Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها: جاده بجنورد به گلستان به دلیل مسیر خاص و از سوی دیگر دو طرفه بودن یکی از جاده‌های خطرناک شرق کشور محسوب می‌شود به طوری که بعید است طی چند هفته خبر از یک تصادف هولناک در این جاده را نشنویم.

در یکی از این حوادث هفته گذشته دو دستگاه پراید با یکدیگر تصادف کرده و یک سرنشین جان خود را از دست داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وعده‌ای که محقق نشد

این مسیر دو طرفه بنا بود تا سال ۹۶ چهار بانده شود. حسن روحانی، رئیس جمهور دولت یازدهم و دوازدهم در سفر نخست خود به خراسان شمالی در ۲۴ خرداد ماه ۹۴ گفت: چند جمله‌ای هم درباره طرح‌هایی که مصمم هستیم به حول و قوه الهی در دولت یازدهم برای استان شما انجام دهیم. عمدتاً این طرح‌هایی که می‌گویم در سال ۹۴ یعنی امسال و سال ۹۵ و برخی از آن‌ها در اوایل سال ۹۶ ان شاء‌الله و با حمایت شما مردم و با تلاش مسئولان اجرایی، عملیاتی خواهد شد.

وی افزود: اولین طرح، تکمیل بزرگراه بجنورد به جنگل گلستان است؛ این مسیر بزرگ که ۲۵۰ کیلومتر است، مجموعاً نیاز به ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار دارد. ما این بحث را با ورزا در تهران مطرح کردیم کمی سخت‌شان بود که کل پروژه را در اختیار بگیرند، اما در سال ۹۴ الی ۹۶، اجرایی و عملیاتی خواهد شد.

از ۲۵۰ کیلومتری که حسن روحانی در آن سخنرانی بیان کرد، ۱۴۰ کیلومتر آن مربوط به خراسان شمالی بود؛ اما نه تنها تا سال ۹۶، بلکه تا پایان دولت سیزدهم نیز این میزان تکمیل نشد. به این ترتیب جاده‌ای که طبق گفته مسئولان استانی و ملی محل عبور سالانه بیش از ۱۵ میلیون مسافر است، همچنان به جاده مرگ مشهور ماند.

در دی ماه سال گذشته غلامرضا هوایی، معاون عمرانی استاندار خراسان شمالی با اشاره به اینکه تا پایان سال جاری بخش‌های در دست اجرای محور بجنورد _ جنگل گلستان به طول ۳۵ کیلومتر، شامل بتن ریزی پل‌ها به اتمام رسیده و آسفالت می‌شود، گفت: باقیمانده مسیر در کل استان تا پایان تیرماه سال بعد به اتمام خواهد رسید.

۴۰ کیلومتر باقی ماند

اما طی هفته گذشته فقط ۳۶ کیلومتر از پروژه بزرگراه بجنورد-گلستان در غالب طرح بهره برداری از ۳۲۱ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی در کشور با حضور ویدئو کنفرانسی رئیس جمهور و وزیر راه و شهرسازی افتتاح شد.

غلامرضا هوایی، معاون هماهنگی و امور اقتصادی استاندار خراسان شمالی در حاشیه این مراسم گفت: برای اجرای این پروژه راه سازی از محل اعتبار ملی حدود ۲ هزار و ۳۶۰ میلیارد ریال هزینه شد.

وی تصریح کرد: از مسافت ۱۴۰ کیلومتری محور بجنورد- جنگل گلستان به عنوان پرترافیک ترین محور استان خراسان شمالی حدود ۱۰۰ کیلومتر در دولت یازدهم و دوازدهم چهار خطه شد و زیر بار ترافیک رفت.

طبق بررسی‌های انجام شده از ۳۶ کیلومتر راهی که پنج شنبه افتتاح شد، ۲۳ کیلومتر آن باند دوم کنارگذر شمالی بجنورد است که البته از ماه‌ها قبل زیر بار ترافیک رفته بود. ۳ کیلومتر دیگر از این میزان دور برگردان ورودی کنارگذر شمالی بجنورد از سمت جاده آشخانه- بجنورد است.

۶ کیلومتر در قطعه محدوده روستای بدرانلو و ۴ کیلومتر در محدوده روستای رباط قره بیل از بخش‌های دیگر افتتاح شده می‌باشد که گفته می‌شود تا بعد از عید قربان زیر بار ترافیک خواهد رفت. با زیر بار ترافیک رفتن این ۱۰ کیلومتر هنوز حدود ۳۰ تا ۴۰ کیلومتر از محدوده حادثه خیز بجنورد- گلستان دو طرفه باقی مانده است.

اعتبار کافی نیست / تملک اراضی حاشیه طرح دشوار است

قاسم قاسمی، مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی نیز در این خصوص در جمع خبرنگاران گفته بود: در سال جاری مجلس شورای اسلامی در قانون بودجه هزار میلیارد ریال برای این محور مصوب کرد که ۶۰۰ میلیارد ریال برای این استان و ۴۰۰ میلیارد ریال نیز به استان گلستان تخصیص داده می‌شود.

وی افزود: اعتبار حدود ۶۰۰ میلیارد ریالی برای تکمیل حدود ۴۰ کیلومتر از محور بجنورد- جنگل گلستان کافی نیست و نیاز به چندین برابر این اعتبار است که با توجه به قرارگیری پروژه در زمره مصوبات سفر هیأت دولت به نظر می‌رسد که باید اعتبار آن نیز هر چه سریع‌تر تامین شود.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی تملک اراضی حاشیه طرح را مشکل به مراتب دشوارتر از تأمین اعتبار اعلام کرد و اظهار داشت: بخش زیادی از اعتبار این پروژه باید صرف تملک اراضی محل طرح شود و گاهی نیز برخی از صاحبان این اراضی همکاری لازم را با وزارت راه و شهرسازی و در مجموع دولت ندارند و این عدم همکاری نیز پروژه را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

قاسمی در انتها گفت: بنای دولت در اجرای پروژه‌های عمرانی به خصوص راه سازی در زمانی که طرح به املاک و اراضی مردم برخورد می‌کند، رسیدن به یک توافق همراه با تعامل با مردم است و امید می‌رود مالکان نیز همراهی با دولت داشته باشند تا این پروژه‌ها زودتر به پایان برسد.

به این ترتیب یکی از وعده‌های اصلی دولت روحانی به مردم خراسان شمالی ناتمام ماند و حال اتمام پروژه مذکور بر عهده دولت سیزدهم است.

کد خبر 5259412

منبع: مهر

کلیدواژه: جاده بجنورد جنگل گلستان استانداری خراسان شمالی دولت دوازدهم وعده های انتخاباتی پروژه عمرانی ویروس کرونا کرمانشاه بوشهر آمار کرونا واکسن کرونا ایلام حجاب و عفاف اردبیل عکس استانها خطبه های نماز جمعه شیوع کرونا گرگان قوه قضاییه غلامحسین محسنی اژه ای زیر بار ترافیک راه و شهرسازی خراسان شمالی میلیارد ریال جنگل گلستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۴۴۳۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخصیص ۱۲۸ میلیارد تومان برای جاده یاسوج به سی‌سخت

معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: تاکنون افزون بر ۱۲۸ میلیارد تومان اعتبار به پل و تونل‌های در حال احداث مسیر یاسوج به سی‌سخت تخصیص یافته است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یاسوج، علی محمد روستا در بازدید از محور یاسوج به سی‌سخت اظهار داشت: رفع نقاط حادثه خیز دو مسیر جایگزین محور یاسوج به سی‌سخت توسط دستگاه‌های مربوطه ضروری بوده و در این راستا هیچ قصوری پذیرفتنی نیست.

وی عنوان کرد: این پروژه از مصوبات دور اول سفر دولت به استان است که 500 میلیارد تومان اعتبار دارد و با موافقت نامه‌ای که با سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی انجام گرفته هر ساله نیز به این پروژه اعتبار اختصاص داده می‌شود. 

روستا با بیان اینکه دو تونل رفت و برگشت در این محور در حال احداث است، افزود: با همکاری راه و شهرسازی این پروژه فعال بوده و تعطیلی در کار نیست تا در وقت مقرر به اتمام رسیده و مورد استفاده مردم قرار گیرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به پیشرفت خوب این تونل‌ها گفت: عملیات ساخت یکی از تونل ها به پایان رسیده و تونل دوم پیشرفت فیزیکی 60 درصدی دارد.

روستا به احداث پل قوسی سردار شهید عبدالله نجفی اشاره و عنوان کرد: قرار است عملیات اجرای فونداسیون این پل انجام شود که با آغاز عملیات احداث این پروژه مسیر یاسوج به سی‌سخت در محدوه ده برآفتاب مسدود و مسیر جایگزین در نظر گرفته می‌شود.

وی بیان کرد: دو مسیر بیاره و توت‌نده به عنوان مسیر جایگزین جاده یاسوج به سی‌سخت در نظر گرفته شده است که باید ساماندهی و نقاط حادثه خیز آنها رفع شود و مسیر توت‌نده دارای چند پیچ با شیب زیاد است که قرار شد این موارد توسط راهداری و حمل و نقل جاده‌ای رفع و علائم رانندگی نصب شود. همچنین ارتفاع خاکریز اطراف جاده افزایش یابد تا جلوی تصادفات رانندگی گرفته شود.

روستا خاطرنشان کرد: در مسیر بیاره مشکل اصلی تقاطعی است که به محور یاسوج به اصفهان ختم می‌شود که دارای معارض است که از فرماندار دنا خواستیم جلسه‌ای با مالک برگزار و رفع معارض صورت گیرد که با رفع نقاط حادثه‌خیز و بهسازی و نصب علائم راهنمایی و رانندگی به زودی محور یاسوج به سی‌سخت در محدوده ده برآفتاب مسدود می‌شود.

وی با اشاره به اینکه بنا داریم هر دو مسیر زیر بار ترافیک برده شود،گفت: به دلیل گردشگرپذیر بودن سی‌سخت نیاز است که مشکلات مربوط به مسیرهای جایگزین رفع و هر دو مسیر زیر بار ترافیک برده شود و  تاکنون افزون بر 128 میلیارد تومان اعتبار به پل و تونل‌های در حال احداث مسیر یاسوج به سی‌سخت تخصیص داده شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بهره‌برداری پروژه‌های عمرانی گلستان با اعتبار ۱۶ هزار میلیارد تومان
  • وعده صادق، شکست دنیای استکبار
  • اختصاص بیش از ۲ هزار میلیارد ریال برای اجرای پروژه های راه و شهرسازی استان قم
  • احداث کانال انتقال آب کشاورزی در سوادکوه‌شمالی
  • ایمن سازی کانال های آبی شهر ری/ایمن سازی کامل در گرو تامین اعتبار
  • ایمن‌سازی کامل کانال آب ری - ورامین در گرو تأمین اعتبار
  • نیاز به ۹۰‌ همت اعتبار برای تکمیل پروژه آزادراه حرم تا حرم
  • تکمیل طرح های راهداری مرکزی نیازمند ۸۶۰ میلیارد تومان اعتبار است
  • تخصیص ۲۶ میلیارد تومان اعتبار برای احداث دیوار ساحلی جوادیه بجنورد
  • تخصیص ۱۲۸ میلیارد تومان برای جاده یاسوج به سی‌سخت