Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه تعلیم و تربیت خبرگزاری فارس، حسین میرزایی رییس دبیرخانه دوازدهمین جشنواره بین‌المللی فارابی گفت: دوازدهمین جشنواره بین‌المللی فارابی ویژه تحقیقات علوم انسانی و اسلامی روز یکشنبه ۲۷ تیرماه ۱۴۰۰ با پیام رئیس جمهور و تقدیر از ۳۷ برگزید‌ه بین‌المللی و داخلی، با حضور وزیر علوم تحقیقات و فناوری و معاون علمی و فناوری رئیس جمهور، به کار خود پایان می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در این مراسم صاحبان ۱۱ اثر در بخش بزرگسال، ۸ اثر در بخش جوان، ۷ برگزیده بخش بین الملل و همچنین ۱۱ شخصیت برگزیده در سایر بخش‌ها اعم از شخصیت پیشکسوت علوم انسانی و اسلامی، شخصیت پیشگام علوم انسانی و اسلامی، مترجم برتر، نظریه‌پرداز برجسته، انجمن علمی و نشریه علمی برگزیده با حضور مقامات علمی و کشوری معرفی و تقدیر می‌شوند.

میرزایی با اشاره به ارائه ۴۴۵۸ اثر در بخش داخلی در قالب پانزده گروه علمی و ۲۸۱ اثر در بخش بین الملل به دبیرخانه دوازدهمین جشنواره بین‌المللی فارابی گفت: از نظر رده سنی هم ۶۴ درصد صاحبان آثار در رده سنی بزرگسال و بقیه در رده سنی جوان هستند. همچنین حدود ۶۸ درصد صاحبان آثار را مردان و ۳۲ درصد را زنان تشکیل می‌دهند.

وی خاطرنشان کرد: از نظر نوع اثر، دو هزار و ۱۳۸ اثر (۴۵ درصد) در قالب کتاب پژوهشی، ۳۹۴ اثر (۸ درصد) در قالب گزارش پایانی پژوهش، ۱۰۵۷ اثر (۲۳ درصد) در قالب رساله دکتری و هزار و ۱۵۰ اثر (۲۴ درصد) در قالب پایان نامه کارشناسی ارشد به دبیرخانه جشنواره رسیده است.

رئیس دبیرخانه جشنواره بین المللی فارابی همچنین در خصوص روند داوری طرح‌ها نیز گفت: از بین چهار هزار و ۷۳۹ اثر دریافتی در بخش داخلی و بین‌المللی، پس از داوری اولیه، ۲۶۸ اثر در بخش داخلی و ۴۱ اثر در بخش خارجی برای ارزیابی به مراحل چند گانه داوری ارسال شدند که از بین آثار داوری شده در گروه‌های علمی داخلی، در نهایت تعداد ۱۹ اثر در کمیته‌های علمی پانزده‌گانه و شورای علمی جشنواره به عنوان آثار برگزیده یا شایسته تقدیر بخش داخلی معرفی خواهند شد. از مجموع آثار و افراد مورد بررسی در بخش بین‌الملل نیز تعداد هفت نفر از صاحب‌نظران و محققان برجسته از کشورهای آلمان، افغانستان، ایتالیا، بلژیک، پاکستان، تاجیکستان و روسیه به عنوان برگزیده بخش اسلام‌شناسی و ایران‌شناسی معرفی خواهند شد.

بر اساس اعلام دبیرخانه این جشنواره، با توجه به شرایط همه‌گیری بیماری کووید ۱۹ و لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی، امسال علاقه‌مندان می‌توانند صرفاً از طریق پلتفرم‌های مختلف مجازی، آیین اختتامیه این جشنواره را به طور زنده مشاهده نمایند و شرایط حضور فیزیکی در برنامه وجود ندارد.

علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به نشانی‌های زیر به صورت مجازی در این مراسم حضور یابند:

https://farabiaward.ir (به زبان فارسی و انگلیسی)
b2n.ir/farabiaward12 (اسکای روم)
instagram.com/iscs.ac.ir
instagram.com/msrt_ir

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: رئیس دبیرخانه جشنواره بین المللی فارابی حسین میرزایی جشنواره بین المللی فارابی دوازدهمین جشنواره بین المللی فارابی اثر در بخش بخش داخلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۴۲۵۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رتبه برتر خبرنگار ایمنا در جشنواره مطبوعاتی «قاصد آب»

با برگزاری مراسم اختتامیه، برگزیدگان جشنواره مطبوعاتی «قاصد آب» معرفی شدند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، ظهر امروز_ چهارشنبه بیست‌و نهم فروردین_ با برگزاری مراسم اختتامیه، برگزیدگان دومین دوره جشنواره مطبوعاتی «قاصد آب» تجلیل شدند.

در دومین دوره جشنواره قاصد آب ۲۰۱ اثر در قالب هفت سرمقاله و یادداشت، خبر، گزارش، مصاحبه، تیتر، کاریکاتور و هفت اینفوگرافی به دبیرخانه ارسال و داوری شد که ۲۱ اثر حائز رتبه شدند.

مریم زنده دل خبرنگار خبرگزاری ایمنا نیز در این دوره از جشنواره عنوان سوم بخش مصاحبه را کسب کرد.

کمک به افزایش کمی و کیفی آثار منتشر شده در رسانه‌ها به ویژه آب و آشنایی هرچه بیشتر روزنامه نگاران با صنعت آب و آبفا و نیز شناسایی استعدادها و ظرفیت‌های کشور و به خصوص استان اصفهان در عرصه رسانه از اهداف جشنواره مطبوعاتی قاصد آب که به همت شرکت آب و فاضلاب و شرکت آب منطقه‌ای استان اصفهان است.

محورهای بخش اصلی دومین جشنواره «قاصد آب»، احیا و تعادل بخشی منابع آب زیرزمینی، تغییر اقلیم، فرونشست، مدیریت یکپارچه حوضه زاینده رود، مدیریت مصرف آب در کشاورزی، صنعت و نقش آب و پساب در محیط زیست، طرح ملی جهاد آبرسانی در روستاهای استان اصفهان، فرهنگ‌سازی رفتار در مدیریت مصرف آب شرب، تصفیه خانه‌های آب و فاضلاب استان اصفهان، توزیع عادلانه آب، آب خاکستری، بازچرخانی آب، سازگاری با کم آبی، ارزش آب، سواد آبی و مسئولیت اجتماعی رسانه‌ها در مساله آب بود.

همچنین در «پویش شهروند مروج» شهروندان، در بخش جانبی این دوره از جشنواره آثاری با موضوع رفتارهای نادرست دیگران در مصرف نظیر شستشوی معابر، نشت کولر، آبیاری فضای سبز، شستشوی خودرو، شستشوی فرش با آب شهری و از همه مهم‌تر انشعاب غیر مجاز و نصب پمپ مستقیم بر روی شبکه، فیلم‌های ۶۰ ثانیه‌ای خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال کردند.

«پویش حافظ آب» نیز از دیگر بخش‌های جانبی این دوره از جشنواره بود که آثار با موضوعات حفاظت منابع آب سطحی، آب زیرزمینی و کیفیت منابع آب در قالب فیلم‌های ۶۰ ثانیه‌ای به دبیرخانه جشنواره ارسال شد.

کد خبر 745481

دیگر خبرها

  • تیم‌های برگزیده هجدهمین دوره مسابقات ربوکاپ آزاد ایران معرفی شدند
  • هجدهمین دوره مسابقات بین‌المللی ربوکاپ به ایستگاه پایانی رسید + فیلم
  • ایستگاه پایانی مسابقات قرآن و عترت در لرستان
  • بازگشت به تعالیم قرآن و نهج البلاغه تکلیف حوزه و دانشگاه است
  • فرمانده سپاه قدس گیلان: ۷۵ هزار اثر به دبیرخانه جشنواره مردمی مدرسه عشق ارسال شد
  • دوازدهمین دور جشنواره ملی گل ارغوان در پروان
  • مستند‌ساز لرستانی برگزیده جشنواره سراسری مدرسه عشق
  • چهره برگزیده هنر انقلاب در سال ۱۴۰۲ معرفی شد
  • رتبه برتر خبرنگار ایمنا در جشنواره مطبوعاتی «قاصد آب»
  • خبرنگار مهر اصفهان رتبه برتر دومین جشنواره قاصد آب را کسب کرد