Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-24@23:05:15 GMT

ناپایداری جوی کرمان تا دوشنبه ادامه دارد

تاریخ انتشار: ۲۶ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۵۴۷۴۰۱

ناپایداری جوی کرمان تا دوشنبه ادامه دارد

به گزارش همشهری آنلاین، بیشتر بارش‌ها در منطقه جنوب و جنوب غربی کرمان روی داده که براساس پیش‌بینی های هواشناسی استان وجود سامانه بارشی همچنان در استان فعال است.

کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی استان کرمان گفت: افزایش ابر، رگبار، رعد و برق، وزش تندبادهای موقت و بارش احتمالی تگرگ در پاره‌ای از مناطق این استان پیش‌بینی می‌شود و جنوب و جنوب غرب کرمان شاهد بیشترین شدت بارش‌ها خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مریم سلاجقه افزود: ناپایداری‌های جوی از بعدازظهر پنجشنبه ۲۴ تیرماه آغاز و تا اواخر وقت دوشنبه ۲۸ تیرماه در بیشتر مناطق استان کرمان ادامه دارد.

وی با اشاره به رشد ابرهای همرفتی، رگبار باران، رعد و برق، وزش تندبادهای موقت و بارش احتمالی تگرگ در مناطق مستعد باتوجه به نوع بارش‌ها که به‌صورت رگباری، سریع و باشدت اتفاق می‌افتد تصریح کرد: احتمال آبگرفتگی معابر و طغیان رودخانه های فصلی در پاره‌ای از مناطق به‌خصوص در جنوب و غرب استان کرمان پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی استان کرمان با اشاره به میزان بارندگی در مناطق مختلف این استان از روز گذشته (۲۵ تیرماه) تا امروز صبح (۲۶تیرماه) گفت: میزان بارندگی در شهرستان‌های ارزوئیه ۱۴.۲ میلی متر، بافت هشت، ریگان و ساردوئیه ۴، لاله زار ۷، جهادآباد جیرفت ۸.۵، دلفارد و فاریاب هشت و روستای طاشک بافت ۹.۵ میلی‌متر ثبت شده است.   

سلاجقه ادامه داد: در ایستگاه آب منطقه‌ای کیسکان شهرستان بافت میزان بارندگی  ۴۰  میلی متر و در ایستگاه هواشناسی این منطقه  ۱۴ میلی‌متر ثبت شده است.

وی پرهیز از تردد، توقف و چرای دام در مسیر رودخانه‌ها، صعود نکردن به ارتفاعات، اتخاذ اقدامات لازم برای کاهش خسارت‌های احتمالی ناشی از سیلاب را توصیه کرد.

خسارت سیلاب به جاده‌های کوهستانی

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب استان کرمان هم  از خسارت سیلاب طی روز گذشته به زیرساخت های جاده ای مناطق کوهستانی شهرستان های قلعه گنج، جیرفت و عنبرآباد خبر داد.

مسعود جمیلی بیشترین میزان خسارت سیلاب را به بستر جاده های کوهستانی اعلام کرد و گفت: میزان دقیق خسارت بعد از برآورد کارشناسان اعلام می شود.

وی با بیان اینکه بیش از ۳۰۰ کیلومتر راه روستایی نیاز به تیغ‌زنی دارد گفت: عملیات تیغ‌زنی راه های روستایی بلافاصله پس از اتمام بارندگی انجام می شود.

جمیلی از ورود روان‌آب‌های حاصل از بارش در مناطق کوهستانی به بستر جاده‌های کوهستانی خبر داد و افزود: بارش باران به‌ویژه در مناطق کوهستانی قلعه گنج، ساردوئیه، جیرفت و عنبرآباد سبب خسارت به راه های روستایی، تخریب بستر و آب‌شستگی حاشیه محورها شده است.

وی ادامه داد: بارش شدید باران در مناطق کوهستانی جنوب کرمان به راه های روستایی خاکی نیز خسارت وارد کرد.

مدیرکل راهداری جنوب کرمان با بیان اینکه طبق اعلام هواشناسی ناپایداری های جوی تا دوشنبه هفته جاری ادامه دارد از آماده باش تیم های راهداری در ۷ شهرستان جنوبی استان کرمان با توجه به اعلام سازمان هواشناسی خبر داد.

 تلاش برای یافتن دیگر مفقودان سیل بافت  

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمان هم با بیان اینکه پیکر یکی دیگر از۵ مفقود سیل در شهرستان بافت پیدا شد و تعداد پیکرهای به دست آمده تا این لحظه به ۳ تن رسیده است گفت: تلاش برای یافتن ۲ مفقود احتمالی دیگر این حادثه همچنان ادامه دارد.

مجید سعیدی افزود: تاکنون پیکر ۲ مرد و یک زن در مناطق پایین دست بین کیسکان و بالای سد بافت ( ۱۵۶ کیلومتری شرق کرمان) پیدا شده است.

وی با بیان اینکه پیکر بی‌جان نخستین فرد مفقود شده سیل عصر روز گذشته کیسکان بافت در فاصله ۳۰ کیلومتری محل حادثه و ۲ پیکر بعدی در فاصله ۱۵ کیلومتری آن پیدا شده اند تصریح کرد: این سیل بر اساس اظهارات وابستگان افراد مفقود شده پنج نفر مفقودی دارد که جست و جو برای یافتن ۲ فرد دیگر همچنان در جریان است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمان به حضور نیروهای امدادی هلال احمر، بسیج، نیروهای مردمی، نیروی انتظامی، فرمانداری و بخشداری ها در عملیات جست و جوی افراد مفقود شده در منطقه کیسکان بافت اشاره کرد و گفت: فعالیت سامانه بارشی در استان کرمان با تندبادهای لحظه‌ای، بارش باران نقطه‌ای و پرحجم بارش تکرگ در مناطق مستعد و خیزش طوفان و گرد و خاک همراه است.

سعیدی از مردم خواست به هشدارهای مسئولان توجه جدی و از تردد در مسیل‌ها خودداری کنند.

کد خبر 614960 برچسب‌ها آب و هوا - ایران استان‌ کرمان

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: آب و هوا ایران استان کرمان مناطق کوهستانی استان کرمان پیش بینی میلی متر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۴۷۴۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی افزایش ابر و بارش باران در برخی مناطق استان کرمان

کارشناس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی استان کرمان گفت: برای امروز افزایش ابر و بارش باران در مناطق شمال، شمال غربی و جنوب غربی استان پیش بینی می‌شود.

مریم سلاجقه با اعلام اینکه هم اکنون آسمان استان کرمان صاف تا کمی ابریست، گفت: از امروز تا پایان هفته افزایش ابر پدیده غالب جوی است و برای امروز بارش باران را در نیمه غربی استان داریم.
 
 وی افزود: از فردا بارش‌ها در سطح استان تقویت می‌شوندو بیشینه بارش هااز روز سه شنبه تا پایان هفته بیشتر مناطق استان را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

کارشناس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی استان کرمان گفت: همچنین بارش‌ها همراه با رعدوبرق همراه هستند و با توجه به بارش‌های هفته قبل آبگرفتگی معابر، جاری شدن رودخانه‌های فصلی و سیلابی شدن مسیل‌ها دور از انتظار نیست در ارتفاعات بارش تگرگ است لذا از صعود به ارتفاعات اکیدا خود داری شود.

سلاجقه افزود:طی این مدت نیز وزش باد را در سطح استان شاهد هستیم؛ و از نظر سرمازدگی خطری محصولات را تهدید نمی‌کند.
 
وی تصریح کرد: شهداد در ۲۴ ساعت گذشته با دمای ۳۴ درجه سانتیگراد، گرم‌ترین و لاله زار با دمای یک درجه سانتیگراد خنک‌ترین مناطق استان کرمان به ثبت رسیده اند.

 سلاجقه حداقل دمای امروز شهر کرمان را ۹درجه سانتیگراد اعلام کرد و بیان داشت: امروز دمای کرمان در گرم‌ترین ساعات خود به ۲۵ درجه سانتیگراد می‌رسد.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • میزان بارش باران در ۲۴ ساعت گذشته کرمان اعلام شد
  • باران همچنان در این مناطق می‌بارد | شدت بارش‌ها در ۵ استان | وزش باد شدید و گرد و خاک در بخش‌هایی از کشور
  • بازدید میدانی استاندار کرمان از مناطق سیل‌زده شهرستان زرند
  • بارش‌های سیل‌آسا در ۸ استان کشور همچنان ادامه دارد
  • احتمال وقوع سیل و طغیان رودخانه‌های فصلی در کرمان
  • تداوم ناپایداری‌های جوی و دریایی در هرمزگان
  • هشدار هواشناسی برای رعد و برق و بارش‌های رگباری در این استان‌ها
  • سیل در چین / ۱۱ نفر ناپدید شدند
  • آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز دوشنبه ۳ اردیبهشت / تردد از محور چالوس تا ظهر ممنوع است
  • پیش بینی افزایش ابر و بارش باران در برخی مناطق استان کرمان