Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الجزیره، ژان ایو لودریان، وزیر خارجه فرانسه در سخنانی ادعایی از برگزاری نشستی به منظور حمایت از مردم لبنان سخن گفت.

لودریان مدعی شد: بزودی کنفرانسی بین المللی برای حمایت از ملت لبنان در ۴ اوت برگزار می‌شود.

او در ادامه مدعی شد: نیاز مبرمی برای خروج از حالت بن بست ایجاد شده و غیر مقبول در لبنان وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ما از لبنان می‌خواهیم تا مشورت‌های پارلمانی را فورا به منظور انتخاب یک نخست وزیر جدید به کار گیرند.

روز گذشته نیز ژان ایو لودریان وزیر خارجه فرانسه در واکنش به انصراف سعد حریری از تشکیل کابینه جدید لبنان، سیاستمداران این کشور را مقصر بحران موجود معرفی کرده بود.

لودریان گفته بود: لبنان شاهد خود تخریبی است و طبقه حاکم سیاسی مسئول آن هستند.

وزیر خارجه فرانسه همچنین تصریح کرده بود که رهبران لبنان از حل بحرانی که خودشان به وجود آورده اند عاجزند.

عصر دیروز سعد حریری پس از دیدار با میشل عون، رئیس جمهور لبنان در کاخ بعبدا برای بررسی لیست وزرای پیشنهادی، اعلام کرد که با عون به توافق نرسیده و از این رو از تشکیل دولت جدید انصراف می‌دهد.

دفتر ریاست جمهوری لبنان در واکنش به این اقدام حریری اعلام کرد که او به توافقی که در گذشته صورت گرفته بود، پایبند نبوده و حاضر به انجام تغییر در لیست کابینه پیشنهادی نشده است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بحران لبنان سعد حریری میشل عون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۳۸۱۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چند کشور اروپایی سفرای ایران را احضار کردند

وزارت‌های خارجه فرانسه، بلژیک و جمهوری چک سفرای ایران را در کشورهای متبوع خود احضار کرده و مخالفت خود را با حمله تلافی‌جویانه ایران علیه مواضع رژیم صهیونیستی، اعلام کردند.

به گزارش مشرق، در واکنش به حمله تلافی‌جویانه ایران به مواضع رژیم صهیونیستی، جمهوری چک، فرانسه و بلژیک سفرای ایران را احضار کردند.

وزیر خارجه جمهوری چک در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) اعلام کرد: «امروز تصمیم گرفتم سفیر ایران را احضار کنم.» او همچنین مدعی شد که ایران «با حمله به اسرائیل، تمام خطوط قرمز را زیر پا گذاشته است.»

این در حالی است که حمله اخیر ایران به مواضع رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی در پاسخ به جنایت اسرائیل در حمله به کنسولگری ایران در دمشق صورت گرفت؛ حمله‌ای که هفت مستشار نظامی ایران را به شهادت رساند.

جمهوری چک به عنوان یکی از اعضای اتحادیه اروپا و ناتو، یکی از متحدان دیرینه رژیم صهیونیستی و اقداماتش در منطقه است و وزیر خارجه این کشور نیز در پیام اخیر خود ایران را به «در خطر انداختن وضعیت امنیتی منطقه» متهم کرد!

وزارت خارجه فرانسه نیز در بیانیه‌ای با بیان اینکه پاریس سعی دارد در همکاری با شرکای خود تنش‌ها را کاهش دهد، اعلام کرد با احضار سفیر تهران، حمله ایران به اسرائیل را با شدیدترین لحن محکوم کرده است.

علاوه بر این، وزیر خارجه بلژیک هم ضمن احضار سفیر ایران در این کشور، در بیانیه‌ای ادعا کرد: «این حمله ثبات و جان مردم منطقه را به خطر انداخته و صلح را دست‌نیافتنی‌تر می‌کند. از همه طرفین می‌خواهم که بیشترین میزان خویشتن‌داری را از خود نشان دهند.»

دیگر خبرها

  • بلینکن به زودی به پکن می‌رود
  • وزیر خارجه ایران وارد نیویورک شد
  • ارز کالاهای اساسی در سال جدید به زودی پرداخت می‌شود
  • واکنش باکو به تهدید و فشارهای فرانسه
  • آمار جدید از ورود خودروهای وارداتی به کشور | وزیر صنعت: مردم برای خرید خودرو خارجی عجله نکنند؛ سرعت تحویل به زودی افزایش می‌یابد
  • وزیر صمت: حل مشکل تامین لاستیک به زودی
  • وزیر خارجه چین: حمله به سفارت ایران در دمشق ناقض قواعد بین‌المللی است
  • چند کشور اروپایی سفرای ایران را احضار کردند
  • لغو افتتاحیه المپیک پاریس؟!
  • راه‌اندازی کمیته تغییر اقلیم به‌زودی