Web Analytics Made Easy - Statcounter

کوهسار رسولی‌تبار روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با توجه به افزایش قابل ملاحظه گرمای هوا و کاهش تولید انرژی، مشترکان استان به ویژه بخش خانگی از وسایل پرمصرف برقی مانند ماشین لباسشویی، ظرفشویی، اتو و جاروبرقی در ساعت ۱۳ تا ۱۷ خودداری و استفاده از آن را به ساعات ابتدایی صبح و یا ساعات آخر شب موکول کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از مشترکان خواست دمای کولر گازی را بین ۲۴ تا ۲۶ درجه تنظیم کنند و اضافه کرد: مشترکان در صورت استفاده از کولر آبی آن را در ساعات اوج مصرف روزانه روی دور کُند قرار دهند که در کاهش مصرف برق بسیار تاثیرگذار است.

مدیر روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق کردستان به افزایش ۲۳ درصدی مصرف برق در استان نسبت به مدت مشابه پارسال اشاره کرد و گفت: عدم توازن تولید و مصرف انرژی، خشکسالی، کاهش آب سدها، توان نیروگاه‌های برق آبی و استخراج غیرمجاز رمز ارزها از دلایل خاموشی‌های اخیر است.

رسولی‌تبار با بیان اینکه هر مشترک با خاموش کردن یک لامپ ۱۰۰ واتی اضافی می‌تواند مانع از اعمال خاموشی شود، افزود: اگر در مواردی خاموشی های برق با جداول و  برنامه های خاموشی اعلام شده مطابقت نداشته ناشی از رفتار مصرف کنندگان پر مصرف است.

حال حاضر ۶۸۵ هزار مشترک در بخش‌های مختلف اداری، خانگی، تجاری، صنعتی و کشاورزی از خدمات شرکت برق کردستان بهره‌مند هستند.

برچسب‌ها کردستان انرژی برق سنندج وزارت نیرو

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کردستان انرژی برق سنندج کردستان انرژی برق سنندج وزارت نیرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۳۶۵۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازنگری در مقررات ملی ساختمان با رویکرد مدیریت مصرف انرژی

مدیرکل دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان از تغییر رویکرد در بازنگری مباحث مقررات ملی ساختمان با تمرکز بر مدیریت مصرف انرژی در ساختمان‌ها خبر داد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، حامد مانی‌فر یادآور شد: بازنگری مباحث 12 مقررات ملی و کنترل ساختمان تحت‌عنوان ایمنی در حین اجرا، مبحث 24 تحت‌عنوان ارزیابی و بهسازی ساختمان‌های موجود به اتمام رسیده و آماده ابلاغ است.

وی ادامه داد: مبحث 25 نیز تحت‌عنوان انطباق شهری ساختمان‌ها تدوین شده و آماده بررسی و تصویب در شورای تدوین است و مبحث 15 نیز تحت‌عنوان آسانسور و پلکان برقی بازنگری نیز در نوبت بررسی در شورای تدوین است.

وی با اشاره به  آغاز بازنگری مباحث 13 (طرح و اجرای تأسیسات برقی ساختمان‌ها)، 14 (تأسیسات مکانیکی) و 16 (تأسیسات بهداشتی ساختمان) افزود: در بازنگری توجه به محیط‌زیست و مدیریت انرژی در ساختمان به حدی است که در ویرایش‌های جدید سایر مباحث مقررات ملی و کنترل ساختمان به‌ویژه مباحثی که در حوزه تأسیسات ساختمانی هستند ضرورت مدیریت مصرف انرژی مورد تأکید قرار خواهد گرفت است.

مدیرکل دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان توضیح داد: در ویرایش جدید مبحث 13 (طرح و اجرای تأسیسات برقی ساختمان) موضوع استفاده از انرژی خورشید و ضرورت استفاده از آن در ساختمان و در مبحث مرتبط با تأسیسات مکانیکی و بهداشتی موضوع بازچرخانی آب، ضرورت استفاده از برخی تجهیزات و روش‌های مناسب برای صرفه‌جویی یا کاهش مصرف، همچون ضرورت استفاده از پمپ‌ها و الکترو موتورهای دور متغیر به‌جای دور ثابت مورد تأکید است. همچنین، ضرورت استفاده از انرژی متر در ساختمان‌ها، ضرورت استفاده از سنسورهای حرارتی که تأسیسات ساختمان را به‌طور هوشمند مدیریت می‌کند نیز در تدوین و بازنگری مباحث مقررات ملی و کنترل ساختمان مورد توجه ویژه قرار گرفته است.

مانی‌فر رویکرد جدید تدوین و بازنگری مقررات ملی و کنترل ساختمان را در مجموع شامل اقداماتی دانست که ساختمان را به‌ویژه در بخش تأسیسات به‌سمت ساختمان هوشمند هدایت می‌کنند و تلاش دارند تا مدیریت انرژی در ساختمان‌ها محقق شود.

وی تصریح‌کرد: در این رویکرد صرفاً به‌دنبال صرفه‌جویی نیستیم بلکه به‌دنبال مدیریت انرژی هستیم. در فرآیند مدیریت انرژی، ساختمان فقط مصرف‌کننده نیست بلکه ساختمان هم تولیدکننده و هم مصرف‌کننده است. تلاش می‌کنیم به‌نحوی اقدامات را انجام بدهیم که ساختمان به‌عنوان واحد تولیدی حوزه انرژی در نظر گرفته شود.

وی از ارتقای جایگاه مبحث 19 مقررات ملی و کنترل ساختمان خبر داد و گفت: در بازنگری جدید این مبحث راهبردهای کلانی مطرح می‌شود و سایر مباحث تلاش می‌کنند تا آن راهبردها را عملیاتی و اجرایی کنند.  

به گفته وی، بازنگری مبحث 17 مقررات ملی ساختمان تحت‌عنوان *طراحی و اجرای سامانه گاز طبیعی در ساختمان‌ها*، در ماه‌های گذشته از طریق برگزاری جلسات و بازدید از کارخانجات تولیدی که بخاری‌های گازسوز با راندمان بالا تولید می‌کنند انجام شده‌است.

مانی فر گفت: ساختار مبحث 17 را تغییر دادیم و یک ساختار ساده‌تر و قابل استفاده تری را نسبت به گذشته تدوین کرده‌ایم. در آن مبحث ضوابطی را در ارتباط با تجهیزات گازسوز کم مصرف پیش‌بینی کردیم به‌طوری که هم صنابع حمایت شوند و هم کاهش مصرف انرژی داشته‌باشیم. این مبحث نیز آماده ابلاغ است.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • کاهش مصرف سوخت و آلایندگی با استفاده از خودروهای برقی
  • جای خالی مبحث ۱۹ در ساختمان‌سازی
  • کاهش مصرف انرژی‌ در مبدل‌های الکتریکی با استفاده از هوش مصنوعی
  • جهش چشمگیر قیمت گاز در انتظار شهروندان آلمانی
  • آیا امسال هم مشترکان برق پاداش خوش‌مصرفی می‌گیرند؟
  • راه‌های افزایش طول عمر باتری موبایل
  • استفاده از وسایل گرمایشی در چادر مسافرتی خطر گازگرفتگی را افزایش می‌دهد
  • مصرف فعلی خودروی‌های برقی کمتر از ۱۰ مگاوات است
  • بازنگری در مقررات ملی ساختمان با رویکرد مدیریت مصرف انرژی
  • مردم اطراف رودخانه‌ها اتراق نکنند