Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@17:32:51 GMT

باران و تندباد به پنج روستای بیجار خسارت زد

تاریخ انتشار: ۲۵ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۵۳۹۲۴۱

باران و تندباد به پنج روستای بیجار خسارت زد

به گزارش خبرنگار ایرنا، از عصر پنجشنبه و با آغاز بارش پراکنده و پر حجم باران در استان کردستان، شهرستان بیجار با بیشترین بارندگی، رتبه اول را به خود اختصاص داد که در شهرستان نیز، منطقه حسن آباد با ثبت حدود ۶ میلیمتر بارندگی به پنج روستای این شهر، زیوه و قجور، جیران، ینگی ارخ و آغچه گنبد خسارت وارد شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تیم های ستاد بحران متشکل از جهادکشاورزی، توزیع برق و فرمانداری شهرستان جهت بررسی دقیق خسارت ها حضور دارند و تا روز شنبه ۲۶ تیرماه اعلام دقیق خسارت ها زمان بر خواهد بود، از شب گذشته با وقوع سیلاب که به علت خشکی راه آب ها رخ داده است و با خارج شدن از مسیر خود، خسارت هایی به باغات، اراضی کشاورزی و بخش دامداری منطقه وارد آمده است.

به علت وزش باد و طوفان شدید هم با تخریب دیوار یک منزل مسکونی روستای آغچه گنبد، مسیر لوله کشی گاز به داخل منزل و کنتور گاز دچار آسیب شده است که با ورود به موقع نیروهای امداد گاز شهرستان این مشکل برطرف شده است و در ضمن بر اثر طوفان و بلند کردن سقف فلزی یک واحد مسکونی در روستای ینگی ارخ، تیرک توزیع برق نصب شده در منطقه شکست و چندین کلید اتوماتیک تابلو برق روستا هم دچار خسارت شده است که برآورده اولیه این موضوع بالغ بر ۱۲۰ میلیون ریال است.

طبق اعلام اداره کل هواشناسی کردستان در شبانه روز گذشته در مجموع بارش بیجار ۳.۵ و یاسوکند ۵.۸ میلیمتر ثبت شده است.

میانگین بارندگی‌های کردستان از آغاز سال زراعی جاری(اول مهر پارسال) تاکنون ۲۹۱ میلی‌متر بوده که نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته (۵۱۹ میلی‌متر) ۴۴ درصد و در مقایسه با دوره بلندمدت (۲۵ تا ۳۰ سال قبل) حدود ۴۴۶ میلی‌متر، ۳۵ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

اداره کل هواشناسی کردستان دارای ۲۲ ایستگاه هواشناسی شامل ۹ ایستگاه سینوپتیک (هر ساعت یک بار تغییرات هواشناسی در آن اندازه گیری و ثبت می‌شود) و ۱۳ ایستگاه اقلیم‌شناسی، ۷۹ ایستگاه باران‌سنجی و سه ایستگاه جاده‌ای است و این ایستگاه‌ها در طول شبانه روز پارامترهای هواشناسی را اندازه‌گیری و ثبت می‌کنند.

شهرستان ۸۹ هزار نفری بیجار در ۱۴۲ کیلومتری شرق شهر سنندج مرکز استان کردستان قرار دارد.

برچسب‌ها کردستان بارندگی سیل حسن آباد بیجار

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کردستان بارندگی سیل کردستان بارندگی سیل حسن آباد بیجار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۳۹۲۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میزان بارش باران در ۲۴ ساعت گذشته خراسان جنوبی اعلام شد

میزان بارندگی سامانه اخیر در خراسان جنوبی در 24 ساعت گذشته از سوی مدیرکل هواشناسی این استان اعلام شد.

جواد نخعی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خراسان‌جنوبی اظهار کرد: در پی بارش‌های شدید نزولات آسمانی و ناپایداری هوا در شهرهای حاجی‌آباد زیرکوه، در میان، نهبندان، خوسف و طبس هشدار سطح نارنجی صادر شد.

وی گفت: همشهریان و کشاورزان با توجه به طغیان رودخانه‌های فصلی و آب‌گرفتگی معابر و بارش تگرگ از تردد غیر ضروری در جاده‌ها و بستر رودخانه‌ها خودداری و نسبت به محافظت از محصولات باغی، گلخانه‌ای و دام و طیور خود اقدام کنند.

مدیرکل هواشناسی خراسان جنوبی ادامه داد: در ۲۴ ساعت گذشته در حاجی‌آباد زیرکوه و برخی مناطق حدود ۵۰ میلی‌متر بارندگی داشتیم که باعث شکسته شدن سد ۱۲ امام و تخلیه روستاهای زیرکوه شد.

وی افزود: تا ظهر امروز شهرهای دیهوک، خضری، محمدشهر سرایان، طبس و قائن بیشترین میزان بارندگی را به خود اختصاص دادند.

کد خبر 747830

دیگر خبرها

  • میزان خسارت بارش شدید باران و رانش در رامیان چقدر بود؟
  • روستای «استاد» رکورددار بارندگی در شهرستان گناباد
  • میزان بارش باران در ۲۴ ساعت گذشته خراسان جنوبی اعلام شد
  • حاجی آباد زیرکوه در صدر جدول بارندگی‌های خراسان جنوبی
  • انسداد برخی محورهای روستایی شرق استان گلستان / بارندگی شب گذشته خسارت زد
  • تشدید بارندگی در این استان‌ها
  • هشدار هواشناسی صادر شد؛ تشدید بارندگی در این استان‌ها
  • تداوم بارندگی در استان سمنان+ فیلم
  • خسارت بارش باران درشمال اصفهان/سیلاب در روستای صالح‌آباد جاری شد
  • تداوم بارندگی در سمنان