Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه دیگر رسانه‌های خبرگزاری فارس، قدس آنلاین گفت‌وگویی با مسعود براتی تحلیلگر سیاسی انجام داده است که بخش‌های مهم آن در ادامه می‌آید.

ایران سیاست فشار حداکثری آمریکا را به شکست کشانده

- در مذاکرات برجامی آن چیزی که حاصل شده فاصله قابل توجهی با اهداف جمهوری اسلامی دارد.

- با توجه به اخباری که از نتایج مذاکرات وین منتشر شده و آنچه که وزارت خارجه در بیست و دومین گزارش برجامی خود آورده، دستاوردها با منافع جمهوری اسلامی اختلاف معناداری دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

- این در حالی است که تهران با مقاومت بی‌مانند خود سیاست فشار حداکثری آمریکا را به شکست کشانده و حاضر نخواهد شد به توافقی تن دهد که حتی می‌تواند بسیار ضعیف‌تر از برجام باشد.

مانع اصلی رسیدن به توافق زیاده‌خواهی تشدیدشده واشنگتن است

- مانع اصلی بر سر راه رسیدن به توافق زیاده‌خواهی تشدیدشده واشنگتن است. برای نمونه وزارت خارجه آمریکا چندی پیش یک گزارش به نقل از رابرت مالی نماینده ویژه در امور ایران منتشر کرد و مدعی شد یکی از پیش شرط‌های ایالات متحده برای رسیدن به توافق این است که جمهوری اسلامی بپذیرد مذاکرات وین مقدمه مذاکرات فراهسته‌ای باشد.

- از سوی دیگر در حوزه رفع تحریم، آمریکا حتی حاضر نیست به نقطه آغاز برجام برگردد. درنتیجه این زیاده‌خواهی‌ها و البته عدم کنش مناسب دولت ایران در چند سال اخیر که آن را تشدید کرده، مانع اصلی است و چون این موانع در دولت بعدی هم قابل تصور است، اینکه کسی احساس کند با تغییر دولت مذاکرات به‌سرعت به نتیجه برسد به بیراه رفته است.

- زیاده‌خواهی آمریکا در گذر زمان و با افزایش قدرت ایران خنثی می‌شود و این به کار جدی در داخل نیاز دارد.

باید کاخ سفید مجبور شود به مطالبات برحق ما توجه کند

- خوشبختانه دولت آقای رئیسی مبنای عمل خود و برنامه ریزی‌اش برای اداره کشور را با فرض ماندگاری تحریم‌ها قرار داده است. از این منظر تفاوت مبنایی بزرگی با روحانی وجود دارد؛ دولتی که تمام تمرکز و نقطه اتکایش رسیدن به توافق برجام و حفظ آن بود.

- من امیدوارم با این تغییر رویکرد، جمهوری اسلامی مسیر قوی شدن را طی کند تا کاخ سفید مجبور شود به مطالبات برحق ما توجه کند.

آمریکا با خروج از این توافق به تهران بدهکار است

- آمریکایی‌ها و به‌ویژه دموکرات‌‎ها، همیشه در کنار جوسازی سیاسی و اینکه دنبال دیپلماسی هستند، می‌کوشند یک تصویرسازی و روایت معمولاً دروغ رسانه‌ای هم چاشنی منافع ملی خود کنند و بگویند که ما کشور متعهد و قانونمدار هستیم و این ایران است که مانع‌تراشی می‌کند.

- این در حالی است که آمریکا با خروج از این توافق به تهران بدهکار است و اگر قرار است گام اصلاحی صورت گیرد، باید از سوی این کشور باشد.

قرائت‌های غلط دولتمردان آثار راهبردی دارد

- البته قرائت‌های غلطی که از سوی دولتمردان و به‌طور خاص شخص رئیس‌جمهور ارائه می‌شود، سبب تقویت و تثبیت این موضع آمریکا شده است.

- وقتی روحانی به‌صراحت از نتیجه حاصل‌شده اعلام رضایت می‌کند، طبیعی است که آن‌ها دیگر حاضر نمی‌شوند امتیاز بدهند. این رفتارهای بسیار غلط که آثار راهبردی دارد، متأسفانه اتفاق افتاده است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: آمریکا تهران قدس آنلاین مذاکرات وین رسیدن به توافق جمهوری اسلامی زیاده خواهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۳۳۰۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شوک بزرگ به پرسپولیس

۱۱ بازیکن پرسپولیس در پایان فصل قراردادشان با این باشگاه به اتمام خواهد رسید و بازیکن آزاد خواهند شد. 

این در حالی است که با وجود رسیدن به هفته‌های پایانی لیگ برتر، مدیریت این باشگاه هنوز اقدامی برای تمدید قرارداد با این بازیکنان نداشته و مشخص نیست چه زمانی این مذاکرات آغاز خواهد شد.

البته مذاکرات پراکنده‌ای با یکی دو بازیکن صورت گرفته اما از آنجایی که مبالغ اعلام شده رضایت بازیکنان را برآورده نکرده فعلا توافقی هم به دست نیامده است. 

مهدی ترابی، امید عالیشاه، وحید امیری، گولسیانی، سعیدصادقی، سروش رفیعی، مسعودریگی، وحدت هنانوف، فرشاد فرجی، دانیال اسماعیلی‌فر و علی نعمتی ۱۱ بازیکنی هستند که قراردادشان با پرسپولیس در پایان فصل تمام خواهد شد.

باید دید رضا درویش مدیرعامل پرسپولیس که به تازگی مامور مذاکره و تمدید قرارداد با بازیکنان شده، قادر است رضایت بازیکنان که عمدتا مالی است را برآورده کند یا شاهد خروج چند بازیکن مطرح از پرسپولیس خواهیم بود.

 

منبع:خبرورزشی 

دیگر خبرها

  • حماس: آمریکا مذاکرات را به بن‌بست کشانده است
  • مقام حماس: آمریکا مذاکرات آتش‌بس را به بن‌بست می‌کشاند
  • استوری جدید گروسی با تگ ایران
  • ۲۹ فرودین، روز تنبیه آمریکا
  • شوک بزرگ به پرسپولیس
  • کربی: شرایط فعلی منطقه، نتیجه خروج ترامپ از برجام است
  • سفر نخست وزیر عراق با هدف تعیین جدول زمانی خروج نظامیان آمریکایی
  • آمریکا : شرایط فعلی منطقه، نتیجه خروج دولت ترامپ از برجام است
  • کاخ سفید: شرایط فعلی منطقه، نتیجه عملکرد ترامپ با برجام است
  • کربی: شرایط فعلی منطقه، نتیجه خروج دولت ترامپ از برجام است