Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس جمهوری روسیه اصلی‌ترین وظیفه کنونی در مبارزه با کووید-۱۹ را گسترش دامنه واکسیناسیون نامید و خواستار برطرف شدن موانع موجود بر سر راه تولید و استفاده از واکسن‌های کرونا در سراسر جهان شد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «نووستی»، "ولادیمیر پوتین" رئیس جمهوری روسیه عصر روز جمعه در نشست غیررسمی و آنلاین رهبران کشورهای عضو سازمان همکاری‌های اقتصادی آسیا-اقیانوس آرام، با ابراز تأسف از این مسئله که وضعیت اپیدمیولوژیک در جهان همچنان وخیم است و هیچ کشوری در جهان وجود ندارد که از آسیب‌های شیوع ویروس کرونا در امان بماند، تأکید کرد که روسیه خواستار برطرف شدن موانع موجود بر سر راه تولید و ارسال واکسن کرونا به همه کشورهای جهان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پوتین این نکته را مورد توجه قرار داد که روسیه در مجموع توانسته بر عواقب منفی ایپدمی ویروس کرونا فایق آید و وضعیت اقتصادی کشور را بهبود بخشد و آمادگی دارد تا بهترین اقدامات ضدبحران و تجارب موفق خود را در اختیار سایر کشورها قرار دهد.

رئیس جمهوری روسیه ادامه داد: «ما خواستار برداشته شدن موانع برای تولید و ارسال واکسن‌های کرونا در سراسر جهان هستیم. بسیار با اهمیت می‌دانیم که در آینده نیز به همکاری با کشورهای منطقه آسیا و اقیانوس آرام برای ایجاد ظرفیت‌های جدید تولید واکسن ادامه دهیم و معتقدیم که گسترش دامنه واکسیناسیون علیه عفونت کووید-19 وظیفه اصلی و دارای اولویت در عرصه مبارزه با این اپیدمی است.»  

وی تأکید کرد که میزان واکسیناسیون در وسعت جهانی تا حدود زیادی به این بستگی دارد که اقتصاد جهانی احیا شود و خطرات مربوط به شروع موج‌های جدید آلودگی کاهش یافته و تأثیرات منفی اجتماعی شیوع بیماری برطرف شود و به همین دلیل مسئله واکسیناسیون دارای اهمیت زیادی است.

ایمنی و موثر بودن واکسن اسپوتنیک در 70 کشور جهان به اثبات رسیده است

ولادیمیر پوتین یادآور شد که روسیه تاکنون 4 واکسن "امن و قابل اطمینان" علیه ویروس کرونا تولید کرده است. کیفیت واکسن "اسپوتنیک-وی" تاکنون در حدود 70 کشور جهان که بطور رسمی استفاده اضطراری از این داروی روسی را تأیید کرده‌اند، به اثبات رسیده است.

به گفته وی، روسیه فعالانه سعی دارد تا تولید این واکسن در خارج از این کشور را محلی کرده و فناوری‌های لازم برای تولید آن را در اختیار برخی موسسات دارویی خارجی، از جمله کشورهای عضو سازمان همکاری‌های اقتصادی آسیا و اقیانوس آرام قرار داده است.

رئیس جمهوری روسیه همچنین اعلام کرد که این کشور از پیش‌نویس بیانیه پایانی نشست سران غیررسمی اعضای سازمان همکاری‌های اقتصادی آسیا-اقیانوس آرام در خصوص ضرورت مبارزه مشترک با ویروس کرونا حمایت می‌کند. وی همچنین همتایان خود را برای شرکت در اجلاس اقتصادی شرق که قرار است در ماه سپتامبر (اوایل پاییز امسال) در منطقه ولادی‌وستوک روسیه برگزار شود، دعوت کرد.

پوتین: تنها راه توقف اپیدمی، واکسیناسیون است/مردم اوکراین با روسیه دشمنی ندارندروسیه نگرانی از تأخیر در ثبت واکسن "اسپوتنیک-وی" در اروپا نداردتأیید استفاده از واکسن اسپوتنیک روسیه در 65 کشور جهان

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اسپوتنیک اخبار روسیه ولادیمیر پوتین اسپوتنیک اخبار روسیه ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه اقیانوس آرام ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۴۵۰۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روسیه تسهیل تجارت غلات در گروه بریکس را کلید زد

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا، اسناد منتشر شده توسط کرملین، نشان می‌دهد که ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه به دولت دستور داده است تا پیشنهاد‌هایی را برای تسهیل تجارت غلات با سایر کشور‌ها از جمله هند و چین ارائه کند.

پیشنهاد مبادله غلات که شامل برزیل و آفریقای جنوبی در چارچوب کشور‌هایی است که به همراه روسیه گروه بریکس را تشکیل می‌دهند، به خریداران اجازه می‌دهد مستقیماً از تولیدکنندگان خرید کنند.

پیشنهاد روسیه پیش از اجلاس سران این گروه که اکتبر آینده برگزار می‌شود، از حمایت پوتین برخوردار شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • واکسن گارداسیل برای همه ضروری است؟
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا
  • واکسیناسیون همگانی گارداسیل انجام می‌شود؟ | مطالعه وزارت بهداشت درباره واکسیناسیون واکسن اچ‌پی‌وی
  • مطالعه وزارت بهداشت درباره واکسن گارداسیل
  • آغاز واکسیناسیون «پنوموکوک» برای نوزادان در آبادان
  • آغاز واکسیناسیون پنوموکوک نوزادان در آبادان
  • واکسیناسیون پنوموکوک در آبادان آغاز شد
  • روسیه تسهیل تجارت غلات در گروه بریکس را کلید زد
  • آماری هولناک از حیوان گزیدگی در کشور