Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی هیات رئیسه مجلس ضمن رد شایعاتی که درباره لایحه رتبه بندی معلمان مطرح می‌شود، تاکید کرد: کلیات این لایحه با رای قاطع نمایندگان مصوب شده و هم اکنون جزئیات آن در کمیسیون آموزش در دست بررسی است. سید نظام الدین موسوی افزود: تلاش و تاکید نمایندگان و رئیس مجلس این است که قانونی در شان و جایگاه معلمان تصویب شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با بیان این که روند قانونی این لایحه در مجلس در حال طی شدن است گفت: کلیات این لایحه مهم در ۱۸ خرداد با رای قاطع نمایندگان به صورت دوشوری به تصویب رسیده و هم اکنون در حال بررسی در کمیسیون آموزش مجلس است.

موسوی با اشاره به بررسی پیشنهاد‌های زیادی که درباره این لایحه مهم از سوی نمایندگان مطرح شده است اظهارکرد: هرزمان روند قانونی بررسی این لایحه طی شود در صحن علنی مجلس مطرح می‌شود و ان شاء الله مورد تصویب قرار می‌گیرد.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس ضمن ابراز تاسف و رد شایعاتی که در فضای مجازی درباره بررسی این لایحه مطرح می‌شود گفت: تاکید آقای قالیباف این است که ساماندهی و ثبات اقتصادی، استقلال کشور و رفع مشکل آسیب‌های اجتماعی در گرو رشد آموزش و پرورش و توسعه آموزشی است و در همین راستا حفظ منزلت، جایگاه و شأن معلم در همه ابعاد مهم است و دولت باید اولویت اصلی خود را بحث آموزش و پرورش قرار دهد.

وی افزود: مجلس نسبت به مشکلات نیروی انسانی آموزش و پرورش و نیز مسائل معیشتی معلمان اشراف کامل دارد و آسیب‌های مختلف این حوزه توسط کمیته‌های تخصصی احصاء شده از همین رو مجلس در لایحه دولت به نفع معلمان تغییرات جدی ایجاد کرده است تا ان شاء الله مسائل معلمان به صورت اصولی حل شود.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس تصریح کرد: البته سوال و ابهام مهمی که دولت فعلی باید به آن پاسخ دهد این است که چرا در ۸ سال گذشته برای رتبه بندی معلمان فکری نکرده و اکنون در ماه‌ها و هفته‌های پایانی این دولت حجم اظهارنظر‌ها و وعده و وعید‌های مقامات دولت به معلمان افزایش یافته است.

وی اضافه کرد: دولت‌های آقای روحانی ۸ سال فرصت داشتند برای کمک به معیشت معلمان و نیز رتبه بندی این قشر مهم لایحه ارائه و با تبدیل شدن آن به قانون آن را اجرا کنند، اما در تمام این سال‌ها فقط شعار داده اند و اکنون که فقط حدود ۲۰ روز به پایان دولت باقی مانده درباره این موضوع اظهارنظر می‌کنند که بسیار جای تعجب دارد.

موسوی تصریح کرد: از آن جایی که این لایحه پس از تبدیل شدن به قانون باید توسط دولت آینده اجرا شود، لذا ضروری است که دیدگاه دولت آینده نیز درباره آن گرفته و بررسی شود تا ان شاء الله پس از تبدیل شدن این لایحه به قانون مشکلی در اجرای آن شاهد نباشیم.

وی با تقبیح هرگونه سیاسی کاری و شایعه پردازی درباره این لایحه تاکید کرد: از جمله اقدامات مهم مجلس در قانون بودجه ۱۴۰۰ اختصاص اعتبار برای لایحه رتبه بندی معلمان بود که نشان دهنده توجه و اهتمام جدی مجلس به حل این مشکل است و امیدوارم پس از اتمام فرایند قانونی این لایحه در کمیسیون و صحن مجلس شاهد اجرای یک قانون مهم برای معلمان باشیم. / خانه ملت برچسب ها: رتبه بندی معلمان ، کمیسیون آموزش ، رای قاطع نمایندگان لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000Oir

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: رتبه بندی معلمان کمیسیون آموزش رای قاطع نمایندگان رتبه بندی معلمان کمیسیون آموزش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۵۰۰۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هفته آینده گزارش جمع‌بندی جلسه ارزی مجلس و دولت در صحن ارائه می‌شود

صدیف بدری نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی روز دوشنبه (۳ اردیبهشت) در جریان بررسی تقاضای عده‌ای از نمایندگان مجلس درباره رسیدگی به طرح نظام قانون‌گذاری، تعیین حدود اختیارت و صلاحیت مراجع وضع قوانین و مقررات طبق اصل ۸۵ قانون اساسی در تذکری با تاکید بر عدم ضرورت رسیدگی به این موضوع در ایام پایانی دوره فعلی مجلس گفت: این اقدام در شأن و اقتدار مجلس نیست و طرح مذکور باید در فرصتی مقتضی بررسی شود.

وی در تذکری به هیئت رئیسه مجلس تاکید کرد: قرار بود که موضوع مباحث ارزی و وضعیت بازار ارز را در مجلس بررسی کنیم؛ الان وضعیت بازار ارز کاملا آشفته است همچنین برای موضوع واردات مواد اولیه، بانک مرکزی به تولیدکنندگان می‌گوید ارز ندارد؛ معلوم نیست که بانک مرکزی چه کار می‌کند؛ بانک مرکزی باید به مردم جواب دهد.

این نماینده مجلس اظهار کرد: کمیسیون تخصصی ما به بانک مرکزی نظر تخصصی داده است، اما بانک مرکزی اصلا آن را قبول ندارد و کنار گذاشته است. بانک مرکزی بگوید سیاست ثباتی که گفتند چیست؟ باید به این موضوعات اساسی بپردازیم نه اینکه یک موضوع اساسی قانون‌گذاری را طی دو هفته آینده تعیین تکلیف کنیم.

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر نماینده اردبیل تاکید کرد: پیرو مسائل مربوط به ارز در روز یکشنبه با دوستانمان در دولت، بانک مرکزی، وزیر اقتصاد، رئیس کمیسیون‌های اقتصاد، صنعت، جهش تولید و بودجه جلسه گذاشتیم و ادامه بحثمان به چهارشنبه موکول شد و حتماً گزارش جمع‌بندی مربوط به ارز را هفته بعد در صحن مجلس ارائه می‌دهیم.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی مجلس

دیگر خبرها

  • آخرین جمع‌بندی کمیسیون اجتماعی برای توافق یک تعطیلی پربحث
  • خبرهای مهم از مجلس درباره تعطیل شدن روز شنبه و استفتاء از مراجع تقلید
  • آخرین جمع‌بندی احتمالی کمیسیون اجتماعی؛ توافق برای تعطیلی شنبه‌ها
  • تسری امتیازات رتبه‌بندی معلمان به آموزشیاران نهضت سوادآموزی
  • آموزشیاران نهضت سواد آموزی مشمول قانون رتبه بندی معلمان هستند
  • تسری امتیازات قانون نظام رتبه‌بندی معلمان به آموزشیاران و راهنمایان تعلیماتی سازمان نهضت سوادآموزی
  • نارضایتی معلمان شاغل و بازنشسته از افزایش حقوق رتبه‌بندی
  • اجرای قانون نظام رتبه بندی معلمان در نهضت سوادآموزی
  • بلبشو در ارقام افزایش حقوق رتبه‌بندی معلمان شاغل و بازنشسته!
  • هفته آینده گزارش جمع‌بندی جلسه ارزی مجلس و دولت در صحن ارائه می‌شود