Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، جمعی از دامداران خراسان جنوبی با تجمع مقابل ساختمان استانداری، صدای اعتراض خود را درباره افزایش هزینه‌های تولید و قیمت پایین شیر خام به گوش مسئولان رساندند.

دامداران می‌گویند: قیمت شیر خام از پارسال هیچ تغییری نکرده و همان چهار هزار و ۵۰۰ تومان باقی مانده است، در حالی که هزینه‌های تولید از جمله حمل و نقل، نهاده‌های دامی، واکسن، دارو و حقوق کارگران افزایش قابل توجهی داشته و قیمت تمام شده شیر خام را افزایش داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

افزایش ۷ برابری قیمت علوفه و ثابت ماندن قیمت شیر

یکی از دامداران معترض به خبرنگار ما می‌گوید: با وجود اینکه کاه کیلویی ۶ هزار تومان شده است، اما ما دامداران مجبور هستیم طبق قیمت مصوب، شیر را کیلویی ۴ هزار و ۵۰۰ تومان به کارخانه‌ها تحویل دهیم.

دامدار دیگری می‌گوید: یونجه، کاه و دارو را باید آزاد خریداری کنم، در صورتی که درآمدی که از فروش شیر عایدم می‌شود کفاف هزینه‌ها را نمی‌دهد.

او ادامه می‌دهد: چه کسی برای قیمت شیر تصمیم می‌گیرد؟ وزارت جهاد کشاورزی تصمیم به افزایش قیمت شیر می‌گیرد، اما وزارت صمت چیز دیگری می‌گوید! ما نمی‌فهمیم برای قیمت شیر، گوشت و فرآورده‌های لبنی چه کسی تصمیم می‌گیرد.

دامدار دیگری در اعتراض به افزایش ۷ برابری قیمت علوفه می‌گوید: پارسال هر کامیون علوفه را ۱۱ میلیون تومان می‌خریدم، اما امسال کاهی که ارزش غذایی ندارد را مجبورم ۷۲ میلیون تومان خریداری کنم!

قیمت جدید شیر خام به زودی اعلام می‌شود

ابراهیمی معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی در گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، می‌گوید: قطع نزولات آسمانی و خشکسالی‌های بی سابقه باعث شده دچار فقر شدید مراتع و عدم رویش گیاهان مرتعی و غلات دیم در سراسر کشور باشیم.

او با اشاره به رشد ناکافی غلات آبی، کمبود تولید علوفه‌های خشبی و افزایش تقاضا برای نهاده‌های دامی بیان می‌کند: با توجه به شرایط خاص و بحرانی استان، به دستور استاندار قرارگاه تأمین علوفه شکل گرفت که این راه حل هم جوابگوی نیاز دامداران برای تامین تغذیه دام هایشان نبود.

ابراهیمی با اشاره به اینکه قیمت شیر خام تابع هزینه‌های تولید است اظهار کرد: نیمه دوم پارسال قیمت مصوب شیر خام با درصد چربی مشخص به قیمت ۴ هزار و ۵۰۰ تومان ابلاغ شد.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه از آن زمان تاکنون کرایه‌های حمل و نقل افزایش ۶۰ درصدی داشته است تصریح کرد: قیمت نهاده‌های دامی یارانه‌ای با میانگین ۲۵ درصد و همچنین هزینه‌های کارگری افزایش داشته است که این افزایش هزینه با قیمت شیر پارسال همخوانی ندارد.

او با اشاره به این که هزینه‌های حمل و نقل بیشتر از قیمت خرید علوفه برای دامدار تمام می‌شود ادامه داد: کاه و گندم مورد نیاز استان از استان‌های غربی کشور تامین می‌شود و در شرایط حاکم هزینه‌های تولید با محصول تولیدی شیر و گوشت همخوانی ندارد.

ابراهیمی با اشاره به اینکه جهاد کشاورزی طی دو مرحله افزایش قیمت شیر خام را به ۶ هزار و ۴۰۰ تومان پیشنهاد داده است بیان کرد: برابر با اطلاع واصله اخیراَ با توجه به پیگیری‌های مسئولین و تشکل‌های مربوطه به زودی قیمت جدید شیر خام ابلاغ و اجرایی می‌شود.

سازمان صمت دخالتی در قیمت گذاری‌ها ندارد

جرجانی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی نیز با اشاره به این که شورای قیمت گذاری مواد غذایی وابسته به سازمان جهاد کشاورزی است گفت: قیمت جدید شیر خام در کارگروه حمایت که وابسته به ستاد تنظیم بازار کشور است مورد بررسی قرار می‌گیرد و پس از آن ابلاغ می‌شود.

او افزود: وزارت جهاد کشاورزی جلسه‌ای را ۱۷ تیرماه امسال برای قیمت گذاری‌های جدید برگزار کرد که تاکنون مصوبه‌ای از سوی ستاد تنظیم بازار به صورت رسمی به وزارت صمت ابلاغ نشده است.

جرجانی اظهار کرد: در خصوص قیمت گذاری مواد غذایی که وابسته به صنایع تبدیلی است، سازمان صنعت، معدن و تجارت دخالتی ندارد.

انتهای پیام / ط آ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: افزایش قیمت دامداری روستایی نهاده های دامی هزینه های تولید جهاد کشاورزی خراسان جنوبی قیمت گذاری قیمت شیر شیر خام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۲۸۸۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقادها از افزایش مالیات ارزش افزوده چای بالا گرفت/ کالا گران و قاچاق زیاد می شود

به گزارش تابناک اقتصادی؛ باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: اول اردیبهشت ماه، حقوق گمرکی و مالیات بر ارزش افزوده کالاهای اساسی توسط هیئت دولت به میزان یک درصد تعیین و از سوی معاون اول رئیس جمهور ابلاغ شد.  

براین اساس کالاهای مانند گندم، برنج، شکر خام، روغن خام، دانه‌های روغنی، کنجاله سویا، جو، حبوبات، گوشت قرمز و گوشت مرغ مشمول این مصوبه هستند. نکته قابل توجه در این میان حذف کالای چای از این لیست است.  

در این راستا کارشناسان صنعت چای کشور با انتقاد از این تصمیم دولت، حذف چای از لیست مذکور و افزایش حقوق گمرکی و مالیات بر ارزش افزوده آن به ۱۰ درصد را تصمیمی نادرست خواندند.  

یکی از فعالان صنعت چای گفت: افزایش ارزش افزوده چای منجر به افزایش نرخ تمام شده آن و در نهایت رشد قیمت برای مصرف کننده نهایی می شود.  

 طاهری اضافه کرد: علاوه بر این شاهد گسترش قاچاق این کالا به کشور خواهیم بود و حضور تجار رسمی در صحنه واردات چای کمرنگ می شود.  

این فعال صنعت چای با بیان اینکه بیش از ۷۰ درصد از مصرف چای کشور وارداتی است، تاکید کرد که افزایش هریک از فاکتورهای تعیین کننده قیمت تمام شده، سبب افزایش فشار مضاعف بر مصرف کننده نهایی می شود.  

او ادامه داد: با توجه به اینکه سال گذشته نیز تغییر نرخ تخصیص ارز از تالار اول به تالار دوم منجر به افزایش قیمت چای شد، رشد مجدد قیمت برای بازار مشکلات زیادی را به وجود می آورد.   

این فعال بخش خصوصی با اشاره به محدودیت های وارد شده به  صنعت چای در یکسال و نیم گذشته، گفت:  مواردی چون توقف ثبت سفارش و عدم تخصیص ارز در سال گذشته مشکلات زیادی را به وجود آورد اما تلاش های تجار و فعالان صنف باعث شد که بازار دچار بحران نشود به همین جهت درخواست ما از دولت این است که در مصوبه اخیر خود بازنگری کرده تا آرامش نسبی بازار چای که با تلاشی فوق العاده، ایجاد شده دچار خدشه نشود.

دیگر خبرها

  • قیمت جدید دام زنده؛ منتظر این تغییر در بازار گوشت باشید
  • دنیای اقتصاد : در سال ۱۴۰۳ نه منتظر کاهش قیمت ارز باشید، نه کاهش نرخ تورم/ رشد اقتصادی هم بالا نخواهد رفت
  • در سال ۱۴۰۳ نه منتظر کاهش قیمت ارز باشید، نه کاهش نرخ تورم/ رشد اقتصادی هم بالا نخواهد رفت
  • آخرین وضعیت هواشناسی؛ منتظر تندر و آذرخش در تهران باشید
  • وضعیت هوای تهران در تعطیلات پایان هفته | منتظر رعد و برق‌ های شدید باشید
  • برای حج تمتع هیچ نماینده‌ای از مجلس اعزام نمی‌شود/ افزایش قیمت ارز نرخ حج را گران کرده است
  • انتقادها از افزایش مالیات ارزش افزوده چای بالا گرفت/ کالا گران و قاچاق زیاد می شود
  • ۸ راهکار طلایی برای کاهش قند خون
  • قیمت نفت اندکی بالا رفت
  • رونمایی از پشت پرده گرانی خودرو