Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایتنا - گوگل گزینه‌ای را برای کاربرانش فراهم کرده تا تاریخچه جستجوی ۱۵ دقیقه قبل خود را در موبایل حذف کنند.

گوگل یک ویژگی جدید برای حفظ حریم خصوصی کاربران در موتور جستجوی خود ارائه کرده است. این ویژگی به کاربر اجازه می‌دهد تاریخچه جستجوی ۱۵ دقیقه قبل خود را در موبایل حذف کند.

به گزارش ایتنا از مهر، ویژگی مذکور نخستین بار همراه چند قابلیت دیگر در مراسم I/O ۲۰۲۱ رونمایی شد و اکنون برای همه عرضه می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



گزینه حذف ۱۵ دقیقه‌ای تاریخچه جستجو هم اکنون در اپ iOS گوگل مهیا است و قرار است در اندروید نیز ارائه شود. البته گزینه‌های حذف جستجوی گوگل روی رایانه دسکتاپ به حذف خودکار ۳، ۱۸ یا ۳۶ ماهه محدود است، یا آنکه کاربر می‌تواند به طور دستی آن را حذف کند.

گوگل ادعا می‌کند هنگامیکه کاربران گزینه «ردیابی فعالیت‌های وب و اپ» را فعال می‌کنند، فقط برای شخصی سازی تجربه کاربران از محصولاتش، تاریخچه جستجوی آنها را بررسی می‌کند. اما ایجاد راهی برای حذف سریع تاریخچه خیال کاربران را راحت می‌کند.

منبع: ايتنا

کلیدواژه: گوگل موتور جست و جو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.itna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ايتنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۵۰۷۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله اسرائیل به ناو آمریکایی یو‌اس‌اس لیبرتی / سید حسن نصرالله از کجا ظهور کرد؟ / چگونه گوگل همه کاربران را شنود می‌کند؟ / چالش بالا رفتن از ۹۹۹ پله با رنج‌رور هیبریدی ۲۰۱۸

بسته ویدیویی «تابناک» مجموعه‌ای از ویدیوها عمدتاً متکی بر گزارش‌ها و تحلیل‌ها و ویدیویی‌هایی درباره دیگر موضوعات فرهنگی، اقتصادی و... است که تماشایش را از دست داده‌اید؛ نگاهی دوباره و متفاوت به آنچه در این بستر می‌توان فرا گرفت.

 

 

حمله اسرائیل به ناو آمریکایی یو‌اس‌اس لیبرتی

جنگ شش روزه با حمله پیش‌دستانه اسرائیل به مصر و غافلگیر کردن نیروی هوایی آن کشور شروع شد؛ اما مصر تنها کشوری نبود که قربانی تاکتیک‌های دور از شرافت اسرائل گشت. در بحبوحه همان جنگ، اسرائیل به یک کشتی شنود الکترونیک آمریکایی به نام یو‌اس‌اس لیبرتی نیز حمله کرد. اسرائیلی‌ها بعداً مدعی شدند این یک اشتباه بوده؛ اما اسنادی که بعدها سی‌آی‌ای منتشر نمود، نشان می‌دهد که این حمله کاملاً برنامه‌ریزی‌شده و عمدی انجام شده است. تحلیل‌های بسیاری در مورد چرایی این حمله و حتی عمدی بودن یا نبودن آن انجام شده است. این ویدیو حاوی تصاویر تاریخی این کشتی و اظهارات یکی از خدمه یو‌اس‌اس لیبرتی در مورد روز حمله است. 

 

 

سید حسن نصرالله از کجا ظهور کرد؟

برای بسیاری از آنهایی که سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان را می‌شناسند، سوابق و پیشینه دبیرکل حزب الله روشن نیست. در این ویدیو درمی یابید که نصرالله از کجا ظهور نموده و چگونه به موقعیت کنونی اش رسیده و در این مسیر چه اتفاق هایی برای او رخ داده است. 

 

 

چگونه گوگل همه کاربران را شنود می‌کند؟

برای مدت ها یکی از ترس هایی که همراه افراد بوده، شنود آنها توسط میکروفون و دوربین تلفن همراهشان بوده است. محققان دانشگاه نورث ایسترن تصمیم گرفتند در این باره یک تحقیق جامع انجام دهند و با تست هفده هزار اپ روی گوشی‌های اندرویدی به این نتیجه رسیدند که این مساله صحت ندارد. با این حال چیز عجیب دیگری مشاهده کردند؛ کارهایی که افراد در خود اپ‌ها انجام می‌دادند به شرکت‌های واسطه و شرکتهای تبلیغاتی فرستاده می‌شد. این مساله درباره همه اپ‌ها فراگیر نبود ولی تعداد آنها به حدی بود که نگران کننده تلقی شود. در این ویدیو فردی تلاش می‌کند این تئوری توطئه را درباره جستجوگر گوگل امتحان کند و با صحبت کردن درباره موضوعی خاص می‌بیند که گوگل حرف های او را شنود کرده و تبلیغات مرتبط با آن را نشان می‌دهد. این مساله از آنجا بااهمیت است که نیروهای اطلاعاتی و امنیتی آمریکا توسط همین شرکت ها به تمامی اطلاعات کاربران و الگوهای رفتاری آنها دست پیدا می‌کنند و حریم خصوصی و شخصی برای کسی قائل نیستند؛ از جمله متحدان نزدیک و مردم خودشان. شاید شما هم بعد از دیدن این ویدیو بیشتر مراقب اپ‌هایی که دانلود می‌کنید باشید و میکروفون فعال و روشن شده‌ای در خانه نداشته باشید. 

 

 

چالش بالا رفتن از ۹۹۹ پله‌ با رنج‌رور هیبریدی ۲۰۱۸

در سال ۲۰۱۸، لندرور چالشی را برای خودرو K رنج‌رور اسپورت شارژی هیبریدی / Range Rover Sport plug-in hybrid» در نظر گرفت به نام «چالش دراگون / Dragon Challenge» و آن هم بالا رفتن از ۹۹ پیچ و ۹۹۹ پله تا دروازه بهشت در کوهستان تیان‌من در شهر ژانگجیاجی در چین بود. در بالای این پله‌ها یک معبد قرار دارد که دروازه آن را دروازه بهشت می‌نامند. این ویدیو این چالش فوق‌العاده را از زوایه‌های مختلف بررسی می‌کند؛ دیدگاه‌های راننده، مهندسان و مسئولان لندرور، خودرو و اهالی آن منطقه، بخشی از این بررسی هستند.  

دیگر خبرها

  • پرچمدار جدید گوگل با قابلیت ارتباط ماهواره‌ای
  • حمله اسرائیل به ناو آمریکایی یو‌اس‌اس لیبرتی / سید حسن نصرالله از کجا ظهور کرد؟ / چگونه گوگل همه کاربران را شنود می‌کند؟ / چالش بالا رفتن از ۹۹۹ پله با رنج‌رور هیبریدی ۲۰۱۸
  • موبایل های گوگل به اینترنت ماهواره ای متصل می شوند
  • ارتباط با ماهواره‌؛ قابلیت هیجان‌انگیز گوشی جدید گوگل
  • چگونه از قابلیت های هوش مصنوعی گوگل کروم استفاده کنیم؟
  • مشکل لمس سری گلکسی اس ۲۳؛ سامسونگ می‌گوید گوگل مقصر است!
  • قابلیت‌های پیام‌رسانی در تردز آزمایش می‌شود
  • پخش مستند از تنهاترین نهنگ دنیا
  • افشای اسرار «تنهاترین نهنگ» در شبکه تهران
  • گوگل وان در دنباله سال ۲۰۲۴ سرویس VPN خود را تعطیل می‌کند