Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش «نماینده» سید نظام الدین موسوی ضمن رد برخی شایعات درباره لایحه رتبه بندی معلمان با بیان این که روند قانونی این لایحه در مجلس درحال طی شدن است گفت: کلیات این لایحه مهم در ۱۸ خرداد با رای قاطع نمایندگان به صورت دوشوری به تصویب رسیده و هم اکنون در حال بررسی در کمیسیون آموزش مجلس است.

وی با اشاره به بررسی پیشنهادهای زیادی که درباره این لایحه مهم توسط نمایندگان مطرح شده است اظهارکرد: هرزمان روند قانونی بررسی این لایحه طی شود در صحن علنی مجلس مطرح و ان شاء الله مورد تصویب قرار می گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس ضمن ابراز تاسف و رد شایعاتی که در فضای مجازی درباره بررسی این لایحه مطرح می شود گفت: تاکید آقای قالیباف این است که ساماندهی و ثبات اقتصادی، استقلال کشور و رفع مشکل آسیب‌های اجتماعی در گرو رشد آموزش و پرورش و توسعه آموزشی است و در همین راستا حفظ منزلت، جایگاه و شأن معلم در همه ابعاد مهم است و دولت باید اولویت اصلی خود را بحث آموزش و پرورش قرار دهد.

موسوی افزود: مجلس نسبت به مشکلات نیروی انسانی آموزش و پرورش و نیز مسائل معیشتی معلمان اشراف کامل دارد و آسیب های مختلف این حوزه توسط کمیته های تخصصی احصاء شده است و از همین رو مجلس در لایحه دولت به نفع معلمان تغییرات جدی ایجاد کرده است تا ان شاء الله مسائل معلمان به صورت اصولی حل شود.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس تصریح کرد: البته سوال و ابهام مهمی که دولت فعلی باید به آن پاسخ دهد این است که چرا در ۸ سال گذشته برای رتبه بندی معلمان فکری نکرده و اکنون در ماه ها و هفته های پایانی این دولت حجم اظهارنظرها و وعده و وعیدهای مقامات دولت به معلمان افزایش یافته است.

وی تصریح کرد: دولت های آقای روحانی ۸ سال فرصت داشتند برای کمک به معیشت معلمان و نیز رتبه بندی این قشر مهم لایحه ارائه و با تبدیل شدن آن به قانون آن را اجرا کنند اما در تمام این سال ها فقط شعار داده اند و اکنون که فقط حدود ۲۰ روز به پایان دولت باقی مانده درباره این موضوع اظهارنظر می کنند که بسیار جای تعجب دارد.

موسوی اضافه کرد: از آن جایی که این لایحه پس از تبدیل شدن به قانون باید توسط دولت آینده اجرا شود، لذا ضروری است که دیدگاه دولت آینده نیز درباره آن گرفته و بررسی شود تا ان شاء الله پس از تبدیل شدن این لایحه به قانون مشکلی در اجرای آن شاهد نباشیم.

وی با تقبیح هرگونه سیاسی کاری و شایعه پردازی درباره این لایحه تاکید کرد: از جمله اقدامات مهم مجلس در قانون بودجه ۱۴۰۰ اختصاص اعتبار برای لایحه رتبه بندی معلمان بود که نشان دهنده توجه و اهتمام جدی مجلس به حل این مشکل است و امیدوارم پس از اتمام فرایند قانونی این لایحه در کمیسیون و صحن مجلس شاهد اجرای یک قانون مهم برای معلمان باشیم.

منبع: نماینده

کلیدواژه: سخنگوی هیئت رئیسه سید نظام موسوی طرح رتبه بندی معلمان رتبه بندی معلمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت namayande.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «نماینده» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۴۰۷۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کنایه نوری قزلجه به رئیسی؛ دعا کنیم این دولت همچنان باشد، تا قیمت ارز بالاتر نرود!

نماینده بستان آباد در کنایه‌ای به رئیسی گفت: دعا کنیم این دولت ادامه داشته باشد تا (قیمت ارز) به عدد‌های بالاتر نرسد و سایه‌شان مستندام باشد!

به گزارش ایلنا، غلامرضا نوری قزلجه، درباره این سوال که چرا در روز‌هایی که شاهد نوسانات نرخ ارز و سکه هستیم وقت خانه ملت صرف بررسی «لایحه تجارت» که به گفته برخی از نمایندگان بررسی آن با آئین‌نامه داخلی خود مجلس مغایرت داشت شد و این مساله پرداخته نشد، گفت: برای ما هم محل سوال است و تعدادی از همکاران هم نسبت به این موضوع تذکر دادند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اولا می‌توان گفت نحوه بررسی این لایحه به نوعی از آئین نامه خارج شده بود، چه آن چیزی که در حال حاضر بررسی شد و چه آن چیزی که آمده بود؛ زیرا این لایحه یک اصل هشتاد و پنجی بوده که شورای نگهبان آن را نپذیرفت و به جای این که به کمیسیون‌های اصلی و فرعی فرستاده و پیشنهادات گرفته و بررسی شود، به صحن آمد و وارد دستور مجلس شد، آن هم نه به صورت ماده به ماده بلکه به صورت فصل به فصل برایش رأی گرفتند.

وی ادامه داد: امیدواریم آن‌هایی که این لایحه را نوشتند چیز خوبی نوشته باشند و اِلا در این مجلس هم برایش اتفاقی نیفتاد. در مورد رأی‌هایی که برای این لایحه گرفته شد از نظر آئین‌نامه‌ای دو مرتبطه اشکال گرفته شده است، نخست این‌که بدون طی مراحل و فرآیند بررسی شد و دیگر اینکه در بررسی در صحن این آئین نامه رعایت نشد و به صورت فصل به فصل برایش رأی گیری کردند که این خودش اشکال دارد؛ مجلس یازدهم است دیگر!

نماینده بستان آباد در پاسخ به این‌که آیا نمایندگان نمی‌خواهند اعضای دولت را برای پاسخگویی به صحن بیاورند؛ درحالی که برخی از رسانه‌های نزدیک به دولت عنوان می‌کنند اگر دولت قبلی بود قیمت دلار تا ۲۰۰ هزار تومان بالا می‌رفت، اما در این دولت تا سقف ۱۰۰ هزار تومان شاید برسد، عنوان کرد: دعا کنیم این دولت ادامه داشته باشد تا به عدد‌های (قیمت ارز) بالاتر نرسد و سایه‌شان مستندام باشد!

وی درباره این‌که در دولت قبل مجلس تا پای سوال از رئیس جمهور رفت، اما در این دولت هیچ اقدامی از سوی نمایندگان در این خصوص رخ نمی‌دهد دلیل آن چیست، گفت: آن‌هایی که باید ورود کنند فعلا دنبال موضوعات خودشان در انتهای مجلس هستند. دولت هم خوش به حالش است و تقریبا در یک حالت فترت است و بی‌خیال می‌راند.

 

دیگر خبرها

  • حیدری، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس: اسرائیل درصدد اجماع سازی بین‌المللی علیه ماست/ ریزپرنده‌ها همیشه بوده‌اند
  • رییس کمیسیون حقوقی مجلس: ایرادات لایحه حجاب را برطرف کردیم، ببینیم شورای نگهبان چه کار می‌کند/ طرح نور نیروی انتظامی جدا از قانون مجلس است
  • ۵۰ هزار میلیارد تومان برای رتبه بندی معلمان هزینه شد
  • تغییرات دولت در بخش اول لایحه بودجه اصلاح شد/گزارش بخش دوم بودجه تا پایان هفته آینده به صحن مجلس ارائه می شود
  • گزارش بخش دوم بودجه تا پایان هفته آینده به صحن مجلس ارائه می‌شود
  • گلایه سخنگوی دولت از بررسی نشدن لایحه تشکیل وزارت بازرگانی در مجلس
  • گلایه سخنگوی دولت از عدم بررسی لایحه تشکیل وزارت بازرگانی در مجلس
  • گلایه بهادری‌جهرمی از عدم بررسی لایحه تشکیل وزارت بازرگانی در مجلس
  • کنایه نوری قزلجه به رئیسی؛ دعا کنیم این دولت همچنان باشد، تا قیمت ارز بالاتر نرود!
  • طرح نور نیروی انتظامی درباره حجاب مربوط به لایحه عفاف و حجاب است؟