Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-04-25@13:06:10 GMT

طرز تهیه کنسرو گوجه فرنگی در منزل

تاریخ انتشار: ۲۶ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۵۴۷۶۲۸

طرز تهیه کنسرو گوجه فرنگی در منزل

فراروـ گوجه یکی از اصلی‌ترین افزودنی‌هاست که به دو صورت پخته و خام در بیشتر غذا‌های ایرانی کاربرد دارد. گوجه سرشار از آنتی اکسیدان است؛ همچنین منبع غنی ویتامین c و لیکوپن محسوب می‌شود. فصل تابستان معمولاً زمان رسیدن گوجه فرنگی تازه است. گوجه‌های این فصل بسیار تازه و آبدار هستند و نسبت به گوجه‌های گل‌خانه‌ای که در همه فصول سال می‌توان از آن‌ها استفاده کرد، طعم بهتری دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کنسرو گوجه فرنگی یک چاشنی خوشمزه و خوشرنگ است که در فصل پاییز و زمستان برای تهیه غذا‌هایی مثل ماکارانی، خوراک، املت، میرزا قاسمی، خورشت‌های قرمز و تهیه انواع سس کاربرد فراوان دارد. اگر می‌خواهید با یک روش ساده به راحتی در منزل کنسرو گوجه فرنگی تهیه کنید، در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه کنسرو گوجه فرنگی گوجه: ۱۰ کیلوگرم
نمک: ۳ قاشق غذاخوری نکات مربوط به تهیه کنسرو گوجه فرنگی   برای تهیه این کنسرو به شیشه‌هایی با در فلزی خشک، تمیز و سالم نیاز دارید. قبل از تهیه کنسرو حتماً در‌های فلزی شیشه را توی آب درحال جوش بجوشانید و بعد با یک دستمال تمیز آن‌ها را کاملاً خشک کنید. توجه داشته باشید که در شیشه زنگ زده و باد کرده نباشد. سعی کنید گوجه‌هایی که برای تهیه کنسرو انتخاب می‌کنید، مخلوطی از دو نوع گوجه تخم مرغی و گوجه گرد باشند. گوجه تخم مرغی آب کمتر و گوشت بیشتری دارد و گوجه گرد آبداتر است. ترکیب این دو نوع گوجه کنسرو شما را خوشمزه‌تر می‌کند. طرز تهیه کنسرو گوجه فرنگی ابتدا گوجه‌ها را بشویید و برش بزنید؛ سپس گوجه‌ها را با هر وسیله‌ای که در اختیار دارید، مثل مخلوط‌کن و غذاساز پوره کنید و توی یک قابلمه مناسب بریزید. قابلمه را روی اجاق گاز با شعله متوسط قرار بدهید تا کم کم بجوشد. این مرحله حدود ۳ تا ۴ ساعت زمان می‌برد. در این فاصله هر پانزده دقیقه یک بار گوجه‌ها را هم بزنید. بعد از این مدت زمان آب گوجه‌ها تقریبا کشیده می‌شود و حجم آن کمتر خواهد شد. در این مرحله که گوجه به غلظت کافی رسید، نمک را اضافه کنید و خوب هم بزنید.     سپس همان‌طور که گوجه در حال جوشیدن است، یک ملاقه بردارید و پوره گوجه داغ در حال جوش را داخل شیشه‌ها بریزید و همزمان در شیشه‌ها را محکم ببندید. یک حوله یا دستمال بزرگ روی میز پهن کنید و شیشه‌ها را به حالت وارونه روی حوله بگذارید تا ۲۴ ساعت در آن حالت بماند. این کار باعث می‌شود تا هوای اضافی داخل شیشه کم کم خارج شود. حالا کنسرو گوجه فرنگی شما آماده است که می‌توانید آن را به مدت طولانی حدود شش ماه در جای خنک و خشک نگهداری کنید.

منبع: فرارو

کلیدواژه: کنسرو گوجه فرنگی گوجه فرنگی کنسرو برای تهیه گوجه ها شیشه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۴۷۶۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدعی العموم از کارخانجات رب گوجه بازدید کرد

عصر امروز دادستان عمومی و انقلاب شهرستان عنبرآباد به همراه رئیس شبکه بهداشت، رئیس اداره صمت و رئیس اداره محیط زیست از روند تولید رب گوجه فرنگی در ۳ کارخانه بازرسی کرد.

حامد عمرانی، دادستان عمومی و انقلاب شهرستان عنبرآباد گفت: این بازدید با هدف حفظ و حراست از حقوق عامه و نظارت بر رعایت سلامت و بهداشت در روند تولید رب گوجه فرنگی در این ۳ کارخانه صورت گرفت.

وی افزود: در این بازدید با بررسی میدانی که صورت گرفت، خوشبختانه وضعیت سلامت و بهداشت تولید محصول رب گوجه در ۲ کارخانه، نسبتا مناسب بود؛ اما یک کارخانه دارای نواقص بهداشتی بود که به صورت حضوری در همین بازدید اخطار رفع آن نواقص، کتبا به تولید کننده ابلاغ شد.

عمرانی تاکید کرد: نظارت بر سلامت و بهداشت عمومی در عرصه تولید از اولویت های دستگاه قضایی است و با کسانی که اقداماتشان حسب گزارش کارشناسی ادارات متولی، تهدید علیه بهداشت و سلامت عمومی محسوب شود، برخورد خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • گوجه سبز سر به فلک کشید؛ هر کیلو گوجه سبز چند؟
  • مدعی العموم از کارخانجات رب گوجه بازدید کرد
  • پیاز ارزان می شود | اعلام زمان عرضه گسترده نوبرانه ها در بازار | جدیدترین قیمت ملون، طالبی، توت‌ فرنگی، سیب و موز را ببینید
  • طرز تهیه مربای توت فرنگی خوش‌رنگ و لذیذ به شیوه خاله‌ها!
  • بادمجان شکم‌پر را با این روش خوشمزه درست کنید
  • این کیک کرامبل توت فرنگی را با روشی متفاوت بپزید
  • برداشت نوبرانه گوجه سبز در سرپل ذهاب
  • اعلام قیمت عمده انواع میوه و سبزی+جدول
  • برداشت محصول گوجه سبز در ۲ روستای پیران و کلاهمال
  • این کیک کرامبل توت فرنگی را با روشی متفاوت بپزید