Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از هلث دی نیوز، «هریت رامگی»، سرپرست تیم تحقیق از مؤسسه ملی تحقیقات سرطان فرانسه، در این باره گفت: «این روند نشان می‌دهد که اگرچه در بسیاری از کشورهای اروپایی مصرف الکل به ازای هر شخص کاهش یافته است، اما مصرف الکل در کشورهای آسیایی مانند چین و هند و در جنوب صحرای آفریقا در حال افزایش است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

وی افزود: «علاوه بر این شواهدی وجود دارد که پاندمی کووید ۱۹ میزان نوشیدن مشروبات الکلی را در برخی کشورها افزایش داده است.»

محققان ابراز نگرانی کردند که رفتارهای مرتبط با آشامیدنی‌های الکلی که در طی پاندمی اتفاق افتاده است می‌تواند منجر به عادت‌های دائمی شود.

رامگی اذعان داشت: «مطالعه ما سهم حتی مصرف اندک مشروبات الکلی را در میزان سرطان نگران کننده نشان می‌دهد، اما همچنین نشان می‌دهد که تغییر در عادات نوشیدنی‌های الکلی عمومی می‌تواند بر میزان سرطان در آینده تأثیر مثبت بگذارد.»

در مردان ۷۷٪ موارد سرطان مرتبط با الکل و در زنان ۲۳٪ را تشکیل می‌دهند. سرطان‌های مری، کبد و سینه شایع‌ترین، و به دنبال آن سرطان روده بزرگ و مقعد، و سرطان دهان و گلو قرار دارند.

براساس مناطق، بیشترین میزان سرطان‌های مربوط به الکل در آسیای شرقی و اروپای مرکزی و شرقی (۶٪) بود، در حالی که کمترین میزان در شمال آفریقا و غرب آسیا، هر دو زیر ۱٪ بود.

براساس کشور، در مغولستان (۱۰٪) بالاترین و در کویت (۰٪) کمترین میزان بود. نرخ و موارد ابتلاء به سرطان ناشی از مشروبات الکلی در کشورهای دیگر شامل ۳٪ در ایالات متحده، ۴٪ در انگلستان، برزیل و آلمان، ۵٪ در هند و فرانسه، و ۶٪ در چین است.

به گفته محققان، الکل می‌تواند با ایجاد آسیب به DNA که باعث افزایش تولید مواد شیمیایی مضر در بدن می‌شود و همچنین با تأثیر بر تولید هورمون، به ابتلاء به سرطان کمک کند. محققان توضیح دادند که الکل همچنین می‌تواند اثرات سرطانی ناشی از توتون و تنباکو را تشدید نماید.

کد خبر 5259196

منبع: مهر

کلیدواژه: مشروبات الکلی سرطان الکل واکسن کرونا ویروس کرونا سازمان نظام پزشکی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی آمار کرونا واکسیناسیون انتخابات نظام پزشکی رژیم غذایی شیوع کرونا کووید 19 جامعه پزشکی سازمان غذا و دارو سازمان بیمه سلامت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران مشروبات الکلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۴۲۲۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۵ درصدی میزان مصرف گاز در زنجان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛ سلیمانی‌نژاد از افزایش حدود ۵ درصدی مصرف گاز در بخش‌های مختلف خبر داد و گفت: در سال ۱۴۰۱ بالغ بر ۳ میلیارد و ۲۶۵ میلیون و ۲۳۷ هزار مترمکعب گاز طبیعی در استان زنجان مصرف شده بود.

وی افزود: مصرف گاز در سال گذشته نسبت به مدت مشابه در سال قبل آن، بالغ بر ۱۵۲ میلیون و ۲۷۰ هزار مترمکعب افزایش داشته است.

مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان ادامه داد: افزایش سالانه تعداد مشترکان گاز طبیعی و ورود مشترکان جدید به چرخه مصرفی از یک سو و بالا بودن الگوی مصرفی مشترکان از سوی دیگر موجب افزایش مصرف گاز در استان نسبت به سال گذشته شده است.

سلیمانی‌نژاد گفت: در یک سال گذشته بیش از ۲۰ هزار مشترک در بخش خانگی، بیش از ۳ هزار مشترک در بخش تجاری و ۲۱۶ مشترک در بخش صنعتی به تعداد مصرف کنندگان گاز طبیعی در استان افزوده، شده است.

وی تأمین ایمن و پایدار گاز مشترکان را از جمله برنامه‌های اصلی شرکت گاز استان زنجان برشمرد و افزود: شرکت گاز زنجان با تلاش شبانه‌روزی در راستای مدیریت پایداری شبکه گازرسانی به دنبال کسب رضایتمندی مصرف کنندگان گازطبیعی در استان است.

دیگر خبرها

  • تشخیص سه سرطان مرگبار با هوش مصنوعی
  • افزایش ۵ درصدی میزان مصرف گاز در زنجان
  • تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه مشکلات اقتصادی را حل می‌کند
  • تغذیه بد خطر ابتلا به سرطان را افزایش می دهد
  • برگزاری رویداد فن‌آب برای صرفه‌جویی مصرف آب در صنایع نساجی
  • انگلیس؛ شمار مرگ افراد ناشی از مصرف الکل به بالاترین میزان رسید
  • تبرئه مردی که بدنش الکل تولید می‌کند!
  • خواص میوه خشک برای کودکان
  • کم‌تحرکی عامل بسیاری از بیماری‌ها
  • رژیم غذایی DASH در کاهش خطرات پس از درمان سرطان سینه موثر است