Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، روز گذشته قطع درختان مقابل اتاق اصناف اردبیل در فضای مجازی با بازخوردهایی از سوی مردم اردبیل مواجه شده که با توجه به ممنوعیت آسیب رساندن به درختان کاشته شده در فضای شهری، پیگیر این ماجرا شدیم؛

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حمید لطف‌اللهیان در مصاحبه تلفنی با رادیو اردبیل در خصوص قطع درختان مقابل ساختمان اتاق اصناف اردبیل اظهار کرد: هرگونه قطع درخت از سوی هر کسی، ارگان و مجموعه‌ای باید دارای مجوز رسمی باشد و قطع درخت بدون طرح در کمیسیون قطع اشجار، موجب برخورد جدی و قانونی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: حتی اگر خود شهرداری هم در طی مراحل و مباحث توسعه شهری تصمیم به جابجایی و یا قطع درختی داشته باشد باید پس از طرح در کمیسیون قطع اشجار مجوز لازم برای این اقدام را داشته باشد لذا قانون‌گذار به طور دقیق مراحل قطع درخت را معین کرده است.

شهردار اردبیل در پاسخ به این سوال که آیا قطع درختان مقابل ساختمان اتاق اصناف اردبیل مجوز لازم را داشته عنوان کرد: یکی از درختان خشکیده مقابل این ساختمان مجوز قطع را داشته اما گویا یک درخت دیگری که در مجاور این درخت بوده در حین اجرای طرح، قطع شده که مجوزی برای قطع این درخت وجود نداشته است.

وی گفت: با این حال برای اطلاع دقیق از موضوع در حال حاضر گزارش لازم در این خصوص تهیه شده و پس از بررسی آن برخورد مطابق قانون انجام خواهد گرفت.

 

چهار نهال جدید به‌جای درخت قطع شده غرس شد

مهدی اشجع، رئیس اتاق اصناف استان اردبیل نیز در این‌باره گفت: حساسیت رسانه‌ها و افکار عمومی نسبت به محیط زیست و فضای سبز شهری ستودنی و قابل تقدیر است، اتاق اصناف اردبیل به نوبه خود از انجام این وظیفه ذاتی و رسالت رسانه ای قدردانی کرده و این حجم از واکنش به تغییرات در فضای سبز شهری را به فال نیک می گیرد.

وی افزود: اتاق اصناف اردبیل واحدی اداری است و اساسا نیازی به دیده شدن ساختمان به سبک واحد های تجاری نداشته و موضوع قطع درختان جهت دید بهتر ساختمان از سمت خیابان امری غیر ضروری و فاقد موضوعیت است.
 
اشجع بیان کرد: درخت کهنسال روبروی ساختمان اتاق اصناف اردبیل به دلیل خشک شدن و پوسیدگی تنه درخت و از دست دادن قوام لازم برای ایستایی در شرف سقوط بوده و احتمال خطر و آسیب رساندن به عابرین، خودروهای عبوری، شبکه انتقال برق و ساختمان های اطراف بسیار زیاد بود.

رئیس اتاق اصناف استان اردبیل تصریح کرد: از همین روی اتاق اصناف اردبیل با مشاهده سقوط گاه و بیگاه شاخه‌های خشکیده درخت به پیاده رو مراتب را به  مراجع ذی صلاح اطلاع داده و سازمان فضای سبز شهرداری اردبیل با بررسی و صدورمجوز های لازم و تایید خطر آفرینی درخت خشکیده اقدام به قطع درخت و رفع خطرهای احتمالی نمود.

وی بیان کرد: متاسفانه در مراحل اجرای قطع درخت خشکیده، نهال همجوار این درخت که توسط اتاق اصناف اردبیل کاشته و نگهداری می‌شد، دچار آسیب جدی شد.  اتاق اصناف اردبیل نیز برای جبران چهار نهال جدید به جای آنها غرس کرد تا علاوه بر رفع خطرات احتمالی در صیانت از فضای سبز شهری به وظیفه خود عمل کرده باشد.

انتهای پیام/۳۴۶۳/

منبع: فارس

کلیدواژه: فضای مجازی قطع درختان فضای شهری اتاق اصناف اتاق اصناف اردبیل قطع درختان قطع درخت فضای سبز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۵۲۵۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نصب تله های فرمونی در بوستان جنگلی سرخه حصار

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، شهردار منطقه ۱۳ تهران، با اشاره به اقدامات گیاه پزشکی برای مدیریت آفت پوستخوار و همچنین صیانت از درختان کاج گفت: فرمون‌ها، نوعی جلب کننده حشرات بالغ هستند که آفت را به سمت تله‌های نصب شده هدایت کرده و آنها را به دام می‌اندازند.

محمد هادی علی احمدی، افزود: این راهکار از موثرترین روش‌ها در کاهش جمعیت فعال این حشره بوده و در کنار سایر اقدامات کنترلی از قبیل آبیاری منظم، تغذیه و اصلاح تشتک درختان، روغن پاشی زمستانه و سمپاشی نقاط کانونی، بقای درختان کاج را تضمین خواهد کرد.

وی گفت: با توجه به جایگاه ویژه بوستان جنگلی سرخه حصار به عنوان قطب گردشگری شرق تهران، حفاظت از درختان و نگهداشت بهینه فضای سبز این بوستان حائز اهمیت است و اقدامات حفاظتی در دستور کار اداره فضای سبز قرار دارد.

دیگر خبرها

  • کاشت یک میلیارد درخت ظرفیت نهالستان‌ها را به ۱۰۰ درصد رساند
  • تاکید وزیر جهاد کشاورزی بر اجرای کاشت یک میلیارد درخت
  • آغاز عملیات عمرانی یادمان شهید گمنام در بوستان فدک
  • نصب تله‌های جالب برای آفت پوستخوار کاج در بوستان سرخه حصار | این تله‌ها چطور عمل می‌کنند؟
  • قانون عدم الزام بیمه مجدد شاغلین فصلی در استان اردبیل قابل اجرا است
  • غرس ۴۰۰ اصله نخل در یک کارخانه
  • مجوز احداث ۲ باب هتل در تبریز صادر شد
  • آغاز کاشت درخت در مسیر پیاده راه زائر رضوی
  • نصب تله های فرمونی در بوستان جنگلی سرخه حصار
  • بیش از ۲۵۰ میلیون اصله نهال تولید شد