Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، به گفته این منبع که از یونهاپ خواسته است نامش فاش نشود، آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا لغو تحریم ها را امضا کرده و به ژاپن و کره جنوبی ۹۰ روز فرصت داده است تا معاملات خود را با ایران کامل کنند.

این منبع آگاه گفت: آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه ایالات متحده ابتدا در ماه مارس /اسفند ۱۳۹۹/ این معافیت را امضا کرده و در ژوئن /خرداد ۱۴۰۰/ به مدت ۹۰ روز آن را تمدید کرده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یونهاپ نوشت: این معافیت به ایران این امکان را می دهد که بدهی های خود را به صادرکنندگان کره جنوبی و ژاپن که پیش از تحریم های ترامپ، کالاهایی را به ایران صادر کرده بودند تسویه کند.

گفته می شود حدود ۷ میلیارد دلار وجوه ایرانی در بانک های کره جنوبی مسدود است.

این منبع به یونهاپ گفت: بیشتر شرکت های کره جنوبی قبل از پایان ماه ژوئن / خرداد ۱۴۰۰/ پرداخت های خود را تسویه کردند، اما برخی از شرکت های ژاپنی قادر به انجام این کار نبودند و به همین دلیل ایالات متحده تمدید معافیت را امضا کرد.

به گفته این منبع، تقریبا ۴۰ شرکت کره جنوبی حدود ۱۰۰ میلیارد وون (۸۷ میلیون دلار) بدهی داشته اند.

کد خبر 614963 برچسب‌ها ایران و آمریکا ایران و کره جنوبی ایران و ژاپن

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: ایران و آمریکا ایران و کره جنوبی ایران و ژاپن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۴۷۴۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزییات اقدام عجیب آمریکا برای حضور وزیر امور خارجه ایران در نیویورک

به گزارش همشهری آنلاین به گفته این منبع، امیرعبداللهیان و هیئت همراهش، تنها می‌توانند تا فاصله هفت چهارراه در جهت شمال و جنوب و یک چهارراه در جهت غرب مقر سازمان ملل واقع در منطقه منهتن نیویورک، رفت‌وآمد داشته باشند.
متیو میلر، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا پیش‌تر اعلام کرده بود که در این سفر «محدودیت‌های بیشتری» برای وزیر امور خارجه ایران در نظر گرفته شده است.

کد خبر 845062 برچسب‌ها حسین امیرعبدالهیان ایران و آمریکا خبر ویژه سازمان ملل

دیگر خبرها

  • آمریکا معافیت ونزوئلا از تحریم‌های نفت و گاز را تمدید نخواهد کرد
  • تلاش آمریکا و متحدانش برای ارزیابی تحریم‌ها علیه کره شمالی
  • جزییات اقدام عجیب آمریکا برای حضور وزیر امور خارجه ایران در نیویورک
  • لفاظی تازه یک اسرائیلی؛ تل‌آویو دنبال حمله دیپلماتیک به ایران؟
  • امیرعبداللهیان در گفت وگو با وزیر امور خارجه ژاپن: مبدأ حمله به مکان دیپلماتیک ایران در سوریه را حساب شده هدف قرار دادیم
  • حمله به اماکن دیپلماتیک غیرقابل پذیرش است
  • بلینکن: تنش بیشتر با ایران به نفع آمریکا و اسرائیل نیست
  • امیرعبداللهیان در گفتگو با وزیر خارجه ژاپن: از گروه ۷ انتظار تلاش برای آتش بس داریم
  • گزافه‌گویی وزیر خارجه آلمان علیه ایران
  • وزیر خزانه‌داری آمریکا: ایران را تحریم می‌کنیم