Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-19@14:01:59 GMT

پیشرفت ۷۰ درصدی حفاری فاز یک خط دو مترو اصفهان

تاریخ انتشار: ۲۴ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۵۳۰۴۶۸

پیشرفت ۷۰ درصدی حفاری فاز یک خط دو مترو اصفهان

مدیرعامل سازمان قطار شهری اصفهان گفت: در حال حاضر شاهد تکمیل ۷۰ درصد عملیات حفاری تونل فاز یک خط دو متروی اصفهان هستیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدرضا بنکدار هاشمی امروز _پنجشنبه ۲۴ تیرماه ۱۴۰۰ _ در آئین ورود TBM خط دو متروی اصفهان به ایستگاه لاله اظهار کرد: خط دو متروی اصفهان در سه فاز طراحی شده که فاز نخست آن از ایستگاه دارک تا میدان امام علی (ع) تعریف شده بود، اما اخیراً به ایستگاه میدان قدس تغییر یافته به طوری که طول مسیر فاز یک از هفت و نیم کیلومتر به شش و نیم کیلومتر رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه از ایستگاه دارک تا لاله چهار هزار و ۳۰۰ متر حفاری در دو تونل انجام شده است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر شاهد تکمیل ۷۰ درصد عملیات حفاری تونل فاز یک خط دو متروی اصفهان هستیم.

مدیرعامل سازمان قطار شهری اصفهان با بیان اینکه از جبهه غربی خط دو عملیات حفاری با استفاده از یک دستگاه تی بی ام به قطر ۹.۵ متر آغاز شده که پیمانکار اجرایی عملیات قرارگاه خاتم الانبیا است، تصریح کرد: تاکنون از مجموع ۱۶ ایستگاه طراحی شده برای خط دو متروی اصفهان عملیات اجرایی ۱۳ ایستگاه آغاز شده و تاکنون پیشرفت قابل توجهی داشته است به طوری که حدود ۵۰ درصد عملیات سفت کاری ۱۳ ایستگاه انجام شده است.

وی با ابراز خرسندی از انجام ۳۰ درصد عملیات سازه و سیویل خط دو اظهار کرد: عملیات اجرایی خط دو از دو سال گذشته آغاز شد به طوری که اسفند ماه سال ۹۷ کاترهد تی بی ام خط دو را خریداری و عملیات حفاری از فروردین ۹۸ آغاز شد و در اجرای این عملیات رکورد زنی کردیم چرا که در طول دو سال گذشته علی رغم تحریم‌ها و مشکلات اقتصادی شاهد پیشرفت قابل قبولی در این خط بوده‌ایم.

بنکدار هاشمی ادامه داد: در خط دو مترو تأکید داشتیم که ایستگاه‌ها قبل از ورود تی بی ام آماده شود و ایستگاه لاله پنجمین ایستگاه است که با همین شیوه احداث شده به طوری که ترافیکی در معابر شهر ایجاد نشد.

وی ادامه داد: تا چهار ماه آینده دستگاه تی بی ام وارد ایستگاه شاهد خواهد شد و اگر فعالیت در خط دو با همین روال ادامه یابد تا چهار سال آینده خط دو مترو تکمیل خواهد شد.

مدیرعامل سازمان قطار شهری اصفهان گفت: ۵۰ درصد عملیات کل عمرانی مترو مربوط به سازه و سی ویل و ۵۰ درصد باقیمانده مربوط به تأمین تجهیزات و تأسیسات است.

کد خبر 507422

منبع: ایمنا

کلیدواژه: سازمان قطارشهری اصفهان کلانشهر مترو اصفهان شهرداری اصفهان دستگاه حفاری خط دو مترو خط دو مترو اصفهان خط دو متروی اصفهان خط دوم مترو اصفهان شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق خط دو متروی اصفهان عملیات حفاری درصد عملیات خط دو مترو تی بی ام آغاز شد فاز یک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۳۰۴۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشرفت فیزیکی ۴۵ درصدی پروژه تقاطع غیرهمسطح قراملک تبریز

به گزارش خبرگزاری مهر، موسی علی‌پور زنوزی در تشریح آخرین وضعیت روند عملیات احداث تقاطع غیرهمسطح قراملک گفت: عملیات احداث فونداسیون و پایه‌های اصلی این پل روگذر با توجه به زمان بندی انجام گرفته با پیشرفت فیزیکی ۴۵ درصدی در حال اجرا است.

وی افزود: در ضلع شمالی میدان قراملک جابجایی لوله‌های ۲۰ اینچی گاز شهری با همکاری اداره گاز به انجام رسیده و اجرای عملیات عمرانی پروژه همچنان تداوم دارد.

علی‌پور، تقاطع غیرهمسطح قراملک را از مهمترین پروژه ترافیکی شهرداری تبریز در حوزه منطقه ۶ اعلام کرد که با تکمیل و بهره برداری از آن شاهد تحول بزرگ ترافیکی و تسهیل تردد شهروندان در محدوده غرب تبریز و روان سازی ترافیک شهری خواهیم بود.

شهردار منطقه ۲ مشخصات فنی پروژه روگذر قراملک که دارای معماری خاص و جدید است به طول ۵۳۰ متر و عرض ۲۴ متر اعلام کرد.

کد خبر 6081894

دیگر خبرها

  • پیشرفت فیزیکی ۴۵ درصدی پروژه تقاطع غیرهمسطح قراملک تبریز
  • کاهش سرفاصله حرکت قطار‌ها در خط ۷ متروی تهران
  • حمل و نقل عمومی از شنبه گران می شود | افزایش ۱۶ درصدی نرخ ورودیه مترو
  • فیلم | اسبی که می خواست سوار متروی سیدنی شود!
  • واگن های متروی چینی در سالجاری وارد می شوند
  • افزایش ۱۶ تا ۴۵ درصدی کرایه های مترو، اتوبوس و تاکسی ها از شنبه
  • پیشرفت ۵۳ درصدی طرح متروی اسلامشهر
  • افزایش ۱۶ تا ۴۵ درصدی کرایه‌های مترو، اتوبوس و تاکسی‌ها از شنبه
  • پیشرفت ۷۰ درصدی پروژه‌های نهضت ملی مسکن در زنجان
  • راهنمای کامل متروی استانبول به همراه نقشه خطوط