Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-28@10:53:18 GMT

امام جمعه اردبیل بر رفع موانع تولید تاکید کرد

تاریخ انتشار: ۲۵ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۵۴۰۰۹۴

امام جمعه اردبیل بر رفع موانع تولید تاکید کرد

به گزارش ایرنا،  آیت الله سید حسن عاملی در خطبه‌های نماز جمعه اردبیل افزود: برخی سنگ اندازی‌ها در مسیر سرمایه‌گذاران ممکن است آنها را در نیت و قصد خود دچار تردید کرده و مایوس کند و دستگاههای ذیربط باید در این زمینه حساس بوده و در مسیر سرمایه گذاری مانع تراشی نکنند.

وی با اشاره  به کلنگ زنی کارخانه تولید آهن اسفنجی در اردبیل بیان کرد: این واحد از صنایع بسیار اساسی است و با آن شمش‌های آهن در اینجا به محصولات پایین دستی تبدیل خواهد شد، حجم سرمایه‌گذاری در این پروژه بسیار بالاست و یکصد میلیون یورو یا سه هزار میلیارد تومان در آن مصرف خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه تولید این کارخانه یک میلیون تن آهن اسفنجی در سال خواهد بود، اضافه کرد: این کارخانه قابلیت ویژه برای توسعه دارد و در فازهای بعدی می‌تواند با تولید شمش و ورق‌های آلیاژی به مرکز توزیع ورق‌های خاص آلیاژی در منطقه برای صادرات تبدیل شود، این کارخانه در حال ساخته شدن هزار نفر اشتغال و بعد از آن حداقل دویست نفر اشتغال مستقیم نیز دارد.

عاملی  گفت: همچنین در روزهای اخیر مجتمع تولیدی پنل خورشیدی و تجهیزات نیروگاهی استان اردبیل با ظرفیت ۲۵۰ مگاوات در فاز اول و ظرفیت نهایی ۵۰۰ مگاوات و با سرمایه گذاری ۴۰ میلیون یورویی  و با اشتغال ۲۰۰ نفر شروع شده و با ساخت این کارخانه و بومی‌سازی تکنولوژی اروپایی ظرفیت نیروگاه‌های خورشیدی کشور سالانه ۵۰۰ مگاوات افزایش می‌یابد.

وی تاکید کرد که همه این‌ها آینده روشنی را به ملت ما نوید می‌دهد

خطیب جمعه اردبیل همچنین  در بخش دیگری از خطبه‌ها با اشاره به مشکلات عشایر و دامداران اظهار کرد: عشایر، قطب تولید کشور هستند و نباید هیچ وقت معطل بمانند، آنها در این روزها زیر بار مشکلات کمرشکن مانده‌اند، در ییلاقات علوفه نیست و در قشلاقات قیمت علوفه بسیار بالاست و آنها نمی‌توانند دامداری را ترک کنند چون شغل اصلی و منبع اصلی درآمد آنهاست.

آیت الله عاملی گفت: دولت مردان آنها را در این ایام عسرت دریابند و الا کشور در تأمین بخشی از کالاهای اساسی با مشکل مواجه خواهد شد.

وی همچنین بیان کرد: به دولت مردان توصیه می‌کنیم در قیمت گندم، تجدید نظر کنند، این روزها به خاطر گران‌تر بودن قیمت جو نسبت به گندم، مجموعه‌هایی که جو مصرف می‌کنند، به خرید گندم روی آورده‌اند، این مسئله با قحط سالی، مزید بر علت شده و دولت مجبور است ارز بیشتر برای واردات گندم صرف کند، از حالا معادل همان ارز را برای کشاورزان صرف کنید تا بخشی از نیاز به گندم برطرف گردد.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل همچنین به نشست اخیر منافقان با سخنرانی برخی از سیاسیون و مقام‌های آمریکایی و اروپایی اشاره کرد و افزود: روسیاهان تاریخ ایران یعنی منافقین، تبدیل به ماشین پول‌شویی آمریکا و اروپا شده‌اند، آنها به این روسیاهان بودجه اختصاص می‌دهند اما شرط می‌کنند که اعیان آنها را برای سخنرانی در اجلاسیه‌های منافقین دعوت کنند و بخش عمده همان بودجه را به خود آنها برگردانند.

به گفته وی، این هفته یک نشست مشمئز کننده مجازی توسط منافقین برگزار شد و با کمال تأسف، جماعتی از سیاسیون و دولت مردان آمریکا و اروپا در آن شرکت کرده و عملا ثابت شد که با تروریسم و تروریست‌ها هیچ مشکلی ندارند، خون ۱۷ هزار ایرانی که به دست منافقین شهید شدند برای آنها هیچ ارزشی ندارد و آنها حاضرند به خاطر پول، حیثیت خود را زیرپا بگذارند.

امام جمعه اردبیل  همچنین ضمن اشاره به فیوضات ماه ذی الحجه مخصوصا روز عرفه و عید قربان در سالروز شهادت حجاج ایرانی در مکه مکرمه در سال ۱۳۶۶ یاد ۴۰۲  شهید این حادثه را گرامی داشت.
 

.


روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل

برچسب‌ها استان اردبیل ستاد اقامه نماز کشور شورای سیاست گذاری ائمه جمعه سید حسن عاملی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: استان اردبیل ستاد اقامه نماز کشور شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان اردبیل ستاد اقامه نماز کشور شورای سیاست گذاری ائمه جمعه سید حسن عاملی جمعه اردبیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۴۰۰۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسمومیت تنفسی ۲۸ نفر از کارکنان یک کارخانه در استان اردبیل

رئیس اورژانس ۱۱۵ استان اردبیل از مسمومیت ۲۸ نفر از کارکنان یک کارخانه بر اثر استنشاق گازهای شیمیایی در استان اردبیل خبرداد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اردبیل، سعید مهری از امداد رسانی به ۲۸ نفر از کارکنان یکی از کارخانه‌های شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل توسط اورژانس ۱۱۵ اردبیل خبر داد و اظهار کرد: روز گذشته دوشنبه ششم فروردین ۱۴۰۳ طی تماس تلفنی با مرکز اورژانس ۱۱۵ اردبیل، مبنی بر مسمومیت کارکنان یک کارخانه با گاز شیمیایی، سریعاً نزدیک‌ترین آمبولانس مستقر در شهرک صنعتی به محل حادثه اعزام شد و در ادامه طی ارتباط تلفنی مرکز دیسپچ اردبیل با تماس گیرندگان به علت افزایش مصدومان، دو دستگاه آمبولانس ۱۱۵ از شهر نمین و اتوبوس آمبولانس اردبیل هم به محل اعزام شدند.

وی افزود: بعد از رسیدن پرسنل اورژانس ۱۱۵ به محل حادثه، بلافاصله اقدامات درمانی در محل شروع و ۱۷ نفر توسط اتوبوس آمبولانس به بیمارستان سبلان اعزام و ۱۱ نفر دیگر از مسمومان توسط سه دستگاه آمبولانس جهت دریافت درمان‌های تکمیلی به بیمارستان امام خمینی (ره) اردبیل تحویل داده شدند.

رئیس اورژانس ۱۱۵ استان اردبیل ادامه داد: ۲۸ مصدوم این حادثه شامل سه مرد و ۲۵ خانم بودند که به غیر از یک نفر که در بیمارستان سبلان بستری است، بقیه افراد بعد از اقدام درمانی تکمیلی با وضعیت جسمانی مساعد از بیمارستان ترخیص شده‌اند.

کد خبر 739231

دیگر خبرها

  • جزئیات برگزاری مراسم شب‌های قدر در اردبیل اعلام شد
  • برنامه های معنوی « شب قدر» اردبیل از شبکه های اجتماعی پخش می شود
  • اطلاعیه دفتر امام جمعه اردبیل در خصوص برنامه شب‌های قدر
  • فعالیت ۴۵ کارگاه تولیدی در شهرستان نیر
  • لازمه تحقق شعار سال مشارکت مردم است
  • دیدار نوروزی مسئولان اجرای استان با امام جمعه اردبیل
  • مردم و دولت برای رفع مشکلات اقتصادی کمر همت ببندند
  • مسمومیت تنفسی ۲۸ نفر از کارکنان یک کارخانه در استان اردبیل
  • تاکید امام جمعه تبریز بر لزوم بهره‌مندی از مشارکت مردم در امور
  • شعار «جهش تولید با مشارکت مردم» بر نقش مهم مردم تاکید دارد