Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-16@18:59:12 GMT

رد شایعات درباره بررسی لایحه رتبه بندی معلمان

تاریخ انتشار: ۲۶ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۵۴۶۵۱۹

رد شایعات درباره بررسی لایحه رتبه بندی معلمان

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس گفت: روند قانونی این لایحه در مجلس در حال طی شدن است کلیات این لایحه با رای قاطع نمایندگان به تصویب رسید و هم اکنون در حال بررسی در کمیسیون آموزش است.

به گزارش مشرق، سید نظام الدین موسوی سخنگوی هیئت رئیسه مجلس، ضمن رد برخی شایعات درباره لایحه رتبه بندی معلمان با بیان این که روند قانونی این لایحه در مجلس درحال طی شدن است گفت: کلیات این لایحه مهم در ۱۸ خرداد با رای قاطع نمایندگان به صورت دوشوری به تصویب رسیده و هم اکنون در حال بررسی در کمیسیون آموزش مجلس است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید: تصویب کلیات لایحه رتبه‌بندی معلمان در کمیسیون آموزش مجلس

وی با اشاره به بررسی پیشنهادهای زیادی که درباره این لایحه مهم توسط نمایندگان مطرح شده است، اظهارکرد: هر زمان روند قانونی بررسی این لایحه طی شود در صحن علنی مجلس مطرح و مورد تصویب قرار می گیرد.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس ضمن ابراز تاسف و رد شایعاتی که در فضای مجازی درباره بررسی این لایحه مطرح می شود،گفت: تاکید آقای قالیباف این است که ساماندهی و ثبات اقتصادی، استقلال کشور و رفع مشکل آسیب‌های اجتماعی در گرو رشد آموزش و پرورش و توسعه آموزشی است و در همین راستا حفظ منزلت، جایگاه و شأن معلم در همه ابعاد مهم است و دولت باید اولویت اصلی خود را بحث آموزش و پرورش قرار دهد.

موسوی افزود: مجلس نسبت به مشکلات نیروی انسانی آموزش و پرورش و نیز مسائل معیشتی معلمان اشراف کامل دارد و آسیب های مختلف این حوزه توسط کمیته های تخصصی احصاء شده است و از همین رو مجلس در لایحه دولت به نفع معلمان تغییرات جدی ایجاد کرده است تا ان شاء الله مسائل معلمان به صورت اصولی حل شود.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس، تصریح کرد: البته سوال و ابهام مهمی که دولت فعلی باید به آن پاسخ دهد این است که چرا در ۸ سال گذشته برای رتبه بندی معلمان فکری نکرده و اکنون در ماه ها و هفته های پایانی این دولت حجم اظهارنظرها و وعده و وعیدهای مقامات دولت به معلمان افزایش یافته است.

وی تصریح کرد: دولت های آقای روحانی ۸ سال فرصت داشتند برای کمک به معیشت معلمان و نیز رتبه بندی این قشر مهم لایحه ارائه و با تبدیل شدن آن به قانون آن را اجرا کنند اما در تمام این سال ها فقط شعار داده اند و اکنون که فقط حدود ۲۰ روز به پایان دولت باقی مانده درباره این موضوع اظهارنظر می کنند که بسیار جای تعجب دارد.

موسوی اضافه کرد: از آن جایی که این لایحه پس از تبدیل شدن به قانون باید توسط دولت آینده اجرا شود، لذا ضروری است که دیدگاه دولت آینده نیز درباره آن گرفته و بررسی شود تا پس از تبدیل شدن این لایحه به قانون مشکلی در اجرای آن شاهد نباشیم.

وی با تقبیح هرگونه سیاسی کاری و شایعه پردازی درباره این لایحه تاکید کرد: از جمله اقدامات مهم مجلس در قانون بودجه ۱۴۰۰، اختصاص اعتبار برای لایحه رتبه بندی معلمان بود که نشان دهنده توجه و اهتمام جدی مجلس به حل این مشکل است و امیدوارم پس از اتمام فرایند قانونی این لایحه در کمیسیون و صحن مجلس شاهد اجرای یک قانون مهم برای معلمان باشیم.

منبع: تسنیم

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا تحولات افغانستان دولت سیدنظام الدین موسوی مجلس قانون بودجه 1400 کمیسیون آموزش مجلس کمیسیون آموزش سیدنظام الدین موسوی سخنگوی هیئت رئیسه مجلس رتبه بندی معلمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۴۶۵۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی بخش دوم لایحه بودجه در دستور کار مجلس

به گزارش تابناک، نشست علنی مجلس شورای اسلامی امروز سه‌شنبه (28 فروردین 1403) با حضور نمایندگان آغاز و قرار شد:

رسیدگی به گزارش کمیسیون قضایی و حقوقی در مورد لایحه تجارت رسیدگی به طرح اصلاح قانون مجازات قاچاق اسلحه و مهمات و افزایش سلاح‌های مشمول قانون مجازات قاچاق اسلحه و مهمات و دارندگان سلاح گزارش کمیسیون قضایی و حقوقی در مورد طرح اصلاح ماده (۱۰۴) قانون مجازات اسلامی گزارش کمیسیون امنیت ملی در مورد طرح تقویت و توسعه علوم پژوهش و نوآوری دفاعی  گزارش کمیسیون اجتماعی در مورد لایحه یک فوریتی پیشگیری از آسیب دیدگی زنان و ارتقای امنیت آنان در برابر سو رفتار از برنامه های امروز صحن علنی مجلس شورای اسلامی است. رقم مالیات تغییر می‌کند؟

در جریان بررسی لایحه تجارت یکی از اعضای کمیسیون اقتصادی درباره تغییرات اعمال شده در جداول بودجه اظهار داشت:‌ بخش دوم لایحه بودجه براساس بند «ب» ماده ۱۸۲ مورد بررسی قرار می‌گیرد لذا کمیسیون تلفیق و صحن مجلس نمی‌توانند احکام جدیدی را در جداول بیاورند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اگر تغییری درباره موضوع مالیات یا ال پی جی در جداول لحاظ شود به معنای حکم جدید است که امکان طرح آن در بخش دوم لایحه بودجه وجود ندارد، تاکید کرد: نمایندگان در پیشنهادات خود و کمیسیون تلفیق و همچنین در جریان بررسی در صحن امکان طرح حکم جدید ندارند و اگر دولت هم در بخش دوم لایحه حکم جدیدی آورده باشد، خلاف قانون عمل کرده و قابل طرح نیست.

وی در ادامه اضافه کرد: مجلس شورای اسلامی براساس ماده ۱۸۲ آیین‌نامه بخش اول لایحه بودجه یعنی منابع و مصارف را تصویب کرد که بعد از تایید شورای نگهبان تبدیل به قانون و در اسفندماه سال گذشته ابلاغ شد، کمیسیون تلفیق و مجلس شورای اسلامی حق تغییر منابع و مصارف را ندارند و نمی‌توان آن را کم و زیاد کرد منتها جابجایی بین جداول امکان‌پذیر است.

قالیباف با بیان اینکه ایجاد تغییر در جداول برخلاف مصوبات مجلس شورای اسلامی در بخش اول لایحه بودجه داشته است، عنوان کرد: در این رابطه بررسی و اعمال اصلاحات به عهده کمیسیون تلفیق است.

وی با اشاره به شرایط بازار ارز گفت: جلسه مجلس شورای اسلامی درباره وضعیت بازار ارز به تاخیر افتاد حتما جلسه‌ای را هفته‌ آینده در این خصوص برگزار خواهیم کرد.

دیگر خبرها

  • تعیین تکلیف لایحه تجارت پس از ۲۰ سال
  • دستور کار مجلس برای بررسی وضعیت بازار ارز
  • بررسی بخش دوم لایحه بودجه در دستور کار مجلس
  • مجلس هفته آینده وضعیت بازار ارز را بررسی می‌کند | رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس : نگران وضعیت بازار ارز هستیم
  • هفته آینده مجلس وضعیت بازار ارز را بررسی می‌کند
  • لحظه به لحظه از صحن علنی مجلس / قالیباف: وضعیت بازار ارز بررسی می‌شود
  • بررسی بخش جداول بودجه ۱۴۰۳ در مجلس با حضور منظور
  • توجه مجلس و دولت به ضروریات دانشگاه فرهنگیان
  • توجه به تدوین، بازنگری و اجرای برنامه راهبردی به عنوان معیار جدید رتبه‌بندی دانشگاه‌ها
  • ایرادات شورای نگهبان به لایحه تجارت رفع شد