Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر کانون سراسری انبوه‌سازان با اشاره به افزایش قیمت هر پاکت سیمان تا ۷۰ هزار تومان و میلگرد تا کیلویی ۲۰ هزار تومان، نسبت به احتمال افزایش قیمت مسکن نوساز هشدار داد.

 

به گزارش پول نیوز،فرشید پورحاجت درباره افزایش قیمت مصالح ساختمانی خصوصاً سیمان و میلگرد در روزهای اخیر، با بیان اینکه قیمت سیمان برای انبوه‌ساز کمرشکن شده است، گفت: یک سال است که انبوه‌سازان نسبت به وجود دلالان در بازار سیمان و فولاد هشدار می‌دهند ولی هیچ‌کس توجه نمی‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: مقایسه میزان تولید و مصرف دو محصول سیمان و میلگرد نشان می‌دهد برخلاف آنکه مازاد تولید داریم اما قیمت‌ها افزایش یافته است.

 

سیمان پاکتی ۷۰ هزار تومان میلگرد کیلویی ۲۰ هزار تومان

دبیر کانون سراسری انبوه‌سازان با اشاره به قطع برق صنایع سیمان و تعطیل شدن برخی کارخانجات سیمان یادآور شد: یک هفته است که سیمان در بازار نایاب شده و اگر کسی بتواند سیمان از عامل فروش تهیه کند، ۶۵ تا ۷۰ هزار تومان برای هر پاکت می‌پردازد.

 

پورحاجت درباره قیمت میلگرد گفت: نرخ اعلامی این محصول کیلویی ۱۷ هزار و ۷۰۰ تومان برای نوع پرمصرف و این رقم برای درب کارخانه است بنابراین اگر انبوه‌ساز بخواهد تهیه کند، قطعاً با این قیمت پیدا نخواهد کرد و واسطه‌ها تا کیلویی ۲۰ تا ۲۲ هزار تومان به سازنده واگذار می‌کنند.

 

وی خاطرنشان کرد: این رقم برای شهرهایی مانند اصفهان و اهواز است که کرایه حمل محصولات فولادی به آنها تعلق نمی‌گیرد اما اگر همین محصول به سایر شهرها حمل شود، کرایه حمل روی قیمت نهایی محصول اضافه خواهد شد.

 

دبیر کانون سراسری انبوه‌سازان درباره علت کمیاب شدن سیمان افزود: به نظر من، بخشی از آن مدیریت شده بوده و از سوی کارخانه‌ها عدم توزیع در بازار انجام می‌شود بنابراین نهادهای نظارتی باید به این موضوع ورود و نظارت بیشتری بر کارخانه‌های سیمان اعمال کنند.

 

پورحاجت، دو عامل دیگر کمبود سیمان در بازار را کاهش ۶۰ درصدی ظرفیت تولید شرکت‌های تولیدکننده و عرضه برق کارخانه‌های سیمان تا ۱۰ درصد دیماند آنها عنوان و اظهار کرد: تبعات افزایش قیمت مصالح ساختمانی خصوصاً سیمان و میلگرد در افزایش قیمت تمام شده ساخت‌وساز بروز خواهد کرد، حتی بسیاری از کارگاه‌های ساخت‌وساز تعطیل خواهند شد و دود این گرانی مسکن به چشم مردم می‌رود.

 

افزایش قیمت بتن آماده با کرایه حمل بونکر به ۱.۳ میلیون تومان در هر متر مکعب!

وی با اشاره به عرضه بخشی از محصولات سیمان و فولاد در بورس کالا گفت: حتی عرضه این دو محصول در بورس هم نتوانسته مشکل دلالی را برطرف کند و برخی در بورس سیمان و میلگرد می خرند و با قیمت بالاتر به انبوه ساز می‌فروشند؛ در حالی که سال گذشته در همین موقع، بتن آماده با هزینه حمل آن توسط بونکر (کامیون‌های حمل سیمان) بین ۳۵۰ تا ۴۰۰ هزار تومان در هر متر مکعب فروخته می‌شد.

 

این فعال صنفی صنعت ساختمان به افزایش عجیب قیمت بتن آماده در ۲۳ تیر ماه اشاره کرد و ادامه داد: هر متر مکعب بتن آماده به ۱ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان افزایش یافته است.

 

شهرداری‌ها هزینه عوارض صدور پروانه ساخت را ۵۰ درصد افزایش دادند

دبیر کانون سراسری انبوه‌سازان، عامل سوم افزایش قیمت مسکن را افزایش عوارض صدور پروانه ساختمانی دانست و گفت: از یکسو قیمت نهاده‌های ساختمانی افزایش چشمگیری داشته و از سوی دیگر، شهرداری‌ها به تکالیف قانونی خود مبنی بر تخفیف در صدور پروانه ساختمانی عمل نکرده‌اند و به طور متوسط تا ۵۰ درصد عوارض صدور پروانه افزایش یافته است.

 

منبع : انتخاب

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: سیمان دلالان فولاد افزایش انبوه سازان دبیر کانون سراسری انبوه سازان سیمان و میلگرد افزایش قیمت صدور پروانه هزار تومان بتن آماده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۴۰۴۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید انبوه باتری‌های لیتیم سولفور حاوی گرافن

شرکت لیتن از تولید انبوه باتری‌های لیتیم سولفور خود خبر داد که جایگزین خط تولید یون لیتیم پیشین این شرکت شده است.

به گزارش ایسنا، لیتن (Lyten) اعلام کرد که در تولید باتری‌ جدید خود از ۹۰ درصد ظرفیت فراتر رفته است. این شرکت تایید کرد که در تولید باتری‌های لیتیم سولفور، این خط تولید از کاتد سولفوری و آند فلز لیتیم استفاده می‌کند. در این خط تولید با استفاده از تجهیزات و فرآیندهای موجود که برای تولید باتری یون لیتیم استفاده می‌شد، برای تولید باتری لیتیم سولفور استفاده می‌شود. تبدیل خط تولید یون لیتیم به باتری لیتیم سولفور تنها ۶ هفته زمان نیاز داشت و با دو درصد کل سرمایه، انجام شد. این امر توانایی شرکت لیتن را در تبدیل ابرکارخانه یون لیتیم به لیتیم سولفور با حداقل زمان و هزینه نشان می‌دهد.

دن کوک، مدیرعامل شرکت لیتن می‌گوید: لیتن ثابت کرد که باتری لیتیم سولفور را می‌توان در قالب ساختار استوانه‌ای و کیسه‌ای استاندارد تولید کرد و همچنین می‌توان این خط تولید را خودکار کرد و این کار با همان تجهیزات و فرآیندهای باتری‌های یون لیتیم انجام می‌شود.

برخلاف باتری‌های لیتیوم یون معمولی، باتری‌های لیتیوم-سولفور با استفاده از گرافن که توسط لیتن تولید می‌شوند، از نیکل، کبالت یا منگنز استفاده نمی‌کنند که باعث کاهش اثرات زیست محیطی می‌شود. این باتری‌های جدید هزینه کمتر و اثرات زیست‌محیطی بسیار اندکی دارند. در این باتری‌ها، گرافن جایگزین ترکیباتی می‌شود که اثرات مخرب زیست‌محیطی دارند. لیتن ماده گرافنی سه‌بعدی را توسعه داده است که به طور قابل توجهی باتری‌های تجاری قابل شارژ را بهبود می‌بخشد. علاوه بر این، باتری‌های توسعه یافته با این فناوری، دما و ایمنی عملکرد استثنایی، چرخه عمر بیش از ۱۴۰۰ چرخه و کمترین میزان انتشار کربن را در بین باتری‌های موجود در بازار ارائه می‌کنند.

به نقل از ستاد نانو، لیتن یک شرکت مواد پیشرفته است که فناوری انقلابی باتری لیتیوم سولفور را برای استفاده در کاربردهای مختلف در خودرو، هوافضا، دفاع و بسیاری از بازارهای دیگر توسعه می‌دهد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • چگونه می توانیم به داروهای کمیاب دسترسی پیدا کنیم
  • تشکیل کارگروه مشترک دولت و انبوه‌سازان برای رفع مشکل مسکن
  • جایگاه نخست لرستان در افزایش کانون‌ فرهنگی هنری مساجد در کشور
  • تاثیر قیمت جدید دلار بر بازار مصالح ساختمانی 1403
  • ابرکوه و سیادن ابهر مهمترین میلگردهای بورسی
  • عکس| ثبت تصویر یک زاغ سفید کمیاب
  • ضیافت افطاری ایتام قم به میزبانی هیات خادم الرضا (ع) برگزار شد
  • تولید انبوه باتری‌های لیتیم سولفور حاوی گرافن
  • ضیافت افطاری ایتام قم به میزبانی هیات خادم الرضا(ع) برگزار شد
  • (عکس) ثبت تصویر یک زاغ سفید کمیاب