Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمود سیجانی روز جمعه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا،‌ با اشاره به کلنگ زنی نخستین شهرک خصوصی تخصصی انرژی خورشیدی کشور در کیلومتر ۲۰ جاده قم به تهران که چندروز پیش با حضور مسئولان وزارت صنعت ، معدن و تجارت ، استاندار قم و اعضای ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان، برگزار شد،‌ افزود:‌ استان قم به دلیل موقعیت جغرافیایی خاصی که دارد، از ظرفیت ویژه‌ای برای تولید انرژی خورشیدی برخوردار است و سرمایه‌گذاران بسیاری علاقه‌دارند تا از این ظرفیت برای تولید ثروت استفاده کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان این که استاندار قم و سایر مسئولان استان اهتمام ویژه‌ای به حمایت از سرمایه‌گذاران در این بخش دارند، افزود: تولید انرژی خورشیدی می‌تواند نیاز بسیار از واحدهای صنعتی استان به برق پایدار را تامین کند و به همین دلیل نقش زیادی در توسعه بیش‌ازپیش فعالیت‌های بنگاه‌های اقتصادی در قم دارد.

وی ادامه داد: با احداث این شهرک تخصصی انرژی در قم، زمینه تولید انرژی‌های پاک در سطح کشور بیش از گذشته فراهم خواهد شد و در کنار آن موقعیت‌های متعددی برای فعالیت‌های اقتصادی و اشتغالزایی به وجود خواهد آمد.

سیجانی گفت: توسعه فعالیت‌های اقتصادی تولید محور با نگاه به مسائل محیط زیستی همواره یکی از دغدغه‌های جدی مسئولان و مردم قم بوده‌است که در همین رابطه احداث شهرک تخصصی انرژی در این استان می‌تواند پاسخ مناسبی به این دغدغه مهم باشد.

وی بیان کرد: با ایجاد این شهرک تخصصی، زمینه حضور صنایع وابسته به تولید انرژی در قم به شکل مطلوب فراهم خواهد شد و این استان به یکی از مهمترین قطب‌های تولید انرژی‌های پاک کشور تبدیل می‌شود که می‌تواند الگویی برای سایر استان‌ها باشد.

شهرک صنعتی تخصصی انرژی خورشیدی و صنایع وابسته اولین شهرک تخصصی کشور در این حوزه است که توسط شرکت آینده سازان سیاره سبز احداث می‌شود و محلی برای تولید دستگاه‌ها و قطعات مورد نیاز انرژی‌های خورشیدی و فعالیت کارخانه‌های مکمل الکترونیک شامل کارخانه‌های تولید اینورتر، استراکچر ،شارژر و سایر صنایع وابسته خواهد بود که بر اساس پیش بینی‌های صورت گرفته با بهره برداری از این شهرک برای بالغ بر ۲۲ هزار تن شغل ایجاد خواهد شد.

حجم سرمایه‌گذاری انجام‌شده برای واحدهای صنعتی قم فراتر از ۷۳ هزار میلیارد ریال است که با این حجم از سرمایه‌گذاری صورت گرفته در حدود ۲ هزار و ۴۰۰ واحد صنعتی و تولیدی استان برای بیش از ۶۰ هزار تَن فرصت اشتغال ایجادشده است، قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمودآباد، ثامن‌الائمه (ع) - قنوات - و فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است که هرکدام از آنها موقعیت ممتازی برای توسعه سرمایه‌گذاری، تولید و اشتغال دارد.

برچسب‌ها رونق تولید قم صفحات خورشیدی بهینه سازی مصرف انرژی پروندهٔ خبری ۱۴۰۰؛ سال تولید، پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: رونق تولید قم صفحات خورشیدی رونق تولید قم صفحات خورشیدی بهینه سازی مصرف انرژی انرژی خورشیدی تولید انرژی تخصصی انرژی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۳۶۳۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۵ واحد صنعتی استان قزوین احیا می‌شود

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قزوین از برنامه‌ریزی برای احیای ۴۵ واحد تولیدی و صنعتی مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان در سال ۱۴۰۳ خبر داد.

رضا صفاری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قزوین، اظهار کرد: سال گذشته با شناسایی حدود ۱۶۶ واحد تولیدی و خدماتی بهره‌بردار راکد ۴۳ واحد بهره‌بردار راه‌اندازی شد و به چرخه تولید و فعالیت اقتصادی بازگشت.

وی افزود: در سال مهار تورم، رشد تولید و در راستای تلاش برای راه‌اندازی واحدهای راکد و تعطیل، ۴۳ واحد تولیدی بهره‌بردار راکد با اشتغال ۵۷۰ نفر که در شهرک‌ها و نواحی صنعتی تابعه استان تعطیل شده بودد، شناسایی شد و با مشاوره کارشناسان عارضه‌یابی، همکاری بانک‌های عامل و دستگاه‌های خدمات‌رسان به چرخه تولید بازگشت.

مدیرعامل شهرک‌های صنعتی استان قزوین خاطرنشان کرد: کمبود نقدینگی و سرمایه در گردش، نداشتن بازار فروش، مشکلات خرید مواد اولیه، مشکلات قضائی و همکاری بانک در ارائه تسهیلات از مشکلات اصلی واحدهای احیا شده است، با این حال این واحدها مستعد راه‌اندازی مجدد بودند.

صفاری تصریح کرد: محصولات این واحدهای تولیدی بهره‌بردار از جمله کابین آسانسور، انواع دوخت پوشاک، اسکلت فلزی ساختمانی، ورق کارتن، ظروف یک‌بار مصرف، خوراک آماده دام، روغن موتور، قطعات پلاستیکی پزشکی، میلگرد فولادی، موزائیک و کف پوش، جعبه کارتن، سیلیکات سدیم، انواع دوشاخه و سه‌شاخه برق، خوراک آماده آبزیان، ریخته‌گری چدن، رنگرزی نخ پنبه‌ای و الیاف مصنوعی، چسب، چسب پایه پلی اورتان، نخ پلی استر، پودر سنگ و شیرآلات بهداشتی است.

وی از برنامه‌ریزی برای احیای ۴۵ واحد تولیدی و صنعتی مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان در سال ۱۴۰۳ خبر داد و گفت: در سال جاری نیز ۴۵ واحد نیمه‌راکد با ظرفیت تولید کمتر از ۵۰ درصد ارتقا پیدا می‌کند.

کد خبر 744010

دیگر خبرها

  • ساخت آب‌شیرین‌کن خورشیدی مجهز به پمپ حرارتی در کشور
  • با سخت گیری های بانک مرکزی، جهش تولید مقدور نخواهد بود
  • ساخت سامانه آب‌شیرین‌کن خورشیدی دستاوردی دیگر در کشور
  • ساخت آب‌شیرین‌کُن خورشیدی مجهز به پمپ حرارتی در کشور
  • برق نیمی‌ از خانه‌ها خورشیدی می‌شود
  • امکان تامین نیمی از مصرف برق خانگی با انرژی خورشیدی
  • ۴۳ واحد صنعتی استان قزوین احیا می‌شود
  • ۴۵ واحد صنعتی استان قزوین احیا می‌شود
  • رفع مشکلات کاشمر با احداث ابر پروژه خورشیدی/ نیروگاه برق به کمک صنعت می‌آید
  • ابر پروژه‌ای که بسیاری از مشکلات کاشمر را برطرف می‌کند