه کرد: امروز مردم قزوین در ساعات اوج مصرف 130 مگاوات صرفه‌جویی داشتند و به همین خاطر امروز یک روز بدون خاموشی و قطعی برق در سطح استان و اگر این همکاری مردم ادامه یابد، خبری از خاموشی دوباره نخواهد بود.

وی با تأکید بر لزوم صرفه‌جویی 50 درصدی در مصرف برق صنایع ادامه داد: اگر این صرفه‌جویی و کاهش مصرف توسط صاحبان صنایع استان قزوین اعمال شود، از بحران خاموشی عبور کرده و مجبور به قطعی برق در ساعات اوج بار نخواهیم بود.

بی‌آبی بی‌برقی می‌آورد / خاموشی گسترده در کمین روزهای خرداد ماهاعلام پروتکل‌های مصرف برق در استان قزوین / بانک‌ها تا ظهر کار می‌کننداستاندار قزوین: هیچ ماینری حق استفاده از شبکه برق دولتی ندارد

واحدهای صنعتی تعطیلات و تعمیرات خود را به این روزها منتقل کنند

معاون شرکت توزیع برق استان قزوین در ادامه از مصوبه هیئت وزیران مبنی بر مستثنی شدن شهرک‌های صنعتی از خاموشی و قطعی برق گفت: این مصوبه در حالی صادر شد که پیشتر هیئت وزیران مصوب کرده بود که صنایع 90 درصد در مصرف برق صرفه‌جویی کنند و فقط از 10 درصد برق استفاده کنند.

اینانلو ادامه داد: باید واحدهای صنعتی ما روزهای تعطیلی و تعمیرات خود را به این روزهای بحرانی منتقل کنند تا بتوانیم تأمین و توزیع برق در سطح استان را تا جای ممکن مدیریت کنیم.

انتهای پیام/ ع

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شورای اسلامی قزوین استانداری قزوین وزارت نیرو شورای اسلامی قزوین استانداری قزوین وزارت نیرو مدیریت بحران استان صنایع استان قزوین واحدهای صنعتی قطعی برق صرفه جویی مصرف برق چاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۲۶۹۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صنایع کم‌آب می‌تواند در قزوین پا بگیرد

امام جمعه قزوین گفت: بعضی صنایع قتلگاه آب هستند در حالی که در این استان صنایع کم‌آبی می‌تواند پا بگیرد که مصرف آب کمتری داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی صبح امروز -دوشنبه دوم اردیبهشت- در گردهمایی ائمه جمعه استان قزوین، اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب گفتند حجاب را دیگران آوردند برای ما تبدیل به مسئله کردند، یعنی این اصلاً مسئله اصلی ما و اولویت نخست جامعه ما نبود، دشمن این را برای ما مسئله کرد و آدم‌هایی را هم استخدام کرد که بی‌حیایی و بی‌حجابی را راه بیندازند.

وی افزود: حال اگر به میدان می‌رفتیم و این مسئله را جدی می‌گرفتیم و افسر فعال این میدان می‌شدیم، سازنده دو قطبی میان باحجاب و بی‌حجاب می‌شدیم، یعنی جنگی که باید با صهیونیست‌ها داشته باشیم، آن جنگ در کوچه و خیابان‌های شهرهای خودمان ایجاد می‌شد و ما صرفاً مشغول این موضوع می‌شدیم و از موضوعات دیگر غافل می‌گشتیم.

قزوین جزو استان‌های خوب در زمینه عفاف و حجاب است

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین عنوان کرد: البته این به معنای نادیده گرفتن موضوع عفاف و حجاب در جامعه نیست، رهبر حکیم انقلاب فرمودند دستگاه‌های مربوطه و قانون باید به‌صورت جدی پای این کار باشند؛ اما ایشان به سرعت از این موضوع گذر کردند و مسئله مهم همین بود که ایشان فرمودند دشمن این موضوع را برای ما ساخته است، متأسفانه خیلی‌ها حواسشان به این مسئله نیست.

عابدینی اضافه کرد: البته تأکید می‌کنم که موضوع عفاف و حجاب موضوعی نیست که از آن به راحتی بگذریم و دشمن هم از سکوت ما استفاده کند و بی‌حیایی را در جامعه ما رواج بدهد، بلکه جمع بین دو مسئله مهم است، نخست اینکه در زمین بازی دشمن فعال نشویم، دوم اینکه اجازه ندهیم بی‌حیایی و بی‌حجابی در جامعه رواج پیدا کند.

وی ادامه داد: جمع بین این دو هنر ائمه جمعه است که هوای هر دو نکته را داشته باشند. استان قزوین، البته گلایه‌هایی هم وجود دارد؛ اما در مقایسه با استان‌های دیگر وضعیت نسبتاً خوبی دارد.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین با بیان اینکه همان‌طور که در کشاورزی می‌گوئیم اولویت‌بندی کنیم که برای تولید کدام محصولات کمتر آب مصرف می‌شود و در صنعت هم همین‌طور است، گفت: بعضی صنایع قتلگاه آب هستند، در حالی که در این استان صنایع کم‌آبی می‌تواند پا بگیرد که مصرف آب کمتری داشته باشد.

نماز عید فطر یکپارچه و منسجم برگزار شود

عابدینی با بیان اینکه نماز عید سعید فطر باید به‌صورت یکپارچه و منسجم برگزار شود، تصریح کرد: در قزوین هنوز کسانی هستند که نسبت به این مسئله مقاومت می‌کنند و اصرار بر پراکندگی دارند. این یک مسئله حاکمیتی است، نماز عید فطر نباید به‌صورت متفرق برگزار شود، البته این مسئله در شهرستان‌ها کمتر است و در قزوین نیز هر سال وضعیت نسبت به سال قبل بهتر می‌شود.

وی تأکید کرد: برخی عزیزان می‌گویند مسئولان با ما همراهی نمی‌کنند، در حالی که هیچ امری مهم‌تر از اقامه نماز نیست و باید از تمام امکانات برای اقامه نماز استفاده شود، مدیران، معلمان و نهادهای فرهنگی باید پای کار قرارگاه فرهنگی جمعه باشند، اگر غیر از این باشد با رهبر حکیم انقلاب هماهنگ نیستند.

امام جمعه قزوین افزود: حضور پرشور اقشار مختلف در شب‌های احیا، شب قدر، راهپیمایی روز قدس و راهپیمایی‌های بعد از نماز جمعه که گاهی اتفاق افتاده است و حضور پرشور در نماز عید فطر به ویژه حضور جوانان نشان می‌دهد که باید نسبت به آینده حسمان این باشد که همه مردم هر سال نسبت به سال گذشته قدم‌های بهتری برمی‌دارند.

خروجی حوزه علمیه قزوین نباید به قم برود

عابدینی با تاکید بر اینکه جذب برای حوزه علمیه حائز اهمیت است، گفت: کار کسانی که از حوزه علمیه قم به قزوین آمدند، یک اشکال اساسی داشت. آن اشکال این بود که طلبه‌ها را برای قم جذب کردند و حوزه ما فقیر شد، حواسمان باید به این ضعف باشد.

وی تصریح کرد: طلبه‌های جذب‌شده باید برای تقویت استان ما باشد، اینها باید به حوزه ما بیایند و حوزه ما قوت بگیرد، در این صورت خروجی حوزه ما هم حوزه قم را تقویت می‌کند، این روند باید طی شود، در صورتی که میانبر باشد، این برای حوزه ما ضرر خواهد داشت.

کد خبر 746508

دیگر خبرها

  • برگزاری رویداد فن‌آب برای صرفه‌جویی مصرف آب در صنایع نساجی
  • راه اندازی ایستگاه سنجش آلودگی هوا در قزوین + فیلم
  • لایروبی ۴۲ کیلومتر از رودخانه‌های قزوین
  • ۸۰ واحد بزرگ صنعتی در استان قزوین در دست اجراست
  • ببینید | هشدار جدی مدیریت بحران به مردم تهران!
  • رشد ۱۸ درصدی صنعت نساجی در دولت سیزدهم
  • هدفگذاری ۸۰ طرح صنعتی بزرگ در استان قزوین
  • سرمایه گذاری ۹ هزار میلیارد ریالی در شهرک‌های صنعتی قزوین
  • سرمایه‌گذاری ۹ هزار میلیاردی در شهرک‌های صنعتی قزوین
  • صنایع کم‌آب می‌تواند در قزوین پا بگیرد