Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، مرکز فرماندهی فضایی ارتش آلمان با هدف محافظت از ماهواره‌ها و نظارت بر تهدیدات در فضای بیرونی رسماً افتتاح شد. تمرکز این پایگاه روی سیارک‌ها و ناشناخته‌های فضایی است تا بیگانگان و موجودات فضایی. ارتش آلمان در حالی که روی زمین قدرت نمایی می کند، با راه اندازی رسمی اولین مرکز فرماندهی فضایی این کشور  به مرز‌های فضا نیز ورود کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نقل از dw، آنگرت کرامپ کارنباوئر، وزیر دفاع آلمان رسماً آن را در محل مرکز عملیات هوایی در اودم در نزدیکی مرز هلند افتتاح کرد. اگرچه به نظر می‌رسد کمی شبیه داستان های علمی-تخیلی باشد، اما ورود نیرو‌های مسلح آلمان به فضا خیلی جالب است. مسئولان آلمانی می گویند که عملیات دفاعی شامل شناسایی نظامی و پایش و محافظت از ماهواره‌ها است. ردیابی زباله‌های خطرناک یا اصطلاحاً ناخواسته های فضایی نیز وظیفه اصلی مرکز فرماندهی خواهد بود؛ و نیاز به حضور در فضا فراتر از ملاحظات نظامی است.

کرامپ کارنباوئر (Kramp Karrenbauer) گفت: اصطلاح فرماندهی فضایی انجمن‌های ماجراجویانه را از ژول ورن گرفته و Starship Enterprise این مفهوم را به ذهن متبادر می‌کند. او همچنین گفت: "سعادت و امنیت ما وابستگی زیادی به فضا دارد. ماهواره‌های غیرنظامی و نظامی ما مدت هاست که به منبعی تبدیل شده اند که بدون آن هیچ چیز کار نمی‌کند. مثل همیشه، وقتی یک منبع مهم و حیاتی می‌شود، امنیت آن مسئله ساز می‌شود. "

جنگ در فضا؟

وزارت دفاع آلمان پیش از افتتاح این مرکز در توئیتی اعلام کرد: "ما می‌دانیم که تهدیدات در فضا در حال افزایش هستند، اما ایده جنگ در فضا همان شکلی است که فقط در فیلم‌های علمی تخیلی میبینیم و فکر جنگیدن در منظومه شمسی خیلی بعید است." در عوض، حمله به ماهواره‌ها می‌تواند ارتباطات و فناوری کشور‌های خاص را تضعیف کند. ماهواره‌ها "زیرساخت‌های حیاتی" محسوب می‌شوند که آلمان می‌خواهد از آن‌ها محافظت کند، سخنگوی بوندسوهر (ارتش آلمان یا نیروی دفاعی آلمان) همچنین گفت که آن‌ها مایلند از زیرساخت ارتباطی خود بهتر محافظت کنند.

اکهارد بروس، رئیس آکادمی سیاست‌های امنیتی آلمان، گفت که حملات در فضا دیگر فرضی نیست. بروس در بیانیه‌ای گفت: "برخی از ایالت‌ها در حال حاضر فضا را به عنوان زمینه‌ای برای درگیری نظامی آینده در نظر می‌گیرند. فناوری در این زمینه به سرعت در حال پیشرفت است و توجه به آن مهم است.

به عنوان مثال چین و روسیه موشک‌ها و دیگر توانایی‌های نظامی را ساخته اند که می‌تواند علیه ماهواره‌ها مورد استفاده قرار گیرد. اما مرکز فرماندهی جدید آلمان در درجه اول مکانی برای شناسایی سیارک ها و کسب اطلاعات در مورد آن هاست. آلمان در حال حاضر در موقعیتی نیست که بتواند به فضا حمله کند. خطر مسابقه تسلیحات فضایی و حتی اقدامات دفاعی کشورهای مختلف نیز می‌تواند عواقب گسترده‌ای داشته باشد.

به گفته ماکس ماتشلر، جنگ مدرن به این فناوری‌ها وابسته است؛ و این به طور طبیعی آسیب پذیری خاصی را در پی دارد، زیرا راه‌هایی برای از بین بردن یا حتی نابودی این ماهواره‌ها وجود دارد. در مورد اسلحه سازی او ادامه داد: "وقتی نتیجه می‌گیرید که باید بتوانید در فضا از خود دفاع کنید مسئله ساز می‌شود. زیرا اگر شما بگویید که ما ابتدا باید فضا را تسخیر کنیم، پس این می‌تواند منجر به تولید اسلحه‌های خطرناک شود؛ و این خطر یک مسابقه تسلیحاتی در فضا را ایجاد خواهد کرد.

در نهایت باید منتظر واکنش کشورهای قدرتمند دنیا نسبت به این حرکت آلمانی ها بود و دید که چه اتفاقاتی در حوزه علم نجوم و فضا در آینده خواهد افتاد و آیا این مرکز فرماندهی در فضا باعث کشف چیزهای جدید و جالب خواهد شد یا سبب می‌شود که جنگ قدرت و ثروت افروزی به فضا نیز کشیده شود.

بیشتر بخوانید

جف بزوس به زودی به فضا سفر خواهد کرد

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مرکز فرماندهی فضایی پایگاه فضایی منظومه شمسی فرماندهی فضایی مرکز فرماندهی ماهواره ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۳۰۵۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه‌اندازی مرکز زنجیره سرمای واکسن با اعتبار ۱۳ میلیارد در زاهدان

 فریبرز راشدی؛ رئیس مرکز بهداشت زاهدان گفت: ساخت و تجهیز این مرکز جزو الزامات اصلی بود که از سال ۱۴۰۲ در مکانی با ۸۷مترمربع زیربنا و با زیرساخت‌هایی شامل کلدروم، انبار خشک، اتاق ژنراتور، اتاق بسته بندی، اتاق کار و لابی و اتاق کندانسور ایجاد شده است.

شایان ذکر است شعار هفته جهانی ایمنی سازی امسال، «نجات زندگی با ایمن سازی» تعیین شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • تاکید بر ضرورت تداوم هوشیاری و آمادگی مرکز فرماندهی عملیات ارتش
  • فرمانده کل ارتش: عملیات وعده صادق جلوه زیبایی از وحدت ارتش، سپاه و وزارت دفاع بود
  • تولد اولین نوزاد طرح نفس در کوهدشت
  • راه‌اندازی مرکز زنجیره سرمای واکسن با اعتبار ۱۳ میلیارد در زاهدان
  • مانور فضایی کره جنوبی و آمریکا در برابر کره شمالی
  • زباله‌های فضایی ماهواره ناسا را در آستانه نابودی قرار داد!
  • ۵ اردیبهشت در دنیای علم چه خبر؟
  • ایلان ماسک: شواهدی از بیگانگان ندیده‌ایم
  • ایلان ماسک: اگر فرازمینی‌ها وجود داشتند من می‌فهمیدم
  • ایلان ماسک: با ۶۰۰۰ ماهواره در مدار زمین، هیچ مدرکی برای بیگانگان ندیده‌ام