Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر امور خارجه سوریه در دیدار با هیئت ایرانی از نقش ایران در مبارزه با ترویسم قدردانی کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، هیئتی از وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران به ریاست "رضا نجفی" معاون وزیر امور خارجه با "فیصل مقداد" وزیر خارجه سوریه دیدار کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دو طرف در این دیدار درباره روابط بین وزارتخانه‌های خارجه دو کشور و همچنین نهادینه کردن گسترش هماهنگی و مشاوره در زمینه‌های مختلف مورد علاقه به ویژه تلاش برای مبارزه با تروریسم از جمله تروریسم اقتصادی که هر دو کشور در معرض آن قرار دارند، بحث و گفت‌وگو کردند.

وزیر خارجه سوریه در این دیدار گفت که رهبری، دولت و مردم سوریه از نقش مهمی که جمهوری اسلامی ایران در حمایت از سوریه در همه زمینه‌های سیاسی، نظامی و اقتصادی در جنگ علیه تروریسم ایفا کرده است، قدردانی می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه روابط راهبردی بین دو کشور عمیق و از سطح بالایی برخوردار است، اظهار داشت: سوریه از بالا بودن سطح روابطش با جمهوری اسلامی ایران در زمینه‌های مختلف سیار خرسند است.  

وزیر خارجه سوریه تاکید کرد که دیدارهای متقابل به تقویت و توسعه روابط بین دو کشور کمک می‌کند و موجب می‌شود تا وزارتخانه‌های خارجه دو کشور برای انجام هماهنگی، مشاوره و تبادل نظر جهت یافتن راههای پیشرفت فعال شوند و ایجاب می‌کند تا در مرحله بعدی دو کشور در مجامع بین المللی مختلف همکاری جدی‌تر داشته باشند.   

مقداد بار دیگر بر حمایت سوریه از ایران در مذاکرات پرونده هسته‌ای ایران در وین تاکید کرد.  

رضا نجفی معاون وزیر امور خارجه ایران با تاکید بر اینکه روابط سوریه و ایران عمیق و مهم است و انتظارات مردم دو کشور را برآورده می‌کند، افزود: ایران به حمایت‌های خود از موضع عادلانه سوریه در سازمان‌های مختلف بین المللی به ویژه در زمینه مبارزه با تروریسم برای بازگرداندن امنیت و ثبات در تمام مناطق این کشور ادامه می‌دهد.  

 دیدار معاون وزیر امور خارجه ایران با بشار الجعفری

  معاون وزیر امور خارجه ایران همچنین در این سفر با "بشار الجعفری" معاون وزیر خارجه سوریه دیدار کرد.  

دو طرف در این دیدار بر لزوم ادامه همکاری بین وزارتخانه‌های امور خارجه دو کشور و هماهنگی درباره همه موارد مورد علاقه دو کشور در مجامع بین المللی و به ویژه با توجه به شرایط فعلی و تلاش‌های مداوم آمریکا و برخی از کشورهای غربی برای مداخله در امور داخلی و تضعیف حاکمیت دو کشور تاکید کردند.  

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سوریه سوریه معاون وزیر امور خارجه خارجه سوریه وزیر خارجه دو کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۳۴۹۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امیرعبداللهیان: به هرگونه خطای محاسباتی اسرائیل با شدت بیشتری پاسخ می‌دهیم

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان در دیدار با یان بورگ، وزیر خارجه مالت اظهارکرد: اقدام نظامی جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به جنایات رژیم صهیونیستی در چهارچوب دفاع مشروع و وفق حقوق بین‌الملل صورت گرفت.

وی افزود:جمهوری اسلامی ایران با شدت بیشتری به هرگونه خطای محاسباتی رژیم صهیونیستی پاسخ خواهد داد.

یان بورگ وزیر امور خارجه مالت نیز در این دیدار گفت: مالت خواستار تنش زدایی در منطقه است و تمام تلاش خود را برای کمک به برقراری صلح و امنیت در منطقه به کار می‌گیرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • عزم راسخ ایران در مبارزه با تروریسم
  • دیدار نماینده پاکستان در سازمان ملل با وزیر خارجه ایران
  • بررسی تحولات افغانستان محور گفتگوهای مقامات سازمان ملل و هند
  • سند همکاری سه جانبه برای مقابله با تروریسم
  • امیرعبداللهیان: به هرگونه خطای محاسباتی اسرائیل با شدت بیشتری پاسخ می‌دهیم
  • آمریکا سیاست دوگانه خود در قبال تروریسم را کنار بگذارد
  • تماس تلفنی وزیر امورخارجه قطر و آمریکا؛ محور گفتگو چه بود؟
  • دیدار سفیر جمهوری اسلامی ایران‌ در ترکیه با وزیر امور خارجه
  • امیرعبداللهیان در گفت وگو با وزیر امور خارجه ژاپن: مبدأ حمله به مکان دیپلماتیک ایران در سوریه را حساب شده هدف قرار دادیم
  • ریاض و اسلام آباد در مسیر توسعه روابط همه جانبه