Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آی نیوز، آمریکا با هدف مقابله با آنچه تهدیدات فضایی روسیه و چین می‌نامد از طرح جدید خود برای ساخت پایگاه جاسوسی در انگلیس خبر داد.

نیروی فضایی آمریکا در حال توسعه یک سیستم رادار جهانی است که می‌تواند اهداف بالقوه اندازه زمین فوتبال را تا ۲۲ هزار مایل دورتر شناسایی کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سه مکان برای ایجاد پایگاه برای اجرای این طرح در نظر گرفته شده است؛ که شامل یک سایت در جنوب انگلیس یا اسکاتلند و دو سایت دیگر در استرالیا و تگزاس می‌باشد. برنامه‌های فعلی برای احداث اولین پایگاه تا سال ۲۰۲۵ عملیاتی می‌شود.

قرار است در هر سایت بین ۱۰ تا ۱۵ بشقاب ماهواره‌ای به قطر  ۱۵ متر برای ردیابی قرار بگیرد.

بن والاس، وزیر دفاع انگلیس درباره این برنامه گفت: «در میان نگرانی‌های روزافزون در مورد افزایش رقابت فضایی بین کشورها، این طرح جدید امکان تامین امنیت بیشتر و مقابله با دشمنان در فضا را برای ما فراهم می‌کند.»

بن والاس و دیگر سران دفاعی انگلیس این هفته از مرکز سامانه‌های موشکی و فضایی آمریکا در لس آنجلس بازدید کردند تا در مورد این برنامه‌ها، معروف به قابلیت راداری پیشرفته صحبت کنند.

مارشال سر مایک ویگستون، رئیس نیروی هوایی سلطنتی انگلیس، درباره این طرح اظهار داشت که این امر به انگلیس کمک می‌کند از زیرساخت‌های حیاتی خود در فضا محافظت کند.

او در ادامه گفت: «در حال حاضر کشور‌هایی مانند روسیه و چین در حال انجام فعالیت‌هایی هستند که سیستم‌های فضایی و ماهواره‌ای ما را تهدید می‌کنند.»

آمریکا و انگلیس در سال‌های اخیر روسیه و چین را به تولید سلاح‌هایی متهم کرده اند که می‌توانند برای از بین بردن  ماهواره استفاده شوند. سال گذشته ۱۰۰۰ ماهواره جدید به فضا پرتاب شد، که  ۱۰ مورد آن متعلق به ارتش آمریکا بود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: پایگاه فضایی ایستگاه جاسوسی بن والاس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۵۰۹۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایلان ماسک: با ۶۰۰۰ ماهواره در مدار زمین، هیچ مدرکی برای بیگانگان ندیده‌ام

«ایلان ماسک»، مالک اسپیس‌ایکس، اخیراً درباره موجودات فضایی نیز اظهارنظر کرده است. او می‌گوید باتوجه به اینکه اسپیس‌ایکس حدوداً ۶۰۰۰ ماهواره در مدار زمین دارد، اگر مدرکی دال بر وجود بیگانگان در زمین بوده باشد، او خبردار می‌شد.

ایلان ماسک در پست جدیدی در ایکس گفته است: «من هیچ مدرکی برای موجودات فضایی ندیده‌ام و با حدود ۶۰۰۰ ماهواره که به دور زمین می‌چرخند، فکر می‌کنم [اگر بیگانگان در زمین وجود داشتند]مطلع می‌شدم.»

این اولین‌باری نیست که ماسک به‌طور علنی به فرازمینی‌ها اشاره می‌کند. در سال ۲۰۱۸ نیز ماسک در توییتی گفت: «درحال‌حاضر معلوم نیست که آیا ما تنها تمدنی هستیم که در جهانِ قابل‌رؤیت وجود دارد.»

نظرات ایلان ماسک درباره موجودات فضایی

ایلان ماسک در سال گذشته میلادی، با اشاره به نظریه فیزیکدان مشهور «انریکو فرمی» (Enrico Fermi) درباره اینکه چرا انسان‌ها هنوز موجودات فضایی را کشف نکرده‌اند، نوشت: «ترسناک‌ترین پاسخ به پارادوکس فرمی این است که اصلاً بیگانه‌ای وجود ندارد.»

نظریه‌ای دیگری درباره موجوات فضایی وجود دارد مبنی بر اینکه این موجودات برای مدت زیادی در کره زمین بوده‌اند و شواهد وجود آنها در زیر اقیانوس و زیر زمین وجود دارد؛ اما به‌نظر می‌رسد که ماسک با این نظریه مخالف است، و پست او هم در پاسخ به صحبت درباره همین نظریه‌هاست.

بااین‌حال، ظاهراً ایلان ماسک علاقه خاصی به اکتشافات فرازمینی دارد و این علاقه صرفاً شخصی نیست و ظاهراً با اهداف اسپیس‌ایکس نیز هم‌راستا است. ماسک امیدوار است تا در نهایت ۴۲ هزار ماهواره استارلینک را به فضا بفرستد و همچنین اهداف مشخصی برای سفر و اسکان افراد در مریخ دارد.

ماسک معتقد است که اکثر افرادی که برای سفر به مریخ ثبت‌نام می‌کنند به زمین باز نخواهند گشت؛ بااین‌حال، هدف بلندمدت فضاپیمای استارشیپ این است که بازگشت به زمین را برای این افراد ممکن کند.

منبع: دیجیاتو

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی علوم فضایی و نجوم

دیگر خبرها

  • مانور فضایی کره جنوبی و آمریکا در برابر کره شمالی
  • زباله‌های فضایی ماهواره ناسا را در آستانه نابودی قرار داد!
  • اگر در مقابله با ایران به دودلی ادامه دهیم به زودی به نقطه‌ای می رسیم که دیگر گزینه‌ای نداریم
  • ۵ اردیبهشت در دنیای علم چه خبر؟
  • ایلان ماسک: شواهدی از بیگانگان ندیده‌ایم
  • ایلان ماسک: اگر فرازمینی‌ها وجود داشتند من می‌فهمیدم
  • رونمایی انگلیس از بزرگترین بسته کمک نظامی به کی‌یف
  • انگلیس از بزرگ‌ترین بسته کمک نظامی به اوکراین رونمایی می‌کند
  • ایلان ماسک: با ۶۰۰۰ ماهواره در مدار زمین، هیچ مدرکی برای بیگانگان ندیده‌ام
  • رمز موفقیت سپاه مقابله با تهدیدات دشمن است