Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-04-24@13:13:12 GMT

بهشتی پنهان از دید گردشگران

تاریخ انتشار: ۲۶ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۵۴۶۵۲۵

بهشتی پنهان از دید گردشگران

دره بازخانه باوجودی که از آبادترین و زیباترین دره‌های اطراف بجنورد است اما کمتر مورد توجه طبیعت‌گردان قرار داشته است.

این دره که از روستای «درصوفیان» در ۸ کیلومتری جنوب شرقی بجنورد آغاز می‌شود، در میان رشته‌کوه‌های آلاداغ جای گرفته و از بکرترین مناطق خراسان شمالی است که مناظر بی‌نظیر، آب‌وهوای معتدل، چشمه‌های متعدد، درختان گردو و باغ‌های میوه فراوان آن، از ظرفیت‌های گردشگری این منطقه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روستای دیدنی «درصوفیان» که در ابتدای این دره‌ باصفا و در کنار رودخانه‌ پرآبی که از کوه‌های «آق مشهد» سرچشمه می‌گیرد، قرار گرفته است، قدمتی چند هزارساله دارد و قدمت آن از وجود درختان کهنسال گردو، نارون و اُرس پیداست.

«درصوفیان» در گذشته - که به نام دره صوفیان شناخته می‌شده است- یکی از قطب‌های علمی اهل تشیع در خطه خراسان بود. از اماکن تفریحی و گردشگری این روستا می‌توان بقعه امامزاده علی بن زید بن موسی بن جعفر(ع)، تپه باستانی «قزلر قلعه»، شهر کهن «آق مشهد»، چشمه تغو، کوه جده، چشمه قرمز، چشمه زو، آرموتلی، چهل چشمه و گندو را نام برد.

چشمه ترنو هم که در ضلع شمالی روستا در منطقه‌ای به نام چاهک پایین(چَی) از دل کوه می‌جوشد و دارای چشم‌اندازی زیباست و غارهای آهکی که به‌وسیله آب ایجاد شده، نمای کم‌نظیری به این محل بخشیده است، پس از سیراب کردن باغ‌ها و اراضی روستای آبچور به روستای حمید رسیده و آبشار روستای حمید را به وجود می‌آورد. از دیگر جاذبه‌های این دره می‌توان به مسیر‌های کوتاه سنگنوردی و آرامگاه زیارتی معروف به «خاتون قیامت» اشاره کرد.

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: گردشگران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۴۶۵۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جلوه‌های منحصر به‌فرد از سرزمین بهشتی گیلان (فیلم)

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: نمایی از بلندترین آبشار ایران در شمال کشور (فیلم) نمایی دیدنی از طولانی‌ترین رود در ایران (فیلم) گیلان؛ مهد زیبایی‌های طبیعی ایران (فیلم)

دیگر خبرها

  • صهیونیست‌های پنهان‌شده در یک خانه شکار نیروهای لبنانی شدند
  • یک گلدان در این تصویر گم شده، آن را بیابید!
  • احداث ۴۰ چشمه سرویس بهداشتی در بوستان‌های منطقه ۲۱ در سال ۱۴۰۳/ احداث ۴ هزار متر مکعب مخزن بتنی در منطقه
  • ۹ دلیل پنهان «احساس خستگی دائمی» که از آن‌ها بی خبر بودید
  • جلوه‌های منحصر به‌فرد از سرزمین بهشتی گیلان (فیلم)
  • پیش‌فروش شنل نامرئی‌کننده آغاز شد: فول‌سایز ۶۰ میلیون تومان / فیلم
  • اختصاص ۸۰۰۰ مترمربع پارکینگ به روستای ابیانه
  • برگزاری پنجمین دوره مسابقات ملی دوچرخه‌سواری جام چشمه سبز گلمکان
  • جلوه‌های منحصر به‌فرد از سرزمین بهشتی گیلان + فیلم
  • نشست «درآمدی به اخلاق قرآنی» برگزار می شود