Web Analytics Made Easy - Statcounter

سعید عیدی گماری رئیس اداره محیط زیست اندیمشک در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: با توجه به شرایط خشکسالی که بر کل کشور به ویژه خوزستان حاکم شده تاکنون ۸۰۰ کیلو گرم علوفه از طرف خیران طبیعت دوست به منطقه حفاظت شده چهل پا اهدا شده است.

او افزود: در مرحله اول ۵۰۰ کیلو گرم و در مرحله دوم نیز ۳۰۰ کیلوگرم اهدا شد که با توجه به خشکسالی که بر زیستگاه‌های حیات وحش حاکم شده است مراتع منطقه حفاظت شده چهل پا اندیمشک در مرحله افول و سیر قهقرایی قرار گرفته و عملا شاهد کاهش شدید علوفه در این مناطق هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عیدی گماری ادامه داد: ابتدا تصمیم گرفته شد که نذر طبیعت (علوفه‌های اهدایی) در ماه‌های مرداد و شهریور در اختیار حیات وحش قرار داده شود چرا که این ۲ ماه دیگر هیچ رستنی برای چرای حیوانات وجود ندارد اما به دلیل فقر شدید مراتع، بخشی از علوفه‌ها به تدریج در اختیار بز‌های کوهی قرار می‌گیرد.

این مقام مسئول با بیان اینکه بز‌های منطقه حفاظت شده چهل پا دوقلو زا هستن گفت: این ژنتیک بز‌های کوهی باعث گردیده که بز‌های یاد شده برای حفظ این ژن مثبت به علوفه بیشتری محتاج شوند و توجه بیشتری را می‌طلبند.

عیدی گماری در خصوص تامین آب و آب رسانی به بز‌های کوهی در شرایط خشکسالی به وجود آمده، گفت: چند باب آبشخور دست ساز با همکاری سد دز اندیمشک احداث و در حال تکمیل است و خشکسالی به وجود آمده سبب شده که در تامین کامل علوفه بز‌های کوهی منطقه حفاظت شده چهل پا با مشکل جدی مواجه شویم وبه همین دلیل از همه دوستداران طبیعت درخواست می‌شود با پیوستن به پویش نذرطبیعت حیاتی دیگر به حیات وحش ببخشند.

انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تامین علوفه حیات وحش منطقه حفاظت شده چهل پا بز های کوهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۲۸۶۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخریب ساخت و ساز غیر مجاز در منطقه سیاهمزگی

علیرضا حسین زاده بابایی گفت: با صدور حکم قضایی یک بنای غیر مجاز به متراژ ۵۰ متر مربع تخریب و زمین ملی به حالت اولیه بازگردانده شد.   

 جانشین اداره حفاظت محیط زیست شهرستان فومن گفت: ماموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان فومن به همراه اداره منابع طبیعی  برای برخورد با تخلفات ساختمانی این ساختمان غیر مجاز را با حکم قضایی و همکاری نیروی انتظامی تخریب کردند.

وی در پایان از مردم درخواست نمود که هرگونه تخلف محیط زیستی و هرگونه تصرفات غیر مجاز در مناطق حفاظت شده را به ادارات حفاظت محیط زیست یا با سامانه ۱۵۴۰ اطلاع رسانی نمایند.

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • تولید سالانه بیش از ۱۰۰ هزار تن یونجه در شهرستان میاندوآب
  • سرشماری بهاره قرقاول در گلستان آغاز شد
  • حضور یک قلاده پلنگ در شهرستان کوهسرخ مشاهده شد
  • تخریب ساخت و ساز غیرمجاز در منطقه حفاظت شده فومن
  • ثبت نخستین حضور پلنگ در کوهسرخ
  • مشاهده و ثبت پلنگ برای نخستین بار در شهرستان کوهسرخ
  • تخریب ساخت و ساز غیر مجاز در منطقه سیاهمزگی
  • آب‌رسانی سیار به ۲۸۵ روستا در استان مرکزی
  • ثبت تصویر پلنگ نر در منطقۀ حفاظت‌شدۀ دربند مشکول
  • تصویر کمتر دیده شده از پلنگ نر در منطقه حفاظت‌شده دربند مشکول + فیلم