Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-18@06:57:13 GMT

آخرین وضعیت سهام عدالت وراث

تاریخ انتشار: ۲۴ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۵۳۲۲۱۹

به گزارش پژوهشکده پولی و بانکی، حسین قشمی درباره سهام عدالت فوت شدگان افزود: با توجه به تعداد سه میلیون نفر از فوت شدگان سهام عدالت، امکان اینکه عملیات قهری آنان به صورت دستی انجام و سهام را به وارثان انتقال داد، وجود ندارد.

وی بر ایجاد سامانه‌ای به منظور انجام عملیات فوق اشاره کرد و گفت: برای ایجاد این سامانه، جلسات متعددی با همکاران واحد حقوقی قوه قضائیه و همکاران واحد فناوری اطلاعات شرکت سپرده گذاری مرکزی برگزار شد تا اطلاعات موجود متوفیان چه از جهت میزان سهام عدالت چه از جهت تعداد وراث در این سامانه ثبت و ضبط شود تا درصدی که وارثان از سهام ارث می‌برند مشخص شود که امیدوارم این موضوع در سال جاری عملیاتی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قشمی با اشاره به ادعای برخی افراد مبنی بر اینکه در سامانه سجام ثبت نام کرده، اما موفق به دریافت سود سهام عدالت نشده اند، افزود: با توجه به درج شماره شبا در سامانه سجام، سامانه فوق، شماره شبا را راستی آزمایی کرده و استعلام‌های معتبری از بانک مرکزی دریافت می‌کند.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه تعدادی از سهامداران در سامانه سجام ثبت نام نکرده بودند، قرار بر این شد تا ابتدا از طریق سامانه، شبا آن‌ها را استخراج کنیم و چنانچه شماره شبا در آن موجود نباشد از طریق سایت سهام عدالت و شباهایی که از طریق سازمان خصوصی سازی در اختیار ما قرار داده شده، بتوانیم سود را به حساب این افراد واریز کنیم.

مدیر سیستم تسویه و پرداخت سپرده گذاری مرکزی در ادامه با بیان اینکه برای تعدادی از حساب‌ها سود واریز شده و به دلایل مختلف برگشت خورده است، گفت: علت اصلی این امر، داشتن حساب بلند مدت و یا حساب مسدود، راکد، انفرادی و یا حساب مشترک بوده است که در این صورت امکان واریز سود وجود نخواهد داشت.

قشمی در ادامه با اشاره به تماس برخی افراد با مرکز ارتباطات سپرده گذاری مر کزی مبنی بر اینکه سودی به حساب آن‌ها واریز نشده است، افزود: رهگیری‌های ما حاکی از این است که شماره حسابی توسط آنان کنترل و ملاحظه می‌شود که اصلاً سودی به آن واریز نشده و سود به حساب دیگری واریز شده است.

وی در پاسخ به این سوال که چرا برخی افراد ۶۰ درصد سهام خود را فروخته اند، اما پولی برای آن‌ها واریز نشده است، گفت: وجه معامله در اختیار شرکت سپرده گذاری نیست بلکه در اختیار کارگزاران ناظری است که از طریق آن‌ها فروش انجام می‌شود و افراد می‌توانند با حضور در کارگزاری، پیگیری دریافت وجوه معاملات را داشته باشند.

منبع: الف

کلیدواژه: سپرده گذاری سهام عدالت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۳۲۲۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واریز مستقیم پول از کارخانه مس به حساب شاگردان نویدکیا!

گفته شده از حساب کارخانه مس به حساب بازیکنان مس رفسنجان مستقینا مبلغی واریز شده است.

طرفداری | ادامه‌دار شدن اختلافات میان مسئولان کمیته ورزش شرکت مس با مدیرعامل باشگاه مس رفسنجان اتفاق عجیبی را رقم زده است.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، مس رفسنجان از ابتدای فصل جاری با مشکلات مالی زیادی دست و پنجه نرم می‌کند؛ تیمی که چندین‌بار بازیکنانش اعتصاب کردند، اگرچه با ورود مدیران کمیته ورزش شرکت مس تا حدی هزینه‌های جاری و قرارداد‌های امسال بازیکنان خود را تامین کرد، اما همچنان با مشکلاتی مواجه است.

یکی از مسائلی که در یکی دو ماه اخیر حول مس رفسنجان به چشم آمده، اختلافاتی است که میان حسین پورمحمدی مدیرعامل باشگاه با اعضای کمیته ورزش شرکت مس پیش آمده است. کمیته ورزش شرکت مس ایران در ماه‌های گذشته به مسائل حقوقی در انتصاب اعضای هیئت مدیره باشگاه ایراد‌هایی را وارد آورده و به همین خاطر یک مساله عجیب در باشگاه رفسنجانی پیش آمده است!

اعضای تیم مس رفسنجان اگرچه از قبل از نوروز ۱۴۰۳ تاکنون در دو نوبت دریافتی‌هایی داشتند تا دیگر حرفی از مشکلات مالی نزنند، اما این پول‌ها از طریق باشگاه به حساب آنها واریز نشده است. مسی‌ها اواخر اسفند ماه ۱۵ درصد و چند روز قبل ۱۰ درصد از مبالغ قرارداد‌های خود را دریافت کردند تا میزان دریافتی آنها به ۶۰ درصد برسد، اما نکته قابل توجه اینجا است که این پول‌ها مستقیما از طرف شرکت مس به حساب بازیکنان و اعضای کادرفنی و اجرایی واریز شده است.

به عبارت بهتر شرکت مس هیچ پولی را مدت‌ها است به حساب باشگاه مس رفسنجان واریز نکرده و همین مساله باعث شده تا مدیران باشگاه در تامین هزینه‌های جاری تیم‌داری هم به مشکل بخورند و البته که این مساله هم ناشی از اختلافات پیش آمده میان مدیرعامل و مدیران کمیته ورزش شرکت مس است.

محراب احمدیان رییس کمیته ورزش شرکت مس ایران در گفت گو با خبرنگار خبرگزاری آنا، در پاسخ به این پرسش که چرا برای پرداختی به بازیکنان و کادرفنی به طور مستقیم اقدام شده و پول به حساب باشگاه مس رفسنجان نرفته، عنوان کرد: این اتفاق برای باشگاه مس رفسنجان رخ داده و سایر باشگاه‌های تحت پوشش شرکت مس از این بابت مشکلی ندارند. دلیل این امر هم مسائل حقوقی مربوط به اعضای هیئت مدیره باشگاه رفسنجان است.

او افزود: از لحاظ حقوقی پرداخت پول به شرکتی که اعضای هیئت مدیره آن ثبت نشده، قانونی نیست. تا زمانی که این مسائل حقوقی حل نشود، ما مجبور هستیم پول را به طور مستقیم به حساب بازیکنان و اعضای کادرفنی و اجرایی تیم واریز کنیم.

احمدیان در پاسخ به این سوال که آیا فعالیت هیئت مدیره و مدیرعامل باشگاه غیرقانونی است، گفت: به زودی تشکیل جلسه خواهیم داد و انشاالله این مسائل مرتفع می‌شود.

از دست ندهید ????????????????????????

شب دلچسب عثمان دمبله مقابل تیم سابق اشک‌های ستاره نوجوان بارسلونا بعد از حذف حمله مجازی هواداران بارسلونا به آرائوخو: برو بایرن مونیخ! مایلی کهن: قلعه نویی بابت کلمه مردک شکایت کرده اما این که معنی بدی ندارد

دیگر خبرها

  • مرحله سوم سود سهام عدالت در راه است
  • واریز مستقیم پول از کارخانه مس به حساب شاگردان نویدکیا!
  • سهامداران عدالت بخوانند؛ جزییات تازه درباره واریز مرحله سوم سود
  • سهامداران عدالت بخوانند | جزییات تازه درباره واریز مرحله سوم سود اعلام شد
  • سهامداران عدالت بخوانند/ جزییات تازه درباره واریز مرحله سوم سود اعلام شد
  • سود سهام عدالت در این تاریخ واریز می‌شود
  • چرا سود سهام عدالت سه مرحله‌ای شد؟ برای دریافت سود به سایتی مراجعه نکنید | سهامداران برای آگاهی بیشتر با این شماره تماس بگیرند
  • جزئیات جدید از واریز سود سهام عدالت
  • چشم‌انتظاری سهامداران عدالت برای دریافت مرحله سوم سود/ چرا واریز سود سهام عدالت سه‌مرحله‌ای شد؟
  • خبر خوب درباره مرحله جدید واریز سود سهام عدالت